Ratleto Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 JP er kanskje fortsatt interessert i å være med, så kostnader og størrelse er kanskje ikke det vi trenger å bekymre oss mest for? Men jeg sier ikke at vi skal misbruke muligheten, altså. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Synd jeg ikke har sett den boka :/ Jeg liker tanken med en tekst om bildene, det gir et mer personlig preg enn bare tre bilder Med tanke på inndeling av boken, kan man da ta en side per tre bilder hvor det står om de tre neste bildene som da ikke er av samme person? Forstår det slik at en bruker fikk sin egen side for teksten sin i Juniboken? I Akamboken 2009 var det inndelinger for utfordringer etc, ser for meg at det blir vanskelig om alle skal ha hver sin dedikerte side. Endret 27. mai 2011 av Natrich Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 junifest-bøkene eller den store Akamboka? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) junifest-bøkene eller den store Akamboka? Hvis du tenker på tredje linje i innlegget mitt så mener jeg den store Akamboken Endret 27. mai 2011 av Natrich Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hvis du tenker på tredje linje i innlegget mitt så mener jeg den store Akamboken Jeg tenkte på den første linja - hvilken av bøkene har du ikke sett. Note to self: Nok en grunn til å quote ... Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ah, da er jeg med! Det er juniboken jeg ikke har sett, Akamboken står pent i bokhylla Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Da kan jeg ta med junibøkene på neste treff vi har felles. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Junibøkene har vært trykket av Blurb i 18x18cm format, med deres premium paper. Kvaliteten på trykket er ikke gal, men noen detaljer glipper og teksturen overflater med små nyanser er ikke overbevisende. @Natrich: Var tilfeldigvis hjemom en tur i dag (skjer ikke hvert kvartal ...) og dro med meg siste kopi av fjorårets bok, om du sender en PM med navn og adresse kan jeg sende denne før jeg forlater landet i morgen. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Blurb har fått nye papirtyper: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342262 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Da har Juniboken, takk Euklid!, kommet i postkassen min og jeg har sett/lest gjennom den nå. Aller først, veldig fin bok med mange flotte bilder! Ser til Akamboken at vi trenger en større bok med tanke på at det blir en del bilder. Er det noe jeg virkelig likte med Juniboken så er det at hver fotograf får sitt eget (kapittel) med tekst og sine bilder. Jeg synes vi skal gjøre dette i Akamboken også, tanken er at da får vi alles personlige vinkel på fotografering. Vi får presentert Akam.no sine fotografer samt den store variasjonen. Et spørsmål er om vi da skal ha samme inndeling i årets Akambok som 2009 modellen, hvordan det vil fungere med utfordringer, fester, BK etc. Alle har ikke bare bilder fra en kategori, hvis bildene og teksten blir spredt så mister man muligens det personlige preget? Tycks? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg liker tanken. I og med at vi ønsker et større format, så kan vi klare oss med tre sider per bidragsyter. Første side er litt mindre bilde + tekst, og så to sider for to store bilder. Vi trenger ikke å ha en oppdeling heller. Det bør være nok at vi forteller om bildet er fra en av festene, bildetrådene eller noe annet. Denne gangen synes jeg at kravet være at bildet har vært vist på forumet. 2009 og 2010 høres vel greit ut. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Er det en enkel måte å finne ut av hvilke bilder man har lagt ut på forumet? Dette er noe jeg er veldig interessert i å være med på, men jeg ser for meg at bilder fra 2009 (for de som la ut da) fort kan bli vanskelig å finne igjen... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Har du lastet dem opp på forumet kan du gå inn på listen over vedleggene dine via kontrollpanelet: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=attachments Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg liker tanken. I og med at vi ønsker et større format, så kan vi klare oss med tre sider per bidragsyter. Første side er litt mindre bilde + tekst, og så to sider for to store bilder. Fire sider gjør oppsett en del enklere; alle vet hvilke to bilder som står sammen. Jeg synes det gjør seg med mer «redaksjonelt» materiale enn det vi har hatt i junifestene – imidlertid øker dette terskelen for å få ting unnagjort voldsomt. Om vi begrenser det til noen få artikler av begrenset lengde bør det likevel kanskje være overkommelig? Forrige bok hadde et bildeopplastingssystem av de mer sinnrike for slikt, vi trenger ikke gjøre det verre enn at alle som signer opp til å være med i boken også legger inn 2-3 andre bilder i en tråd på forumet, og så velges de som måtte passe til bruk sammen med artiklene. 1 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Er et mulig oppsett da: Forord Sider med tekst og bilder fra brukere Redaksjonell artikkel Sider med tekst og bilder fra brukere Reaksjonell artikkel etc etc Redaksjonell artikkel blir da om utfordringer, BK o.l. I år har vi også en ny type utfordring vi kan skrive om, månedsutfordringene. Med bildene kan vi muligens kjøre en side for opplasting av bilder og tekst. For bilder til den redaksjonelle delen kan vi opprette en tråd hvor brukerene kan laste opp bilder til de redaksjonelle bitene, utvelgelsen står vi da for. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 I og med at opplastingssidene vi brukte i 2009 lever i beste velgående, så er det jo greit å bruke de. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Blir Euklid med, så er jeg med. Jeg forslår at vi baserer oss Euklid's mal til juni-bøkene hans. Kansje litt større og tykkere bok? Det høres fint ut.... Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 I og med at opplastingssidene vi brukte i 2009 lever i beste velgående, så er det jo greit å bruke de. Det er sant Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 I og med at opplastingssidene vi brukte i 2009 lever i beste velgående, så er det jo greit å bruke de. Det er sant Ikke helt sant. Jeg sverger at de ble lagd i 94 en gang. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ikke helt sant. Jeg sverger at de ble lagd i 94 en gang. Neida, de ble laget i 2009. Men de ble designet i 94. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg