chandav Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Vet det er en del forum ang. dette, men jeg har ikke funnet noen som spesielt hjelper meg. Jeg har en server som domenekontroller, og ca 35 klientmaskiner i domene. Alle klokkene er feil, til og med den paa serveren. Noen som kan gi meg et tips hva jeg kan gjoere for at serveren skal kunne bli synkronisert med f.eks en klokke paa internett. Og at alle klientmaskinene blir synkronisert med klokka paa serveren? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 NTP er løsningen. Det finnes mange NTP klienter for windows, og det er bare å velge en, og sette den til å synce mot en NTP server. Jeg pleier ofte å bruke ntp.uio.no selv. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 NTP er løsningen. Det finnes mange NTP klienter for windows, og det er bare å velge en, og sette den til å synce mot en NTP server. Jeg pleier ofte å bruke ntp.uio.no selv. 1) Hvordan setter du serveren til å synce mot uio? 2) Hvordan setter du klientene til å synce mot serveren? Geir Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Klientene synkroniseres som standard mot domenekontrolleren, så hvis denne har rett klokke vil også klientene ha dette. Når det gjelder NTP-klienter ser jeg ingen grunn til å finne en tredjepart dersom du ikke har spesielle behov. Windows har dette innebygget i net time. For å sette en 2003-server til å synkronisere med ntp.uio.no kjører du følgende kommando: net time /setsntp:ntp.uio.no Deretter restarter du servicen w32time ned stop w32time net start w32time Det er vel ikke mange dagene siden jeg skrev det samme i en tilsvarende tråd i bedriftsforumet. Der finner du alternativet for bruk på en 2008-server. Jeg har ikke det i hodet akkurat nå Endret 21. februar 2010 av enden Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvis jeg ikke husker feil så vil den standard synkronisere mot PDC i domenet, dersom man har felles domene over flere lokasjoner vil det kunne være greit å lage en GPO til å synke mot lokal DC. Lenke til kommentar
chandav Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg fikk det til! Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå