Orwandel Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg har nylig fått øynene opp for tv-serien The Wire. The Wire er en amerikansk kriminalserie for fjernsyn der handlingen er lagt til Baltimore i Maryland hvor den også er produsert. Serien ble skapt, produsert, og i hovedsak skrevet av tidligere kriminaljournalist David Simon. Selv om den ikke har hatt stor kommersiell suksess, eller har vunnet noen viktige utmerkelser har The Wire blitt rost av kritikerene, og er ansett som en av tidenes beste TV-serier av mange. Serie er anerkjent for sitt realistiske bilde av urbant liv, sine artistiske ambisjoner, og uvanlig dype utforskning av sosiologiske emner. Jeg ble igrunn først oppmerksom på serien under avstemmingen til den beste TV-serien her på forumet da så mange anbefalte den. Det jeg lurte på er om det er andre som har sett på denne serien i det siste, og hva de liker med den. Det jeg liker best er den realistiske vinklingen. De har mange av de samme problemene i politiet i serien som jeg kan kjenne meg igjen i i den virkelige verden. For de som ikke har sett The Wire anbefales den på det sterkeste. Eneste kravet er at du må følge bra med, da plottet ikke blir avsluttet per episode, men strekker seg over en hel sesong. EPISK SCENE Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=447450 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=447450 Hmm.. gjorde faktisk et søk før jeg posta, men fikk bare opp tull. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 kan si meg enig i topic-tittelen. sett ferdig sesong 1, holder på med sesong 2. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ser serien for andre gang nå, er straks ferdig med sesong2. Helt fantastisk serie, lite som kan måle seg med den. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 kan si meg enig i topic-tittelen. sett ferdig sesong 1, holder på med sesong 2. Ja, snart ferdig med sesong 1 også. Spent på hvordan de andre sesongene er. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Ser serien for andre gang nå, er straks ferdig med sesong2. Helt fantastisk serie, lite som kan måle seg med den. Er ferdig med sesong 2, holder på med sesong 3. Savner noen av gutta fra sesong 2. Kommer noen av dem tilbake? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg kommer aldri til å se en bedre serie enn The Wire. Litt trist i grunn. Endret 25. mars 2010 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ser serien for andre gang nå, er straks ferdig med sesong2. Helt fantastisk serie, lite som kan måle seg med den. Er ferdig med sesong 2, holder på med sesong 3. Savner noen av gutta fra sesong 2. Kommer noen av dem tilbake? Ja er mange som dukker opp igjen etc, men vil ikke spoile noe. Så du får bare fortsette å kose deg med serien Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Ser serien for andre gang nå, er straks ferdig med sesong2. Helt fantastisk serie, lite som kan måle seg med den. Er ferdig med sesong 2, holder på med sesong 3. Savner noen av gutta fra sesong 2. Kommer noen av dem tilbake? Ja er mange som dukker opp igjen etc, men vil ikke spoile noe. Så du får bare fortsette å kose deg med serien Hehe, takk. Ja, jeg får gjøre det Har blitt spoila litt av å søke på The Wire på YouTube siden folk skriver hvem som dør i sesong 4-5 i tittelen på videoene og slikt >_< så måtte slutte med det. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Holder på med siste sesong nå, og er storfornøyd. Synes serien tok en vending mellom sesong to og tre, med å involvere flere aspekter ved livet i Baltimore med større fokus på politikk og media. Noe som funker i stor grad for min del. Tviler på at det kommer til å finnes en bedre fortelling som involverer hele samfunnet på denne måten. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Er godt i gang med sesong 2 nå, herrejesus så bra serien er. Når jeg først starta å se på syntes jeg alt gikk sirupstreigt og var vanskelig å få med seg, men nå greier jeg ikke legge denne serien fra meg. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Stryk kriminal i overskriften, The Wire er tidenes beste tv-serie. Ingenting kommer i nærheten for min del. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Er godt i gang med sesong 2 nå, herrejesus så bra serien er. Når jeg først starta å se på syntes jeg alt gikk sirupstreigt og var vanskelig å få med seg, men nå greier jeg ikke legge denne serien fra meg. Er enig at det kreves litt å få med seg alt som skjer, og jeg leser ofte sammendrag av episodene på internett for å få med meg alle detaljene og sammenhengene. At de drar politikk inn i serien gir den et mye mer realistisk perspektiv, og karakterenes ambisjoner og personligheter er også veldig realistiske. "I ain't no suit-wearin' businessman like you... You know I'm just a gangsta I suppose..." Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Jeg kommer aldri til å se en bedre serie enn The Wire. Litt trist i grunn. Vi får se. Jeg sliter imidlertid også med å se for meg at noen kan lage noe bedre. The Wire er så fullkommen som en serie får blitt. Perfeksjon. Endret 1. april 2010 av Geir M Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Ferdig med sesong fem nå og har vanskeligheter med å finne ord. Hver eneste sesong hadde sin egen historie å fortelle, sammen med sjarmen til "the game". Ikke bare spillet på gata, men også innenfor politi, og etterhvert i politikken og i media. Trist at jeg er ferdig med serien nå, har brukt tre år på hele serien. Har lyst til å start epå nytt, men tror jeg må vente litt. Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Må inrømme at jeg ikke likte slutten på The wire. Hadde liksom forventet meg noe helt annet på en måte. Selve serien er nok en av de bedre seriene som finnes der ute. Endret 2. mai 2010 av BlueCreature Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Av nysgjerrighet, hvordan skulle den ha sluttet da? Det ville ihvertfall vært særdeles feil, for denne serien, om den sluttet med at politiet fjernet alle sterkt kriminelle elementer (inkludert blant egne rekker og hos politikere), Baltimore ble et paradis på jord og alle levde lykkelige alle sine dager. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det hadde iallfall brutt rimelig greit med alle forventninger jeg hadde til slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå