axelh Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Har lest en del rundt på forumer osv. og leser støtt og stadig om VAG motorer osv. Hører ofte negative uttalelser om de og. Hva er egentlig VAG og hva er negativt med disse? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det første som kommer opp når du søker på google? VAG er konsernselskapet som eier blant annet Volkswagen og Audi. Forkortelsene VAG og V·A·G har gjennom årene hatt forskjellige betydninger. VAG stod for Volkswagenwerk AG (Volkswagenwerk Aktiengesellschaft) fra 1937 til 4. juli 1985. Da ble foretaksnavnet endret til Volkswagen AG. V·A·G ble brukt for å betegne VW og Audis felles salg- og markedsorganisasjon for personbiler og nyttekjøretøy, Volkswagen-Audi-Gruppe, frem til 1992 da det ble besluttet at de to merkene skulle separeres profilmessig. VAG produserer og markedsfører følgende bilmerker: Audi Bentley Bugatti Lamborghini SEAT Škoda Volkswagen Lenke til kommentar
axelh Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Det første som kommer opp når du søker på google? VAG er konsernselskapet som eier blant annet Volkswagen og Audi. Forkortelsene VAG og V·A·G har gjennom årene hatt forskjellige betydninger. VAG stod for Volkswagenwerk AG (Volkswagenwerk Aktiengesellschaft) fra 1937 til 4. juli 1985. Da ble foretaksnavnet endret til Volkswagen AG. V·A·G ble brukt for å betegne VW og Audis felles salg- og markedsorganisasjon for personbiler og nyttekjøretøy, Volkswagen-Audi-Gruppe, frem til 1992 da det ble besluttet at de to merkene skulle separeres profilmessig. VAG produserer og markedsfører følgende bilmerker: Audi Bentley Bugatti Lamborghini SEAT Škoda Volkswagen Så langt kom jeg og, men hva er det som gjør at mange folk klager og har negative erfaringer med disse? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Du kom så langt men lurer allikevel på "Hva er egentlig VAG og hva er negativt med disse?" VAG hadde en del trøbbel med kvaliteten på bilene sine fra midten av nittitallet og frem til begynnelsen av 2000-tallet. Dette er fortsatt friskt i minnet til folk så derfor finner du ofte kommentarer om kvaliteten til VAG. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Så langt kom jeg og, men hva er det som gjør at mange folk klager og har negative erfaringer med disse? Akkurat det samme som at folk klager og har negative erfaringer med andre bilmerker? Endret 16. februar 2010 av >Jonas< Lenke til kommentar
axelh Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Greit, greit, greit:P Hvilke problemer var dette da? har lagt merke til dette fordi det ofte er snakk om VAG. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ingenting som heter VAG lenger, men det er et akronym som likvel henger ved. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Greit, greit, greit:P Hvilke problemer var dette da? har lagt merke til dette fordi det ofte er snakk om VAG. Vet at Audi hadde store problemer med forstillingen i biler fra rundt 2000. Dette gjaldt iallefall A6 og muligens A4. Ellers kan jeg bare nevne i fleng problemer som er mer eller mindre vanlig på feks vår 03' Audi A6: Luftmassemåler ryker Oljepumpe ryker Tiptronic-girkassen er absolutt ikke problemfri Foringer og stag i forstillingen er trøblete Ellers kan jeg nevne at 2.5 tdi motoren til VAG hadde store problemer med kammene. Mye små elektronikkfeil og slikt. Hvordan VAG er nå kan jeg ikke uttale meg om, men jeg vet at jeg aldri skal kjøpe VAG laget i tidsperioden 97-05. Mye er nok bra, men jeg tar ikke sjansen etter den Audien vi har hatt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå