eivindr Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg har en masse gamle Hi8 filmer som jeg ønsker å digitalisere og redigere. Jeg har et ATI AllInWonder 128pro skjermkort med realtime MPEG1&2 komprimering slik at en hel film kan digitaliseres uten at disken sprenges. Problemet mitt er å få redigert og komprimert dataene ytterliger til divX eller SVCD-kvalitet. De fri MPEG verktøyene jeg har sett er relativt tunge å jobbe med. Jeg forsøkte å konvertere fra MPEG2 til DV for å få filmen inn i studio7 men da skjedde det noe med lyd/video-sync. Noen gode forslag til redigering i MPEG ? Eller skal jeg heller kjøpe en større disk og digitalisere i AVI ? Lenke til kommentar
gussen Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Foreslår følgende billige og brukervennlige løsninger: 1. Ulead DVD MovieFactory (45$) Genererer Super-VCD, DVD o.l. lett som bare det - basert på ferdiglagede maler og på det videomaterialet du har. Brenner også CD/DVD i riktig format. 2. Ulead VideoStudio v.6 (99$) Som 1) over, men gir deg også muligheten for å redigere materialet du har (ca. 1000,-). 3. Ulead MediaStudio Pro v.6.5 (495$) Som 2) over, men med ytterligere forbedrede redigeringsmuligheter (denne pakken er en god del dyrere). Se http://www.ulead.com for detaljer. DV 123 [ Denne Melding var redigert av: gussen på 2002-01-29 23:08 ] Lenke til kommentar
germ Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Gjelder disse programmene også for meg da? Jeg har Sony IP-5, som tar opp i mpeg2 format. Jeg kan da ikke bruke Adobe Premiere eller Pinnacle Studio DV. Kan jeg bruke disse programmene? Noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå