unlucky__ip Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Noen som har erfaring med jussen på treider her, og hvordan den kan sammenlignes med universitetene? Vet at eksamen tas på Uio, men at selve studieformen er lagt opp litt forskjellig. Vært inne å søkt litt på sidene deres, men synes informasjonen er dårlig og lite spesifikt. Har inntrykk av at det er tettere oppfølging der, og kanskje også bedre sosialt miljø :!: Er det noen med erfaring fra andre linjer der tar jeg gjerne noen innspill om skolen generelt også! Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Er bedre miljø, og verdt pengene om du ikke gidder å bruke tiden på å ta opp fag. Lenke til kommentar
unlucky__ip Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Har muligens karakterer til å komme inn på uio, men vurderer treider uavhengig om jeg kommer inn der eller ikke.. For meg er studiemiljøet alt, og jeg vet at det må være godt og tett for at jeg skal bli motivert. Dessuten har jeg hørt de opererer med mindre klassegrupper a ca. 50 personer (kanskje færre?), noe som passer meg mye bedre faglig Går jo evt. an å ta 1. avdeling på treider og så prøve å søke seg inn på uio? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Er bedre miljø, og verdt pengene om du ikke gidder å bruke tiden på å ta opp fag. Bedre miljø i forhold til jusstudiene på UiO? Annerledes, vil jeg tørre å påstå. Ikke nødvendigvis bedre. Går jo evt. an å ta 1. avdeling på treider og så prøve å søke seg inn på uio? Ja, det går an. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Er bedre miljø, og verdt pengene om du ikke gidder å bruke tiden på å ta opp fag. Bedre miljø i forhold til jusstudiene på UiO? Annerledes, vil jeg tørre å påstå. Ikke nødvendigvis bedre. Ja, annerledes er vel riktig ord. Du får unnskylde min subjektive måte å uttrykke meg på. Men enig med TS, studiemiljø er alfa omega. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 TS: Bestill deg katalogen http://www.treider.no/Bestill-katalog Jeg har den. Mer oversiktlig enn den nettsida. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Studiene på UiO er svært forandret fra tidligere. Nå er det mer grupper og inviduell oppfølging enn tidligere. Det er også slik at man kan risikere å ikke kunne ta eksamen som privatist. Selv har jeg tatt hele utdanningsløpet ved UiO og angrer ikke på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå