Gå til innhold

Nettverk av maskiner

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er riktig tråd å poste i, men fyrer løs her!

Leter etter en løsning hvor en maskin fungerer som server, så kan andre maskiner koble seg til via internett og ha delte mapper osv. på den serveren for å dele filer o.l.

Untitled.png

Noe ala dette, men hvor ingenting er lagra på serveren, men heller på maskinene til de enkelte.

Vil sette opp eksternt nettverk med noen kompiser, så leter etter flere mulige løsninger :)

Dette er IKKE lokalt, men over internett.

Endret av Montolio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville foreslått at server pcen kjører Windows Remote Desktop. Så oppretter du tre brukere på pcen, med delte mapper etc.

Så kan personene, inkludert deg selv, koble seg på serveren, holde på med programmer etc.

Men det blir jo et problem om du ikke ønsker at noe skal lagres på serveren da...

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne her til å få til LAN via WAN:

https://secure.logmein.com/US/products/hamachi2/

Programmet heter logmein hamachi og fungerer meget bra. Hopper forbi alt av brannmurer osv som jeg vet om.

PS: den serveren du snakker om, blir da i dette tilfellet en server hos logmein, som alle logger inn hos, men overføringer osv er p2p mellom deres pc'er. helt uhyre enkelt og gratis :D

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Vet ikke om det er riktig tråd å poste i, men fyrer løs her!

Leter etter en løsning hvor en maskin fungerer som server, så kan andre maskiner koble seg til via internett og ha delte mapper osv. på den serveren for å dele filer o.l.

Noe ala dette, men hvor ingenting er lagra på serveren, men heller på maskinene til de enkelte.

Er ikke dette litt selvmotsigende? Du vil ha delte mapper på serveren, men vil ikke ha noe lagra på serveren, du vil ha det lagra på maskinen til hver enkelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...