joka Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 hei.. min datter skal muligens kjøpe seg en slik bil.. hun får den for 3.000 kr.. feil som hun har fått opplyst: dårlige hjullager bak og dårlig clutch. er det noe andre feil som er vanlig på disse bilene? er disse gamle skoda'ene galvanisert? dette er vel en polo i "skoda klær" hun får den billig, og hvis det ikke blir å koste allverden å få den i forskriftsmessig stand, er det vel en grei førstebil for en 18 år gammel jente.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Vet ikke hvordan Skoda er, men det er generelt ganske mye arbeid for å skifte en clutch. Blir fort dyrt på verksted. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 clutch bytter jeg selv.. kosnad blir bare deler.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Dette er en ekte Skoda og ble utviklet av Skoda før VW, denne har vel dog VW-motor og utfra mange av de jeg har sett så ruster de friskt så de er neppe galvanisert. Med mindre den er ekstremt velholdt så tro jeg at jeg hadde droppet den. Kan dere skru selv? Hvis ikke blir det fort mange tusen bare disse to feilene, fort 10000,- og da kan du finne mye annet også til 15000,- som fort blir med bil+rep og omregistrering. Lenke til kommentar
kistoria Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 dette er vel en VAG i andre klær ja, egentlig god nok grunn til å trekke seg tilbake mens du enda kan :!: Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 joda.. jeg skrur selv, men rustsveising gidder jeg ikke.. motoren er samme som polo/golf.. 1,6 75hk.. bilen befinner seg bare et par mil hjemmefra.. skal dra å se iallfall.. hvor ruster de mest?? hjulbuer? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 joda.. jeg skrur selv, men rustsveising gidder jeg ikke..motoren er samme som polo/golf.. 1,6 75hk.. Motoren ble byttet ut i VW, og man gjorde mange grep for og få opp kvaliteten men bilen er konstruert av Skoda i den tiden det var ett Østblokkland og bilen bærer vel litt preg av det på mange måter. Av de jeg har sett så er det bakluke, skjermbuer, kanaler osv, de vanlige plassene. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) hei.. min datter skal muligens kjøpe seg en slik bil.. hun får den for 3.000 kr.. feil som hun har fått opplyst: dårlige hjullager bak og dårlig clutch. er det noe andre feil som er vanlig på disse bilene? er disse gamle skoda'ene galvanisert? dette er vel en polo i "skoda klær" hun får den billig, og hvis det ikke blir å koste allverden å få den i forskriftsmessig stand, er det vel en grei førstebil for en 18 år gammel jente.. Ta en titt her Joka. http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=367 Legg merke til "High 7 point death rate from accidents in this model." Endret 16. februar 2010 av Sluquet Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 High 7 point death rate... dette er vel "vanlig" på eldre småbiler?? jeg vet ennå ikke om denne bilen er utstyrt med airbag og abs.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 dette er vel en VAG i andre klær ja, egentlig god nok grunn til å trekke seg tilbake mens du enda kan :!: hvorfor det? jeg kjører vw, kona kjører vw, min forrige bil var vw.. min neste bil blir nok vw.. joda jeg er et fornøyd VAG menneske Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Mye mulig det er vanlig, men jeg hadde personlig i hvert fall tenkt meg nøye om før jeg plasserte en person som er helt fersk i trafikken i en bil som får negativ score pga. høy dødsrate i ulykker. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Mye mulig det er vanlig, men jeg hadde personlig i hvert fall tenkt meg nøye om før jeg plasserte en person som er helt fersk i trafikken i en bil som får negativ score pga. høy dødsrate i ulykker. joda.. helt enig.. men hun har det travelt, kjører opp 2. mars.. selv vil hun ha bil nå.. aller helst i forrige uke prøver å finne noe i nærmiljøet først.. en nabo har en volvo 440 til salgs (1993), denne er nok sikrere.. men hun synes den er for stor. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Mye mulig det er vanlig, men jeg hadde personlig i hvert fall tenkt meg nøye om før jeg plasserte en person som er helt fersk i trafikken i en bil som får negativ score pga. høy dødsrate i ulykker. joda.. helt enig.. men hun har det travelt, kjører opp 2. mars.. selv vil hun ha bil nå.. aller helst i forrige uke prøver å finne noe i nærmiljøet først.. en nabo har en volvo 440 til salgs (1993), denne er nok sikrere.. men hun synes den er for stor. To uker på å finne en mer passende bil er mer enn nok tid. Ta deg i hvert fall bryet med å lete litt mer, sjeldent Skoda av den årgangen blir anbefalt for å si det mildt. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 jeg leter... men jeg kan jo ikke nekte henne å kjøpe hva hun vil.. hun hører nok på meg hvis jeg sier bilen er vrak.. håper jeg da.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 hun kjøpte bilen.. skoda felicia combi 1,6 ... 143.000 km bilen er meget god stand, kun litt overflaterust i fremkant av bakre hjulbuer.. denne bilen er utstyrt med ABS og airbag.. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Da får du gratulere henne fra meg =) Bra den har ABS, for en jente på 19 år klarte å krasje inn i baken på golfen (94 mod) min. Ble ikke store skadene på hverken min eller hennes, utenom at lykta på skodaen knuste, og skjermen bøyde seg litt. Traff meg vel i sånn ca 7 km/t. Ble bare riper på min. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Da får du gratulere henne fra meg =) Bra den har ABS, for en jente på 19 år klarte å krasje inn i baken på golfen (94 mod) min. Ble ikke store skadene på hverken min eller hennes, utenom at lykta på skodaen knuste, og skjermen bøyde seg litt. Traff meg vel i sånn ca 7 km/t. Ble bare riper på min. Hva har det med ABS å gjøre? Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jenta låste bremsene, siden hun panikkbremsa, og dermed sklei bilen rett inn i baken på min Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jenta låste bremsene, siden hun panikkbremsa, og dermed sklei bilen rett inn i baken på min Du får som regel ikke kortere bremselengde av ABS, heller motsatt. Forskjellen er dog at du har mer kontroll. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 I 9 av 10 tilfeller får man kortere bremselengde med ABS. Det tilhørte forrige årtusen at man oftere kunne oppleve lengre bremselengde med ABS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå