Pepperen Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg har lest at ATI Radeaon 5xxx serien støtter TrueHD via HDMI. I tillegg ser jeg at det reklameres for "native HDMI" på kortene som er tilgjengelige på nettbutikker. Hva betyr native HDMI? Er det bare at lyd og bilde går over kabelen eller har det noe med oppløsningen på bilde å gjøre? Har et ATI 4200 kort med HDMI som jeg kjører både bilde og lyd direkte til min Onkyo 606 forsterker. Videre derfra til min TV. Lyd og bilde er meget bra men jeg har et problem. Lyden virker bare av og til, og jeg må restarte pcen 1-2 ganger før lyden kommer over HDMI. Dessuten får jeg ikke TrueHD, "bare" 5.1 Dolby Digital eller DTS. Har enda ikke hatt brukt for mere, men om jeg nå tar ibruk min BlueRay spiller og kan få TrueHD og at lyden virker feilfritt....da er et ATI 5470 eller 5570 kort absolutt på vei inn i mitt hjem og plassert i min HTPC. Noen som har erfaring med disse kortene? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Tror ikke så mange har erfaring, tror ikke de er tilgjengelige i Norge enda. TrueHD virker kun under avspilling med PowerDVD Men les her: http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=669 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Tror ikke så mange har erfaring, tror ikke de er tilgjengelige i Norge enda. 5450 er tilgjengelig hos Netshop. Får mitt i morgen, håper jeg Jeg kjører stereo da, så får ikke testa TrueHD desverre.... Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 ''native HDMI'' betyr bare at den går innover og ikke utover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå