Ryunohige Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Tusen takk for forslag, informasjon og hjelp alle sammen! Veldig hyggelig at dere tar dere tid Jeg føler jeg har et solid oppsett nå. Undersøker priser og dobbeltsjekker alt før jeg sender inn bestilling Blir spennende å bygge PC! Legger forresten med en slik i bestillingen: Antistatisk armlenke (115,- Netshop): 1,9m kabel med plastklype, BW-106BL-L4 Nå skal jeg saumfare nettet for guider til PC-bygging, og sette meg grundig inn i alt som må til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Lykke til! Det er hovedsaklig to utfordringer ved PC bygging; 1) Velge deler. 2) Montere cpu & kjøler. Den ene delen er du jo godt igang med og når du kommer til den andre så har jeg et råd; Ta deg tid! Montering av cpu & kjøler kan være knotete så ikke stress, få oversikt over alle steg i prosessen før du starter. Det er ikke gøy å måtte demontere! Tips nr 2: Sleng på en tube AS5 i bestillingen først som sist. Dette av to grunner; A) Det følger kun pasta til 1 forsøk med CPU, B) AS5 virker litt bedre. Endret 16. februar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Ryunohige Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Lykke til! Det er hovedsaklig to utfordringer ved PC bygging; 1) Velge deler. 2) Montere cpu & kjøler. Den ene delen er du jo godt igang med og når du kommer til den andre så har jeg et råd; Ta deg tid! Montering av cpu & kjøler kan være knotete så ikke stress, få oversikt over alle steg i prosessen før du starter. Det er ikke gøy å måtte demontere! Tips nr 2: Sleng på en tube AS5 i bestillingen først som sist. Dette av to grunner; A) Det følger kun pasta til 1 forsøk med CPU, B) AS5 virker litt bedre. Hehe, takk! Og takk for tipset! Lenke til kommentar
Ryunohige Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Da er alt bestilt! Ville bare nevne at da jeg dobbeltsjekket hovedkortet, viste det seg at det var Gigabyte GA-X58A-UD5, X58 jeg egentlig ville ha, det har USB 3.0 og SATA 6Gb/s. Erstattet da også HDD med: WD Caviar Black som støtter SATA 6Gb/s Kunne ikke dy meg, og valgte 160GB-versjonen av SSDen likevel Dessuten bestilte jeg en SilenX vifte, iXtrema PRO IXP-74-14 for å sette i bunn av kabinettet. Fant forresten en kar som bygget et lignende oppsett på , genialt for meg og andre som bygger for første gang! Takk igjen for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå