Gå til innhold

Laptop til bilderedigering?

hknivers

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke kjøpt meg pc selv på 7 år (jadda, den jeg har begynner å slite litt nå... ;) ) Jeg har fått jobbmaskiner utlevert, uten å ha noe jeg skulle ha sagt i forhold til spesifikasjoner. Har heller aldri hatt noe å klage på annet enn at vi per nu må kjøre XP (men jeg får snart W7). Har ei HP Elitebook som jeg er meget fornøyd med, til sitt bruk...skjermen på selve lappisen er ELENDIG.

Grunnet overgangen til W7 blir all innstallering av programvare styrt sentralt, noe som gjør at mine kjære bilderedigeringsprogrammer ikke får lov til å være på jobbmaskinen. Jeg må derfor kjøpe meg en ny maskin...

Da jeg er HELT ute av det i forhold til spesifikasjoner (Hvilken CPU osv) jeg burde gå etter tenkte jeg at jeg skulle stille spørsmålet her. Jeg vurderer en Macbook Pro 15", men synes den er svimlende dyr (den jeg ser på koster meg 14500 med fruens studentrabatt). Lurer derfor på gode alternativer på W7-siden. Det som er viktigst for meg er: 15" (15, 15.4 el 15.6), så kraftig som mulig CPU, min 4GB RAM, en GOD LED skjerm (Helst full HD). Diskplass ikke så nøye, men helst 7200 rpm for ytelsen sin del. Skjermkort er ikke så veldig nøye, blir ikke å spille på den...det har jeg PS3 til. Pris under 10 tusen.

Håper på gode svar.

Mvh

Håkon

(PS: DELL er IKKE et alternativ)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...