Gå til innhold

Internett faller ut flere ganger daglig.

Anbefalte innlegg

Hei.

Først må jeg være ærlig å si at jeg har minimal kunnskap om trådløst og nettverk generelt.

Jeg har en gammel Jensen Airlink 7954 som ruter, og Netgear WN111 som adapter.

Problemet er at jeg har et utrolig ustabil nett. Internett faller ut flere ganger daglig, og hastigheten varierer.

Jeg har vurdert å gå til innkjøp av en forbedret ruter, D-Link DIR-855, men vil dette fikse problemet?

Hva med netgear WN111 som jeg setter inn via usb, har den noe å si her?

Som dere sikkert skjønner er jeg ganske grønn på dette området, så jeg setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei. Referer til samme problem jeg har sett, blitt løst før.

Sannsynligvis er det vel linken mellom leverandøren din og routeren.. typisk må du nok bare reboote modem/router som tillhører ISP (strømmen ute i 30-60sec) og så vips er du på nett.. dette gjelder om leverandøren din leverer ut fullverdig IP fra sitt aksesspunkt ihvertfall..

Håper det hjalp! =]

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har vært borti lignende problemer og i mine tilfeller så viser det seg at torrent programmer har hatt en del av skylden der.

Så det kan være en greit ting å sjekke. Vet du hvem som er koblet til og eventuelt om de laster ned med torrent program?

Det som skjer så vidt jeg har skjønt det er at torrent programmet kobler seg til for mange klienter samtidig. Dette blir i mange tilfeller mer en hva router klarer å takle og så ramler nettet ned. Ved å reboote router så løses dette problemet midlertidig.

Skulle det vise seg at dette er problemet, kan du gå inn på settings i torrent programmet og sørge for at programmet ikke får koblet seg til alt for mange. ("Maximum Number of connected peers." <-- er ikke forran torrent programmet, men tror det var noe slikt)

Det er vel litt forskjell på hvilket torrent program man bruker, selv har jeg har bare peil på Utorrent.

Nå snakker jeg ikke bare om å stille maks inn og ut hastighet, men kan være greit å ikke ha mer en maks 90% av utlinjen til torrent programmet.

Kan være greit å google litt om du ønsker å vite mer om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...