meastp Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei! Jeg har et overkommelig, men irriterende problem. Hver gang jeg skrur av pc'n, skrur den seg plutselig på (intervall fra 5sek - 2 min, varierer). Jeg har mistanke om at det er nettverkskortet, et CNet Pro 200-WL (info her) Det er altså Wake On LAN på det, kan den (mis)brukes "mot seg selv"? Altså at det er det som er problemet? Jeg har lagt merke til at lysene på nettverkskortet (og bluetooth-kortet) er de eneste som lyser.... MSI KT3 Ultra 2 ARU-BR AMD XP 2000+ CNet Pro 200-WL Chieftech Midi Tower sort med medfølgende strømforsyning. (trenger dere mer info, så si ifra) Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har akkurat samme problem, men jeg har et SMC NIC. Men jeg har nesten samme HK, MSI KT3 Ultra ARU. Har ikke funnet ut hva dette skyldes ennå, men kan det være noe i BIOS da tru ? Ta en titt der og se hva du finner ut, skal gjøre det samme når jeg kommer hjem fra jobb! Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Der kan jo hende at du mottar pakker fra nettet (sterkt forsinket), og at dette vekker maskinen. Gå inn i bios og skru av wake on lan? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har et lignende problem, at PCen skrur seg på igjen med en gang hvis den er varm nok. Jeg har hverken WOL-støtte på nettverkskortet eller WOL enablet i BIOS, men misstenker en mindre HW-feil i HK eller PSU (Abit KG7-lite/AOpen HX45/350W PSU). Det er ikke verre enn at jeg kan slå av hovedbryteren på baksiden, når den har kjølt seg ned litt oppfører den seg normalt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 WOL kanskrus av i bios og det er også andrefeatures der som kan gjøre slikt Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har nå fått fixa biffen. Måtte inn i kontrollpanel/system/enhetsbehandling trykk på nettverkskort velg nettverkskortet ditt - høyreklikk og velg egenskaper. Under Avansert finnes det endel valg (gjorde det hos meg iaffall) Husker ikke hvilket jeg satte fra "Auto detect" til "disable", men etter det har ikke maskinen vekt meg mer om natta Ville bare informere om det i tilfelle andre har dette problemet! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg slo det av i BIOS..... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Vil bare si at en kompis har det samme problemet, men når han tar PC'en med seg til meg har han ikke dette problemet, den eneste forskjell er at han da låner en gammel skjerm som jeg har liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå