TiNuSsS Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei Jeg ser etter et program som kan ta opp lyd fra pc-en uten at jeg kobler til høytalere og mikrofon. Sånn at hvis jeg skrur på et musikk program så kan dette programmet ta opp musikken uten og bruke en lydkilde og en mikrofon. Noen som vet om den type programvare? Hilsen TiNuSsS Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det finnes et program som heter noe ala "Vritual Wire" (husker ikke helt). Med dette kan du lage virituelle lydkort og koble disse sammen med eksisterende kanaler ol. Mulig dette kan hjelpe deg. Noen lydkort-drivere har også en kanal som heter "What u hear" som vil ta opp alt PC-en spiller av. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Audacity kan vel ikke ta opp fra en utgang bedre enn sndrec32. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Audacity kan vel ikke ta opp fra en utgang bedre enn sndrec32.Man kan enkelt velge hvilken lydkilde man skal spille inn fra: Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ja, men det hjelper vel ikke om man ikke har en lydkilde som "Stereo mix" eller "What u hear" =) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Ja, men det hjelper vel ikke om man ikke har en lydkilde som "Stereo mix" eller "What u hear" =)Vel, nå kan det jo godt hende at trådstarter har det. Kan ikke se at det spesifikt står at h*n IKKE har det. Så er det jo bare å vente å se om trådstarter gidder å lage et oppfølgingsinnlegg. Venter i spenning Endret 17. februar 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det går eventuelt å bare ta en liten jack-kabel fra lydutgangen til mikrofoninngangen, for så å stille inn att du skal ta opp fra mikrofoninngangen... Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Ja, men det hjelper vel ikke om man ikke har en lydkilde som "Stereo mix" eller "What u hear" =)Vel, nå kan det jo godt hende at trådstarter har det. Kan ikke se at det spesifikt står at h*n IKKE har det. Så er det jo bare å vente å se om trådstarter gidder å lage et oppfølgingsinnlegg. Venter i spenning Vel nå vet ikke jeg helt hva " Stereo mix " er for noe. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Åpne volummikseren i OS-et ditt og velg innspilling i innstillingene. Da vil du få opp hvilke kanaler du kan ta opp lyd fra. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Vel nå vet ikke jeg helt hva " Stereo mix " er for noe.Det er den lyden som kommer ut til høytalerne. Dvs du bruker denne som kilde, så kan du ta opp lyd fra f.ex en medieavspiller i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå