Gå til innhold

BK: Bilde fra Hafjell!


nitroman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra knipset, og fine farger, men du bør tenke litt på å ikke presse flere motiver inn i et bilde. Trekuttingsformasjonen av fakkelmannen er kul, har selv sett den, men det trekker oppmerksomheten litt fra jibberen. Himmelen er flott i seg selv, så mulig det hadde holdt med kun jibberen og himmelen.

 

Jeg ville derfor ha zoomet mer inn på jibberen slik at hoppet ikke kom med, muligens et hakk større blender, evt plassert jibberen i det gylne snitt for å få med litt bakgrunn også.

 

Hoppet og treet er greit nok, men syns fakkelmannen kunne vært i et eget bilde, med en mer nøytral forgrunn.

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Bra knipset, og fine farger, men du bør tenke litt på å ikke presse flere motiver inn i et bilde. Trekuttingsformasjonen av fakkelmannen er kul, har selv sett den, men det trekker oppmerksomheten litt fra jibberen. Himmelen er flott i seg selv, så mulig det hadde holdt med kun jibberen og himmelen.

 

Jeg ville derfor ha zoomet mer inn på jibberen slik at hoppet ikke kom med, muligens et hakk større blender, evt plassert jibberen i det gylne snitt for å få med litt bakgrunn også.

 

Hoppet og treet er greit nok, men syns fakkelmannen kunne vært i et eget bilde, med en mer nøytral forgrunn.

 

Hmm, har egentlig aldir tenkt over det at fakkelmannen tar over litt for mye i bilde, men er med på det du sier, skal prøve neste gang å stå i en vinkel hvor den ikke blir med.

Når det gjelder hoppet og treet så føler jeg selv at det er fint å ha med for det for skikjørern til å virke som han ikke hopper så lavt, samt at jeg synes det tilfører bildet litt detaljer uten å trekke oppmerksomhet bort fra kjøreren, men skjønner hva du mener med fakkelmannen, skal prøve litt forskjellig neste gang med og uten hopp og tre, og uten fakkelmannen :p så skal jeg prøve å sammenligne litt å se =) må bare vente på godværet igjen først :p

Lenke til kommentar

Flotte farger, men litt for mye luft på venstresiden av bildet.

 

Treet hadde vært greit som et referansepunkt til å se hvor høyt han går hvis du hadde tatt bildet foran hoppkanten. Nå blir det ikke noe referansepunkt siden det står for langt ned i bakken, desverre.

 

Er dog ikke sikker på om fyllikmannen, mener fakkelmannen er så forstyrrende egentlig.

 

Men ville gjerne sett tilsvarende bilde tatt foran hoppkanten.

 

edit: rettet leif

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Flotte farger, men litt for mye luft på venstresiden av bildet.

 

Treet hadde vært greit som et referansepunkt til å se hvor høyt han går hvis du hadde tatt bildet foran hoppkanten. Nå blir det ikke noe referansepunkt siden det står for langt ned i bakken, desverre.

 

Er dog ikke sikker på om fyllikmannen, mener fakkelmannen er så forstyrrende egentlig.

 

Men ville gjerne sett tilsvarende bilde tatt foran hoppkanten.

 

edit: rettet leif

 

hmm, er veldig vanskelig med den fakkelmannen :p skjønner hva du mener med treet og referansepunkt, mulig det funker bedre om jeg står lengre frem og får med mere av treet.

Så prøver nok også det neste gang :) du nevner også litt mye luft på venstre side, og kunne vel egentlig kuttet bort litt av det, men jeg tenker også litt på det om det er for mye luft øverst i bildet? for meg føler det som at det at det er mer luft øverst i bildet ødelegger mer en det til venstre? men er lissom ikke sikker :S men hadde vært kult om dere hadde beskjært bildet og lagt det ut igjen her i tråden for å få ulike forslag til beskjøring av bildet mht. tomrommet til venstre og øverst i bilde.

 

Edit: Tenker også at om jeg beskjærer bilde for langt inn fra venstre så mister bildet endel av den "fine" lyssettingen i bakgrunnen?

Endret av nitroman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...