Gå til innhold

"Hvem" blir en siviløkonom?


MrL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er riktig, så lenge du tar rett master :p På BI heter det Master of Science in Business and Economics. Vær klar over at BI kun tilbyr master i Oslo.

 

Takk for svar. Tenkt å ta bacheloren i trondheim og masteren i Oslo. Studerer/studerte du på BI? Hva synes du om skolen?

Skal begynne samtidig som deg, men jeg har visst siden 8. klasse at jeg skal gå på BI og er nå snart 21 år, så jeg har lest "litt" om hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

...er det noen som kan svare på om Bachelor + Master(i samarbeid med UMB) ved HiO vil lede til en siv. øk. grad?

 

Svaret er ja. Bachelor + master i økonomi og administrasjon ved HiO gir tittelen siviløkonom.

 

Hmm, så det vil si at jeg kan ta enten dette eller dette på UiO, for å så muligens fullføre mastergraden på BI?(evt UMD?) Er det isåfall noen muligheter(f.eks retninger) jeg misser eller noe annet nevneverdig som gjør det verdt å betale 160.000 kr på å gå de første 3 årene på BI isdenfor?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent gir ikke bachelor i adm. og ledelse grunnlag for opptak til masterstudie i øk. og adm. (siv. øk.).

 

Personlig mener jeg det ikke er verdt å betale 160k ekstra for en bachelor på BI. Kan også nevne at forelesere ved HiO underviser på BI og vice versa.

 

Ved HiO kan du velge spesialisering i enten revisjon eller øk. og adm. på bachelorstudiet i øk. og adm. Valget foretas i vårsemesteret på 1. studieår.

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent gir ikke bachelor i adm. og ledelse grunnlag for opptak til masterstudie i øk. og adm. (siv. øk.).

 

Personlig mener jeg det ikke er verdt å betale 160k ekstra for en bachelor på BI. Kan også nevne at forelesere ved HiO underviser på BI og vice versa.

 

Ved HiO kan du velge spesialisering i enten revisjon eller øk. og adm. på bachelorstudiet i øk. og adm. Valget foretas i vårsemesteret på 1. studieår.

 

Hmm okei, men sålenge jeg velger Økonomi og adm. er jeg safe. Ser det først er på masterstudiet man får en rekke valgmuligheter(på bi ihvertfall), da spørs hvordan dette går videre på UiO/UMD.

 

Såvidt jeg vet tror jeg heller ikke utdanninga på BI er noe bedre, men forstiller meg kanskje at BI og NHH veier mere enn alt annet når man skal finne jobb.

Lenke til kommentar

Hmm okei, men sålenge jeg velger Økonomi og adm. er jeg safe.

 

Riktig.

 

 

Såvidt jeg vet tror jeg heller ikke utdanninga på BI er noe bedre, men forstiller meg kanskje at BI og NHH veier mere enn alt annet når man skal finne jobb.

 

Gode kandidater fra både BI og HiO får gjerne jobbtilbud før fullført bachelorgrad. Ser ingen grunn til å betale 160k ekstra da.

 

Godt mulig en mastergrad i øk. og adm. fra BI og NHH veier noe tyngre enn en fra HiO. Men husk at en mastergrad ved BI koster deg ekstra ca. 285k i forhold til både HiO og NHH. Selv begynner jeg på NHH til høsten.

Lenke til kommentar

Hmm okei, men sålenge jeg velger Økonomi og adm. er jeg safe.

 

Riktig.

 

 

Såvidt jeg vet tror jeg heller ikke utdanninga på BI er noe bedre, men forstiller meg kanskje at BI og NHH veier mere enn alt annet når man skal finne jobb.

 

Gode kandidater fra både BI og HiO får gjerne jobbtilbud før fullført bachelorgrad. Ser ingen grunn til å betale 160k ekstra da.

 

Godt mulig en mastergrad i øk. og adm. fra BI og NHH veier noe tyngre enn en fra HiO. Men husk at en mastergrad ved BI koster deg ekstra ca. 285k i forhold til både HiO og NHH. Selv begynner jeg på NHH til høsten.

 

Dette lover bra, da ser det ut til at det blir HiO på meg til høsten :)

Lenke til kommentar

Dette lover bra, da ser det ut til at det blir HiO på meg til høsten :)

 

Godt valg :)

 

Ja jeg som trodde BI var den eneste skolen i Oslo som hadde dette :roll: Men jaja, da får jeg gå HiO og heller kjøpe meg en bil til litt under 300.000 for de pengene jeg "tjente" :p (Neida, men egentlig utrolig hvis man tenker på den måten!)

Lenke til kommentar

Det er riktig, så lenge du tar rett master :p På BI heter det Master of Science in Business and Economics. Vær klar over at BI kun tilbyr master i Oslo.

 

Jeg tror jeg skal ta master i strategi. Betyr det at jeg ikke får siviløkonomtittelen?

Siden BI ikke tilbyr en "master i strategi" så regner jeg med du mener at du vil ta Master of Science in Business and Economics med en major i strategi. Da får du tittelen siviøkonom.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvor gode i matte er egentlig de som driver med dette? Nå er jeg ferdig med R2 matte på VGS, noe som gikk rett til helvete, besto ihvertfall men,- hvis Økonomi utdannelsen har like vanskelig matte har jeg dårlige tider i vente

Lenke til kommentar

Hvor gode i matte er egentlig de som driver med dette? Nå er jeg ferdig med R2 matte på VGS, noe som gikk rett til helvete, besto ihvertfall men,- hvis Økonomi utdannelsen har like vanskelig matte har jeg dårlige tider i vente

 

Er en del matte i siviløkonom utdanningen, går selv på NHH. Temaer som derivasjon og logaritmer går man for eksempel en del videre med, sammen med mye annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...