Liquid Crystal Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Needz halp! Fra spøk til revolver. Har dillet litt rundt med ubuntu og har hatt en server med torrentflux-b4rt stående å kjøre en tid. Problemet er at den står på et nettverk som flere enn meg bruker, og linjen er litt begrenset. Dette resulterer i at jeg to ganger om dagen må inn og manuelt starte\stoppe overføringer. Det jeg ønsker å få til er å få dette til å gjøres automatisk på visse tidspunkt hver dag. Her kommer problemene. Hvilket språk skal jeg bruke for å få dette til? Hvor er det hensiktsmessig å legge dette scriptet (i forhold til om det skal kjøres mot linux-delene av serveren eller mot web-interfacet torrentflux)? Hvor starter jeg for å lære meg noe slikt? Skyt meg hvis jeg sier noe feil, aner ikke hvordan torrentflux fungerer (kodemessig), så vet ikke nøyaktig hva jeg er ute etter eller om det jeg sier gir mening. Sett pris på all tilbakemelding! -LC Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Bump Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Du kan bruke Cron Hvilket språk skal jeg bruke for å få dette til? Vil lære et språk er python glimrende valg. Ubuntu kommer med oppdatert python 2.6.4,fyr opp terminal og skriv python. Da starter python. En bra python editor for linux er Spe. Installere Spe. sudo apt-get install spe Kommer med gui builder wxglade,så da er det bare og lage en GUI applikasjon som du kan styre cron med. Ellers så må du starte og lære deg grunnleggende ting først. Bestemmer for og se på python kan jeg gi deg noen tips om og komme igang. Endret 17. februar 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå