RamGuy Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei, Jeg har begynt å plages endel med slitne legger og knær? Har holdt på å forsøkt å jogge stort sett flere ganger i uken de siste, tja fire årene hvert fall og det går stort sett på asfalt og på sommeren blir det sykling til og fra jobb i tillegg. Har aldri hatt noen nevneverdige plager i beina tidligere, blir stort sett en 2-5km når jeg først jogger og i snitt blir det vell en 4-6turer per uke, og det går da på asfalt så jeg har investert i noen dyrere Asics Gel-Kinsei3 joggesko for å unngå å stresse ben og rygg mer enn nødvendig. Men de siste, tja.. hvert fall 8mnd har jeg hatt endel plager i spesielt leggene, som kommer etter en uke med mye jogging så har jeg voldsomme plager i leggene, det føles som en form for intens prikking på innsiden av leggene og det er nesten så jeg føler at det å ta en stor stein og kakke leggen i to ville vært en befriende følelse. Det er veldig vanskelig å forklare smerten, ettersom den ikke er ulidelig, men den er samtidig uhorvelig irriterende og er der hele tiden i flere timer når den først kommer, og beina føles tildels varme og det gjør ikke noe mer vondt om jeg står på dem, enn om jeg sitter, det gjør rett og slett bare vondt inni leggen. Brydde meg ikke noe større om dette til å starte med da jeg så for meg at det ville være noe forbipasserende, men nå føler jeg at det forekommer oftere og oftere, og spesielt uker hvor jeg blir mye stående rett opp og ned på jobb, spesielt kombinert med ukene hvor det blir ekstra 10t med arbeid i form av jobbing på en lørdag så har det nå blitt mer eller mindre normalt at jeg føler meg sliten / vond i leggene? Jeg syntes det engang for alle er greit å ta opp dette temaet for å prøve å klartlegge hva som forutsaker dette og hvordan jeg da eventuelt kan forsøke å motvirke det? Nå har en eller annen tulling i Trondheim funnet ut av vi skal slutte med stoler på jobb, som mer eller mindre betyr at jeg må stå oppreist hele arbeidsdagen og det blir ganske mange timer i løpet av en dag, og igjennom en hel uke og jeg merker allerede nå etter en og en halv dag at jeg har vondt rundt kne partiet? Det er ikke en like intens følelse som jeg har hatt i leggene tidligere, men jeg føler ubehag når jeg står oppreist og det er på mange måter litt av den samme prikkende følelsen som når jeg har vondt i leggene. Det skjer også at jeg føler små smerter i anklene etter lengre arbeidsdager. Det som er, er at ingen andre jeg jobber med ser ut til å bli på noen måte påvirket i like stor grad som meg? Så det virker som bena mine er langt mer sensitive? Kan dette ha noe å gjøre med at jeg jogger og trener litt mer enn de? Er dette noe jeg burde bekymre meg for? Er det noe jeg kan gjøre for å motvirke dette? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Prøv å bevege deg i ulendt terreng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå