Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VAG, hva er det?

axelh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som kommer opp når du søker på google?

VAG er konsernselskapet som eier blant annet Volkswagen og Audi. Forkortelsene VAG og V·A·G har gjennom årene hatt forskjellige betydninger.

VAG stod for Volkswagenwerk AG (Volkswagenwerk Aktiengesellschaft) fra 1937 til 4. juli 1985. Da ble foretaksnavnet endret til Volkswagen AG.

V·A·G ble brukt for å betegne VW og Audis felles salg- og markedsorganisasjon for personbiler og nyttekjøretøy, Volkswagen-Audi-Gruppe, frem til 1992 da det ble besluttet at de to merkene skulle separeres profilmessig.

VAG produserer og markedsfører følgende bilmerker:

Audi

Bentley

Bugatti

Lamborghini

SEAT

Škoda

Volkswagen

Lenke til kommentar
Det første som kommer opp når du søker på google?

VAG er konsernselskapet som eier blant annet Volkswagen og Audi. Forkortelsene VAG og V·A·G har gjennom årene hatt forskjellige betydninger.

VAG stod for Volkswagenwerk AG (Volkswagenwerk Aktiengesellschaft) fra 1937 til 4. juli 1985. Da ble foretaksnavnet endret til Volkswagen AG.

V·A·G ble brukt for å betegne VW og Audis felles salg- og markedsorganisasjon for personbiler og nyttekjøretøy, Volkswagen-Audi-Gruppe, frem til 1992 da det ble besluttet at de to merkene skulle separeres profilmessig.

VAG produserer og markedsfører følgende bilmerker:

Audi

Bentley

Bugatti

Lamborghini

SEAT

Škoda

Volkswagen

Så langt kom jeg og, men hva er det som gjør at mange folk klager og har negative erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Greit, greit, greit:P Hvilke problemer var dette da?

har lagt merke til dette fordi det ofte er snakk om VAG.

Vet at Audi hadde store problemer med forstillingen i biler fra rundt 2000. Dette gjaldt iallefall A6 og muligens A4. Ellers kan jeg bare nevne i fleng problemer som er mer eller mindre vanlig på feks vår 03' Audi A6:

Luftmassemåler ryker

Oljepumpe ryker

Tiptronic-girkassen er absolutt ikke problemfri

Foringer og stag i forstillingen er trøblete

Ellers kan jeg nevne at 2.5 tdi motoren til VAG hadde store problemer med kammene.

Mye små elektronikkfeil og slikt. Hvordan VAG er nå kan jeg ikke uttale meg om, men jeg vet at jeg aldri skal kjøpe VAG laget i tidsperioden 97-05. Mye er nok bra, men jeg tar ikke sjansen etter den Audien vi har hatt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...