Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplett meningsløst å sjekke uten å ha et liv å vise til?

Gjest Guest_hm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hm_*

Jeg bruker gjestekonto siden jeg ikke vil ha taper-stempelet knyttet til mitt nick. Jeg er en taper, jeg har ikke noen venner (greit nok, jeg har to venner hvor jeg må reise med fly og flere timer buss for å komme fram til den nærmeste) og jeg har ikke noe liv. Skulle jeg komme i kontakt med ei jente, så vil hun antagelig ikke fange opp det helt med en gang, for jeg tror ikke jeg framstår som en taper før man kommer tettere inn på meg. Men det ville blitt veldig tydelig etter hvert. De jeg studerer sammen f.eks. vet nok ikke hvor stusselig jeg lever, ettersom jeg ikke er noen utpreget taper på skolen. Jeg fleiper med dem og har det gøy, men siden de ikke kjenner meg utenom skolen så vet de egentlig ingenting.

Hva da om jeg skulle prøve å finne meg ei jente? Jenter er opptatt av status, sosial status/verdi og hele den regla der. Ikke alle, men de aller fleste. Tviler sterkt på at en grei selvtillit oss imellom veier noe særlig opp for det. Jeg er heller ikke interessert i å finne meg et skjelvende ospeblad som er i samme båt som meg. Derfor oppstår problemet når det viser seg at den jeg kanskje framstår som overfor jenta, ikke står i stil med mitt ekstremt fattige liv. Jeg mener overhodet ikke at det er total konflikt mellom hvordan jeg framstår for nye folk i forhold til at jeg er en einstøing, men det er en viss logisk brist der. Jeg er ikke noe naturlig midtpunkt, spesielt kontaktsøkende eller noe, men jeg er heller ikke den typiske taperen som nesten beklager at han er til.

Betyr det her at jeg egentlig må begynne å bygge opp et sosialt liv før det i det hele tatt er noen vits i å tenke på kjærestejakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du føler deg som en taper, ikke at du nødvendigvis er det. Hadde vært greit med litt mer informasjon, alder og sånn. Men basert på det som står her virker du som en usikker gutt som lever et gasnke stille liv. Du virker ikke som en taper. For eksempel studerer du. Det er mange mer "taperiske" gutter jeg kjenner som har fått seg kjæreste. En god veninne av meg (veldig pen, oppegående og smart) var sammen med en sjernert, venneløs gutt på trygd. Det var ikke noe problem (untatt at han slo da).

Jeg tror du må fokusere på positive ting ved deg selv. Hvis du klager ovar at du er en taper virker du usikker og det blir slitsomt å være sammen med deg. At du ikke har masse venner betyr IKKE at du er en taper som ikke er kjærestemateriale. Det er hva du gjør det til

Lenke til kommentar

Du er ingen taper, så slutt å fortell deg selv det. Du er ikke en taper. Begynn nå med en eneste gang å slutt å se på deg selv som det. Det hjelper ikke til noen verdens ting. Begynn med en eneste gang å forandre hvordan du tenker. Si til deg selv at du er et herlig, flott og unikt menneske. Hvorfor skal du si det? Jo fordi at DU ER DET! Uansett hva det dårlige selvbildet ditt forteller deg er det bare tull. Få det inn i knotten tvert. Når du har bestemt deg for å slutte å kalle deg selv for negative ting, så skal du sjekke alle de jentene du vil, og et par til. For hvorfor skal ikke de få bli kjent med en flott fyr som deg? :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_hm_*

Jeg klager aldri over at jeg ikke har noe liv, så det er ikke noe som skyver andre fra meg. Er i 20-årene og situasjonen har vært omtrent den samme de siste 5-6 årene. Jeg er heller ikke spesielt depressiv, takler egentlig ensomheten ganske bra. Men jeg vet jo fortsatt at jeg er en taper, selv om det ikke er noe jeg går og tenker på hver dag. Jeg mener selv at jeg er en ganske oppegående fyr, men i alle år har jeg vært en altfor stille og forsiktig idiot. Det er først de siste årene jeg har klart å snu litt på det, uten at jeg har fått noen venner av den grunn. Jeg tar ikke noe initiativ, men prøver også å forbedre meg på det.

Lenke til kommentar

Jobb med å forbedre dine sosiale evner og å bygge en sosial sirkel. Det kan fint læres: charismaarts.com

Å ta høyere utdannelse er vel ikke akkurat et tegn på å være en taper er det vel?

Jeg tror det kunne vært veldig nyttig for deg å komme ingang med noen aktiviteter på fritiden som både gir livet ditt litt mere innhold og fikk deg i kontakt med flere mennesker og gjerne også utviklet evner du trenger mere av. Dans og kampsport er ypperlig for å utvikle evner som er gunstige for sjekking og for generell sosial selvtillitt og sosiale evner, men alt annet mellom himmel og jord kan funke om du føer det gir deg noe.

Lenke til kommentar

Hvis du er en kul person som jenta finner interesse av å henge sammen med så vil ikke hvem eller hvor mange venner du har spille en stor rolle. Det samme gjelder klassekameratene dine dersom du ønsker å henge mer med dem også.

Hvis jenta spør hvorfor du ikke har venner, så vær ærlig når du svarer. Dersom det er fordi du har sittet hjemme med pc/spill/whatever så fortell det rett ut, men at du nå har kommet til et punkt hvor du skjønner at det ikke er alt og dermed ønsker å sosialisere deg igjen.

Lenke til kommentar

Slå to-tre fluer i én smekk; finn en ny sosial hobby/aktvitet hvor du bygger nettverk samtidig som du sørger for at nettverket består av potensielle kjærester. Uansett synes jeg ikke du skal se på deg selv som en taper eller tro at andre ser på deg som en taper. Alle har sine nedturer i løpet av livet, alle oppegående mennesker vet det og de fleste oppegående mennesker har tålmodighet og vil aldri droppe deg helt om det viser seg at du er bra fyr, til tross for noen problemer. Avhengig av hva du sliter med kan det være enkelte vil holde tilbake å inngå et forhold, men det betyr ikke at du er ute av dansen for all fremtid. Ikke sett deg og ditt sosiale liv på pause om det ikke er noe du virkelig ønsker å gjøre selv, av egen interesse. Kjør på med jentene, det vil være like mye risikosport nå som før og senere uansett. Om du gir opp å prøve en periode kan det være du går glipp av noe stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...