Glimrende Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Er det noen som har erfaringer med sommerdekk som holder normalt lenge til en SUV? Sommerdekkene mine holdt bare 1,5 år eller 12500 km og da var mønsteret nedslitt. Jeg kjører en Volvo XC90, den veier rett over 2 tonn. Vinterdekkene mine kjører på 4. sesongen og har fortsatt bra mønster, de er fra Nokian. Sommerdekkene kjøpte jeg fordi de var "best i test" i en tysk test som jeg fant på internett. De var blant annet meget god på vått føre og hadde minst dekkstøy. Ikke var de rimelige heller, Vredestein SUV Sessanta. Jeg mener dekkene ble altfor fort utslitt. Jeg klaget til Vredestein, men fikk tilbakemelding etter at de hadde sjekket dekkene at de var "skannet" og det var ingen feil med gummiblandingen. Så der var det ingen medlidenhet. Bilen kjøres forholdsvis pent og pyntelig. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Er det noen som har erfaringer med sommerdekk som holder normalt lenge til en SUV? Sommerdekkene mine holdt bare 1,5 år eller 12500 km og da var mønsteret nedslitt. Jeg kjører en Volvo XC90, den veier rett over 2 tonn. Vinterdekkene mine kjører på 4. sesongen og har fortsatt bra mønster, de er fra Nokian. Sommerdekkene kjøpte jeg fordi de var "best i test" i en tysk test som jeg fant på internett. De var blant annet meget god på vått føre og hadde minst dekkstøy. Ikke var de rimelige heller, Vredestein SUV Sessanta. Jeg mener dekkene ble altfor fort utslitt. Jeg klaget til Vredestein, men fikk tilbakemelding etter at de hadde sjekket dekkene at de var "skannet" og det var ingen feil med gummiblandingen. Så der var det ingen medlidenhet. Bilen kjøres forholdsvis pent og pyntelig. Hvilken dimensjon er det snakk om? Ble dekkene slitt jevnt over alt eller var det bare deler av dekkene som ble utslitt? Må også få skyte inn at selv om "mønstere er bra" på dine 4 år gamle vinterdekk så er dekk ferskvare og du skal ikke se deg blind på at mønsteret ser ok ut. Endret 16. februar 2010 av Sluquet Lenke til kommentar
Glimrende Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Dimensjonen er 235/17-65. Slitasjen er helt jevn på sommerdekkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå