Prologue Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Sunnmøre fiskefabrikk. Er klar over at motivet ikke er i vater. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal si, noen innspill? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hvis du vet at bildet ikke er i vater så er det en god ide å fikse det, det er lett å irritere seg over det når man først legger merke til det. Det er mange ting ved bildet som er lovende. 3 horisontale blå/grå striper (himmel,hav,hav) Solen på landskapet i bakgrunnen som gir dybde Den store bygningsmassen til venstre som gir ro og stabilitet Geometrisk strenghet sammen med natur som gir en viss spenning Så jeg vil si at du har tenkt rett men ikke fått helt klaff når det gjelder å få alle delene til å jobbe sammen. Det er de bildene som er vanskeligst å få kritikk på siden det er mer arbeid å gi en konstruktiv kritikk på sånne bilder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Lite innspill for å få rettet opp horisonten digitalt. Photoshop: - Velg linjalen ved å holde inne [shift] og trykk på tre ganger. Du kan også velge den ved å holde inn knappen for "Eyedropper Tool/fargevelgeren" og gå ned til "Ruler Tool/Linjal elns. på norsk). - Når du så har fått den fram, drar du enkelt og greit en linje langs vannflaten som skal være horisontal slik at du får en strek langs horisonten. - Gå til "Image" -> "Image Rotation" -> "Arbitrary". - Der skal det nå være fyllt inn noen tall f.eks 0,2. Ikke endre noen av disse tallene og trykk på "OK". - Bildet retter seg nå automatisk og det er bare å beskjære vekk kantene. Lightroom - Trykk på [R] for å få fram "Crop-Tool" og hold inne [Ctrl] for å få fram linjalen og dra langs horisonten mens du holder inne [R]. Bildet retter seg deretter automatisk og dobbeltklikk på bildet for å fullføre beskjæringen. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå