Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online lagring /backup

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter online lagring, minimum 50gb for "cloud" backup av bildearkivet mitt.

Jeg trenger hjelp til å finne en leverandør som kan levere:

- Min 50gb

- FTP overføring

- Gjerne et selskap med litt historikk og tyngde, orker ikke døgnfluer som dør

- Sikkerhet ivaretatt

- Gjerne webgrensesnitt for enkelt laste ned noen få filer eller en katalog

Og naturligvis til best mulig pris

Har nettopp trodd at jeg fant ut at min mobileme konto var løsningen, men etter å ha forsøkt å laste opp 40gb med WebDAV og ikke FTP gir jeg opp det prosjeket (det tar to døgn å flytte noen å GB)

Setter pris på tisp og erfaringer. Er ikke Telenor kunde og kan dermed ikke benytte deres "trygg lagring"

Mvh Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det nødvendigvis fyller alle kravene dine strengt, men jeg føler det er verdt å nevne likevel at skydrive nå gir 25GB gratis. Det finnes også en del ting du kan gjøre med software mot disse virtuelle harddiskene for å gjøre dem til tilsynelatende vanlige harddisker for operativsystemet slik at det er enklere å behandle dem, sette opp egen sikkerhet (Truecrypt container for eksempel for maks sikkerhet) osv.

EDIT: Største ufordelen jeg har møtt på, og den eneste tingen som jeg er skikkelig ufornøyd med på skydrive så langt er 50Mb pr fil grensen, MEN... med riktig software kan du automatisk segmentere filer og omgå begrensningen uansett og behandle så store filer som du vil.

Ellers fornøyd med hastighet og slikt, selv om jeg selv bare har relativt begrenset upload å teste på i den ène retningen.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...