Gjest GirlNrUno Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Han er singel, jeg er singel. Jeg liker ham, men vet ikke om han liker meg. Det er heller ikke det jeg skal spørre dere om, for dere har jo i hvert fall ingen anelse Men det jeg lurer på er om han er klar for et forhold, om han i det hele tatt ønsker en kjæreste. Han er ikke flørtete, han har vel så og si ingen jentevenner (som jeg vet), han er stille og tilbaketrukket. Han er mye på myspace (ser han er innlogget), men han chater ikke med noen og skriver ellers lite. På meg virker det som han har ganske få venner og har ganske mye fritid (haha, det har vel jeg også siden jeg legger merke til alle disse må detaljene). Han virker ikke spesielt interssert i meg eller noen andre for den sags skyld. Han driver litt med foto. Han hadde en utstilling (bare hobby). Bare et par av vennene hans kom. Jeg var den eneste jenten. Da virket han glad for å se meg. Hva tenker dere gutter (og jenter for den sags skyld) som ikke er sosiale og har masse tid om parforhold? Vil dere ha kjæreste, men tør ikke? Eller er dere kresene? Eller vil dere ikke ha kjæreste? Eller har jeg missforstått alt? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, jeg er ganske sjenert, flørter ikke, mye fritid og få venner.. Vil gjerne ha et forhold, men er så usikker på meg selv/dårlig selvbilde at jeg ikke tør ta noe som helst initativ for å innlede et forhold, er livredd for å bli avvist. Uansett hvor mye andre folk mener at jeg ikke har noe å være redd for, kjekk kar etc så sitter jeg forsatt å innbiller meg selv at ingen vil vel ha meg.. Tipper han vil ha kjæreste, men tør nok ikke. Tror nok du må ta første steget for å få han igang Lykke til! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det finnes de som trives best alene, og holder seg for seg selv uten noe ønske om sosial kontakt, hverken med jenter eller gutter. Heldigvis er disse av et mindretall, og de aller fleste har lyst på, og har et behov av, sosial kontakt. I flesteparten av tilfellene er det redsel og sosial angst som gjør at man blir usosial. Det kan ha skjedd noe i fortiden som gjorde vondt, som personen ikke vil oppleve igjen og dermed blir det tryggeste å holde seg for seg selv, uansett om man ønsker noe annet. Skal man følge statistikken, så er han nok bare redd for å ta kontakt, og redd for å ta initiativ. Men da skal du også fort se at han åpner seg og tør mer og mer hvis du viser litt initiativ. Eneste måten du kan finne ut av dette er å prøve deg. Og husk å være VELDIG tydelig og rett på sak i fremgangen, for vi gutta er ekstremt dårlige til å ta hint og subtile meldinger. Så det som kan virke som flørting klar som dagen for deg, kan gå han hus forbi. Vær tydelig, og ta litt initiativ, så merker du fort hva han vil. Lenke til kommentar
Sincera Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det er veldig individuelt. De fleste er nok slik fordi de har problemer med å omgås andre, at de er så beskjedne at det er hemmende (angst e.l). Men så er det også de som isolerer seg frivillig. Når det gjelder partnerskap: der eksisterer jo aseksuelle, schizoide og den slags, men sannsynligheten for å støte på disse er mindre. Som nevnt over. Jeg er litt av en einstøing selv, av diverse grunner. Har ikke spesielt behov for partner, men hadde jeg møtt noen som var kompatibel nok, så hadde jeg nok vurdert det. Er ikke så begeistret for alt det emosjonelle som følger med. Jeg er også kresen, aldri vært forelsket. Heldigvis Når du snakker med han, spør han om foto-hobbyen. Det eneste som får meg til å skravle er når folk spør om mine merkelige interesser. Lenke til kommentar
Lobbi Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Som andre her sier er det nok veldig forskjellige grunner man har for å være usoial. Men personlig er jeg usosial til fordel for skolen, jeg sliter litt med både dysleksi og funkjsonshemning og må derfor bruke mye mer tid på skole enn andre. Var ganske sosial for noen år siden men da var også karakterene i bunn. Dette er kanskje ikke så relevant siden det neppe er tillfellet i din situasjon, men skriver alikevel. Men du bør absolutt prøve å snakke litt mer med han å finne ut av ting, ellers vil du bare gå rundt å lure. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest GirlNrUno Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Takk for fine og opplysende svar. Det virker som om gutten jeg snakker om prøver å sjule at han ikke driver med så mye på ettermiddagen. Han kan si at han har vært på mange fester den siste månden, men når jeg spør litt nermere er det kanskje bare 2-3. Og han forteller ofte om rare venner. Jeg blir litt forvirra av det. For han snakker som om han har et stort sosialt nettverk, men jeg har aldri sett noen av disse vennene og han har aldri fortalt direkte om noen av dem. Han oppfører seg som om han har et travelt liv, men det er visse ting som tyder på noe annet. Tror dere dette går på at han ikke ønsker å inkludere meg eller på at han kanskje er litt flau over at han er usosial? Lenke til kommentar
Lobbi Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 ut ifra det du sier vil jeg si han ønsker ett mer sosialt liv men ikke vet hva som må til for å klare det. han er nok også flau over det akkurat på grunn av det. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Pkt. 1: Ikke tenk på hvordan han har det. Du skal ikke innlede et forhold fordi du syntes synd på fyren. Er han interessant, go for it. Som det skrives like mange ganger som det spørres om slikt; Det verste du kan få er nei. Gutter har heller ingen "friend-zone" man ikke kan komme ut av, hvis du er pen nok blir det ihverfall friends with benefits. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg er ikke sjenert, men jeg er nok innesluttet. Jeg trives i lag med gode venner, men en stor del av fritiden min går til å være for meg selv i kjelleren. Jeg trenger ikke å være sosial hele tida. Jeg kunne sikkert hatt en kjæreste, men jeg har ikke sett meg ut noen spesiell. Det har vært et par jenter på døra mi, men jeg føler ikke at jeg behøver å ta hva som helst. Jeg ser ikke aktivt etter ei jente, men jeg er åpen for at det når som helst kan dukke opp ei jeg liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå