Gå til innhold

Bygge PC (Spill / 3D / Videoredigering) 20k

Anbefalte innlegg

Tusen takk for forslag, informasjon og hjelp alle sammen! :) Veldig hyggelig at dere tar dere tid :)

Jeg føler jeg har et solid oppsett nå. Undersøker priser og dobbeltsjekker alt før jeg sender inn bestilling ;) Blir spennende å bygge PC!

Legger forresten med en slik i bestillingen:

Antistatisk armlenke (115,- Netshop):

1,9m kabel med plastklype, BW-106BL-L4

Nå skal jeg saumfare nettet for guider til PC-bygging, og sette meg grundig inn i alt som må til! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Lykke til!

Det er hovedsaklig to utfordringer ved PC bygging;

1) Velge deler.

2) Montere cpu & kjøler.

Den ene delen er du jo godt igang med og når du kommer til den andre så har jeg et råd; Ta deg tid!

Montering av cpu & kjøler kan være knotete så ikke stress, få oversikt over alle steg i prosessen før du starter. Det er ikke gøy å måtte demontere!

Tips nr 2: Sleng på en tube AS5 i bestillingen først som sist. Dette av to grunner; A) Det følger kun pasta til 1 forsøk med CPU, B) AS5 virker litt bedre.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Lykke til!

Det er hovedsaklig to utfordringer ved PC bygging;

1) Velge deler.

2) Montere cpu & kjøler.

Den ene delen er du jo godt igang med og når du kommer til den andre så har jeg et råd; Ta deg tid!

Montering av cpu & kjøler kan være knotete så ikke stress, få oversikt over alle steg i prosessen før du starter. Det er ikke gøy å måtte demontere!

Tips nr 2: Sleng på en tube AS5 i bestillingen først som sist. Dette av to grunner; A) Det følger kun pasta til 1 forsøk med CPU, B) AS5 virker litt bedre.

Hehe, takk! :) Og takk for tipset!

Lenke til kommentar

Da er alt bestilt! :D

Ville bare nevne at da jeg dobbeltsjekket hovedkortet, viste det seg at det var Gigabyte GA-X58A-UD5, X58 jeg egentlig ville ha, det har USB 3.0 og SATA 6Gb/s.

Erstattet da også HDD med: WD Caviar Black som støtter SATA 6Gb/s

Kunne ikke dy meg, og valgte 160GB-versjonen av SSDen likevel ;)

Dessuten bestilte jeg en SilenX vifte, iXtrema PRO IXP-74-14 for å sette i bunn av kabinettet.

Fant forresten en kar som bygget et lignende oppsett på

, genialt for meg og andre som bygger for første gang! :D

Takk igjen for god hjelp! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...