boza Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Etter at min sentral blei utbygd, gransket jeg forumet her nøye med tanke på hvilken leverandør, siden NGT ikke var tilgjengelig her, så blei det en Telenor fisk som heter Bluecom. For 3 uker siden fikk jeg modemet i posten fra Bluecom. Og litt trøbblete med oppstart, egentlig greit, men tok litt tid (10-15.min) før pc' "registrerte" nettet, tenker da at det er modemet som er litt tregt første gang det fyres opp. Men over til oppetid, så må jeg si at jeg er littebitt skuffet egentlig, har detti ut 5-6 ganger på 3-4 uker, alle gangene har vært til/fra 15-minutter til flere timer, enda jeg restarter modemet flere ganger innimellom. Leverandør-telenor-overbelastning på sentralen? ikke vet jeg, men dette er mine 2 cents. Så da har jeg lyst til å informere dere om at det sikkert er lit forskjellige med tanke på oppetid fra sentral til sentral. Siden Bluecom har fått ganske bra kritikk her på akkurat det emnet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Men over til oppetid, så må jeg si at jeg er littebitt skuffet egentlig, har detti ut 5-6 ganger på 3-4 uker, alle gangene har vært til/fra 15-minutter til flere timer, enda jeg restarter modemet flere ganger innimellom. Leverandør-telenor-overbelastning på sentralen? ikke vet jeg, men dette er mine 2 cents. Så da har jeg lyst til å informere dere om at det sikkert er lit forskjellige med tanke på oppetid fra sentral til sentral. Siden Bluecom har fått ganske bra kritikk her på akkurat det emnet. Faller linja ned eller mister du kontakten med Bluecom? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 har du snakket med bluecom om det? Det kan være sentralen eller linjen inn til deg. Modem kan også være feil, evt nettverks innstillinger.. Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Hei dere Linja faller ikke 100% ned, iflg D/U metern min, så er det en liten hastighet på 0.4 Kbit opp og ned når jeg pinger, og jeg får svar, men ofte litt pakketap, dvs at jeg har kontakt, men aldri over 1Kbit, og da jeg åpner explorer så går det lenge sirup og så kommer feilmeldinga, kan ikke åpne siden osv osv... Dette synes jeg tyder mere på overbelastning på sentralen kanskje? Ikke vet jeg hva årsaken kan være. Innstillingene mine er ganske sikkre. Men nei, jeg har ikke kontaktet Bluecom foreløpig, jeg hadde tenkt å la det gå litt videre for å se, jeg er ikke av den typen at jeg ringer så fort det er litt hikke på nettverket, jeg vil heller se om det kanskje er en liten barnesykdom i startfasen, og om dette blir et vedvarende problem vil jeg kontakte de, for så å ha det på bordet at jeg har hatt flere problemer før, at mere testing ikke trengs. Foreløpig er jo overgangen fra 56k til ADSL himmelsk. Men uten disse småe kneikene på veien så kunne dette vært tilmed enda bedre. Noen andre i Sarpsborg området med endel hikke på nettet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei dere Men nei, jeg har ikke kontaktet Bluecom foreløpig, jeg hadde tenkt å la det gå litt videre for å se, jeg er ikke av den typen at jeg ringer så fort det er litt hikke på nettverket, jeg vil heller se om det kanskje er en liten barnesykdom i startfasen, og om dette blir et vedvarende problem vil jeg kontakte de, for så å ha det på bordet at jeg har hatt flere problemer før, at mere testing ikke trengs. Send dem en mail og be de sjekke belastningen på sentralen og om det eventuelt er oppgraderinger på gang. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Spørsmålet er om du mister all kontakt til internett? Altså, prøver du å release og renew'e IP'en? Får du noen gyldig IP fra DHCP serveren hos Bluecom da? Eller er det en 169.254.x.x adresse du får? Lenke til kommentar
boza Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg releaser ip'n og renewer den, og får en IP fra Bluecom TROR jeg, husker ikke hva jeg fikk sist gang, men jeg er meget sikker siden jeg fortsatt kunne pinge, dvs da at jeg ikke mister HELT kontakt. Skal maile BC om dette blir et vedvarende problem. Men takk for tips.. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 hm. du har samme problem som meg. bluecom sa det var telenor sin feil, og telenor sa det var bluecom sin feil.Det ente med en del mailer fram og tilbake. også fikk jeg høre at sentralen var overbelasta.at det var feil på kabel til sentral og feil til kabel fra sentral og til hus.at det var switchen min.at det var den nye routern jeg kjøpte, som jeg fikk så varmt annbefale fra bluecom.og nå gidder jeg ikke mere tull... så når blir det nextgentel på meg.syns bluecom har mange useriøse support personer.de sitter med en "manual" forann seg, og svarer i øst og i vest.og noen som er hyggelige da. menmen.. som sagt. gidder ikke mere tull fra bluecom sin side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå