confusus Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 litt usikker om jeg ska lage et nytt emne på Nye dikt eller om jeg ska bare poste de i tidligere emmner... men ja her er enda et dikt By me.. Confusus Tittel: When You Came. I sat all alone. Then you came. My heart started to feel warmth When you sat down beside me. For when you came. My fear went away. Of trying something new Like being myself for once But when you leave My heart goes with you And it feels so empty and cold But when I hear your voice There is something that pumps Pumps? Is it your heart? That you gave me When you left? Lenke til kommentar
confusus Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Tittel : New Begining Since I met you I started to feel the way I felt And when you went I now feel like an empty silhouette Just walking through this empty world Without a purpose Every day that goes by Makes my soul bleed a little more My bleeding soul is screaming. Screaming for a new beginning Enda et Dikt... alle komentarer er velkommen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Først og fremst så synes jeg diktene var klisjefylte og lite utfordrende, og det er tydelig at engelsk ikke er morsmålet ditt. Har du vurdert å skrive på norsk? Min opplevelse er at selv om man er flink i et fremmedspråk så formulerer man seg absolutt best på morsmålet sitt. Det gir en annen nærhet til språket som man ikke får til med et fremmedspråk, nesten uansett hvor godt man behersker det. Men om du liker å skrive dikt så må du fortsette, de fleste som driver med poesi har skuffen full av klisjefylte dikt. Lenke til kommentar
confusus Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Takker for respons... har en del klisjefylte dikt sikkert garantert.. du har rett , jeg er Norsk hehe de opperste diktet med tittel When you came.. ble orginalt skreve på norsk hehe så prøvde å oversette det... her er orginalen hvis du vil sjå på det og Jeg satt aleine. Så kom du. Mitt hjerte startet og kjenne en varme. For du satte deg ned. For når du kom Gikk min frykt Av å prøve noe nytt Som var å være meg selv Men når du går Går mitt hjerte med deg Og det føles så tomt og kaldt Men når jeg hører din stemme Er det noe som banker Banker? Er det hjertet ditt Som jeg fikk Når du gikk. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det var bedre på norsk, selv om det er noen skrivefeil (av/for, og/å) og jeg ikke helt skjønner hva "Men" står i forhold til, men det er nå så. Det jeg reagerer mest på er at diktet i for stor grad bare er oppramsinger av hendelser og følelser. Ikke dermed sagt at et dikt må være full av metaforer og allegorier, men jeg for min del foretrekker dikt som er litt mer abstrakte enn dette her. Jeg likte enderimet på slutten da, ville kanskje sløyfet "som", men det er opp til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå