Gå til innhold

Redaksjon for ny akambok


Anbefalte innlegg

Kan vi kjøre et oppsett som ser slik ut?

 

Forord

Sider med tekst og bilder fra brukere

Redaksjonell artikkel

Sider med tekst og bilder fra brukere

Reaksjonell artikkel

etc

etc

 

Redaksjonell artikkel blir da om utfordringer, BK o.l. I år har vi også en ny type utfordring vi kan skrive om, månedsutfordringene.

Brukerene bruker Tomsi sine opplastningssider fra 1994/2009. Brukerene slenger ved tre personlig bilder. Vi i redaksjonen kan også be om at brukere laster opp ett eller to bilder fra en utfordring, fest, BK o.l som vi kan bruke i den redaksjonelle delen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det ikke var vært invendinger på oppsettet jeg har satt opp i noen innlegg tilbake så antar jeg at det er greit slik?

Så det vi trenger nå, som vi har en plan for hvordan boken kan se ut, er menneskene bak boken. Det er et par oppgaver å fylle:

 

Redaktør: Har det overordna ansvaret for at boka kommer på trykk, for innhold og framdrift.

Økonomiansvarlig: Har ansvar for at utgivelsen er et økonomisk ansvarlig prosjekt. Det vil mest trolig si å finne gode sponsorer

Redaksjonsmedarbeidere: Utvelgelse av bilder, samt andre forefallende oppgaver.

Korrekturlesere: All tekst, dvs både artikler og bildetekster trenger korrektur.

Webansvarlig: Ansvar for drift av opplastingsside for bilder.

Skribenter: Eventuelle atikler ut over forord, takkeord.

Desiger: Har ansvaret for den grunnleggende layouten av boka, samt å lage gode systemer som typografene kan bruke.

Typografer: Ansvar for å putte bilder og skriverier inn på rett plass i boka. (Dette viste seg å være en omfattende jobb)

 

Jeg tenker å dra på meg redaktørkappen. Tomsi kan ta seg av den webansvarlige biten?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...