Gå til innhold

"Hvem" blir en siviløkonom?


MrL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får beskjed om å oppgi brukernavn og passord til den eksamensoppgaven.

 

Ja, du kan jobbe med siden av uten å slite deg ut. Det skal nok gå greit.

 

Høres bra ut, studiet er dyrt så trenger å jobbe litt hvis jeg skal klare å betale det uten lån, samt leve litt i tillegg :p

 

 

Studieutvalget har også fastsatt at forventet arbeidsinnsats for fulltidsstudenten

ved Universitetet i Agder skal være på minst 25 timer pr. studiepoeng eller 1.500

timer pr. studieår, dvs. minst 37,5 timer pr. uke i 40 uker (ST-sak 09/28).

 

Matten er ikke så vanskelig hvis du har gått R2.

 

Eksamensoppgave: https://fronter.com/uia/links/files.phtml/802969791$38894164$/Fagstoff/Gamle+eksamensoppgaver+og+l_prcent_F8sningsforslag/2009/Oppg-2009-02.pdf

 

Si ifra hvis du ikke kommer inn.

 

Hmm okei, kommer ikke inn på linken, har du noe brukernavn man kan bruke der? :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja, men du får ikke mitt. :p

 

Oppg-2009-02.pdf

 

Funker dette?

 

Ahh herlig, tusen takk! :) Ved en kjapp gjennomtitt så det ihvertfall relativt lett ut iforhold til hva jeg er vant med nå, så dette lyder bra :) Men var det der virkelig hele eksamenen eller bare et lite utdrag? Det så ut som en 2-3 timersprøve egentlig :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det er hele, men du må huske at eksamen bare er 4 timer med pauser.

 

Ah okei :)

 

Du får nok jobba ved siden av, men 5 kvelder i uka tror jeg er litt mye. Husk at du skal leve også.

 

Sant det, men problemet i dag er jo at man har 8 timer skole + lekser og prøveøving. De 8 timene daglig der er ment totalt, dvs at man sikkert også kan kanskje jobbe en full dag i uken, og ta igjen litt skole i helga f.eks. 5 dager kan vell bli litt mye uannsett, men burde vell få til 3-4 ihvertfall(kvelder/dag + helg)

Lenke til kommentar

Okei, men 3 år gir en god del penger alikevell :) Er det foresten ulovlig å bruke PC under forelesning der?(da bildene ihvertfall viser folk med papir og blyant) Kan ikke helt skjønne det, da hvis man først har brukt så mye penger på et studie vil man lite nødvendig bruke tiden på facebook..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hvilke bilder er det du sikter til?

 

Det er ikke ulovlig, men noen forelesere prøver å fraråde det. :)

 

Okei :) Nei alle bildene i katalogen viser det, også vet jeg at det er for det meste ulovlig på UiO, så regnet med at det kanskje var samme her. Synes det er veldig greit med PC da jeg ellers bare har en tendens til å rote bort papirer ;)

Lenke til kommentar

Det er jo ditt ansavar å følge med. Om du noterer med pc eller penn har ingen verdens ting å si sånn sett. Hva som er lurt er jo en annen diskusjon.

 

Nei igrunn ikke, men hvis skolen hadde hatt forbud mot dette som enkelte skoler har, hadde det vært et problem. I prinsippet gjelder jo det samme på VGS, men alikevell er det mange lærere som har forbud, men såklart er det jo bare den enkelte det går utover..

Lenke til kommentar

 

Er dette virkelig matte på siv.øk. nivå?

Likner jo på førsteklasse matte på videregående.

 

Se sammenlikning med det første mattefaget på UiO: ("test av grunnleggende kunnskap")

http://www.math.uio.no/mat100/c/kurs/proveeksamen.pdf

 

For det første kan det nevnes at GrandMa fant det aller enkleste av alle eksamenssettene å legge ut...;) Akkurat det settet der er latterlig enkelt ja, de andre er noe vanskeligere, men ikke mye.

 

Hvis du hadde derivasjon 1. året med vanlig matte (T-matten/1MX) så er jeg imponert.

 

Jeg blir enda mer imponert hvis du hadde partiell derivasjon og Lagrange 1. året (eller 2. for den saks skyld...) på videregående.

 

For det andre er dette snakk om et innføringskurs i matte, 1 året på økonomi og administrasjon (også for bachelor). Det er IKKE snakk om at all matten de neste 5 årene i siv.øk-studiet skal holde dette nivået, selv om mange nok liker å innbille seg det... ;)

 

Men ja, har man en grei bakgrunn med matte fra vgs er ikke 1. året på siv.øk. noe problem ifht. matematikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...