Panter Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det har tidligere blitt påstått fra kompetent hold her er at man ikke må regne med å få aksept i Forbrukertvisutvalget før datamaskinen eller tven har vært på service i minimum 6 uker. Vil de som har kunnskap om dette fortsatt mene det er korrekt nå? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 I noen tilfeller kan nok slik være tilfelle, spesielt om det er en spesiell ting eller en usedvanlig feil osv. Det finnes som kjent ingen absolutte grenser, alt er en vurdering. Mellom 4- 6 uker er nok grensen for «normal»tilfellene i FTU. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Takk for sånn passe raskt svar.. :-) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kan jo legge til at hvis kunde har forespurt låneprodukt i avhjelpsperioden uten å få det, så vil ofte kravet om heving av kjøp kunne styrkes. Generelt sett får man sjeldent medhold på mindre enn fire uker, men nesten alltid medhold på mer enn fem-seks uker. Det er en rekke forhold som spiller inn på hva som regnes som rimelig tid, og det kan variere fra sak til sak. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Generelt sett får man sjeldent medhold på mindre enn fire uker, men nesten alltid medhold på mer enn fem-seks uker. Det er en rekke forhold som spiller inn på hva som regnes som rimelig tid, og det kan variere fra sak til sak. Som jeg skulle sagt det selv. 4-6 uker på f.eks et kjøleskap eller komfyr er ikke ok. men på X-box eller ps3 så må du nok leve med ventetid. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jepp, det må jo veies opp mot de (objektive?) ulempene til forbruker. For en studet med laptopen som eneste maskin og som er avhengig av denne i studiene, bør jo tidsfristen være kortere enn for et rent underholdningsprodukt. Men det er kun min subjektive oppfatning. Noen som har satt seg inn i forarbeidene OG sammenliknet dette opp mot tilgjengelig FTU-praksis? Selv pleier jeg å "klage" til butikken om det er klart at produktet ikke kommer tilbake innen tre uker. I beste fall skynder de seg, eller tilbyr meg en ny vare fordi de vet at det vil ta enda en uke eller to, i verste fall skjer det ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå