Bobbylove Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Har funnet ut at jeg skal fokusere på robinsonader i særemne norsk VG3. Så skal lese så mange jeg får tid til på under to uker. Hittil har jeg vært å plukket opp Robinson Crusoe, Gullivers reiser og Fluenes herre, håper jeg også får tid til Den hemmelighetsfulle øya. Men jeg har ingen aning hvilken problemstilling jeg skal velge. Så langt bare tenkt at jeg kan sammenligne å evt se hvordan disse typene bøker har forandret seg over tiden. Begynner å få litt angst når dette skal fremføres etter vinterferien. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det er opp til deg kva du vil fokusere på, personleg hadde eg kanskje sett på korleis hovudpersonane taklar tilverelsen i dei forskjellige bøkene. Anbefalar deg å finne ei problemstilling sjølv, på høgare utdanning er det ikkje noko hjelp å få. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Bare et spørsmål, hvor lenge skal framføringen vare? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Ja, det kunne vært et alternativ. Hvordan de takler omstillingen og hvordan de ser på/behandler innfødte og de andre. Jeg tror fremføringen er på 15 min. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Skifter litt tror jeg. Leser bare Robinson Crusoe og Fluenes herre å sammenligner hvordan de to klarer seg, for her vil det være store forskjeller det vet jeg. Å hvis jeg får tid har jeg lyst til å ta med endel inputs fra Den hemmelighetsfulle øya. Lenke til kommentar
ManUnited-dude! Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hei! Har valgt dette temaet til årets særemne, endte opp med Robinson Crusoe, fluenes herre og den hemmelighetsfulle øya. Noen erfaringer du vil dele fra dette temaet? Hvordan problemstilling valgte du? Hva så du etter i de ulike bøkene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå