andromache Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Fikk akkurat min Legend, og er veldig fornøyd! Men er et par ting som er litt underlige. For det første er det ikke lagt inn norsk tastaturspråk. Kan bare velge engelsk. Klarer meg foreløpig med Scandinavian keyboard, men vil ha mulighet til å bruke det innebygde tastaturet også. Har dere andre norsk ordbok? For det andre finner jeg ikke lenger muligheten til å kun synkronisere enkelte grupper av Gmail-kontakter. Er det noe jeg har gått glipp av? Har også sett noen screenshots fra android 2.1 der man kan velge mellom "manual sync", "wifi only" og "3G/Wifi". Men dette finner jeg ikke på telefonen. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Feh: Har du sett under batteribruk, der hvor det står Android System? Hvis du trykker inn her så står det øverst med mørk skrift "Batteri brukt av applikasjoner som ikke kjøres"... "...som IKKE kjøres"??? På min telefon bruker Android-system 29% av alt batteri. Og hvis dette er applikasjoner som IKKE kjøres, hvordan kan de da bruke batteri? Litt forvirret... Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) tapper muligens programmer som står idle, strøm? det er jo ikke noen enkel måte å skru av appsa orntli. merker meg jo at jeg ofte kommer tilbake til der jeg sist var hvis jeg stenger applikasjonen med home-knappen. aller verst er Wimp, som rusler og går selv om jeg lukker det via applikasjonsinnstillingsgreia. er det jeg som har gått glipp av noe, eller har andre merka det samme? Endret 23. mars 2010 av SvadaVon Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ja, har merket det samme. Bruker "Advanced Task Killer Free" for å kille apps, men det virker ikke som om dette har noe å si for batteribruken og oppføringen "Android System". Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Test på itavisen: http://www.itavisen.no/838609/nesten-legendarisk Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Bare for å besvare tittelen: Tror at HTC Evo er den lekreste Android-telefonen, kommer til sommeren. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Bare for å besvare tittelen: Tror at HTC Evo er den lekreste Android-telefonen, kommer til sommeren. Etter å ha sette denne bildeserien vil JEG fortsatt si at Legend er den lekreste. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Noen må ha dårlige øyer.. Evo var jo langt ifra noen usedvanlig vakker telefon. Ikke at Legend er det heller, men by far en av de lekreste fra HTC. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Hm, er det andre enn meg som opplever svært lav lyd fra youtube applikasjonen? Spill, ringetoner o.l er jo vanvittig høyt når de går på fullt volum, men med youtube appen har jeg store problemer med å høre lyden hvis det er en del bakgrunnsstøy, f.eks utendørs (og nei, jeg holder ikke foran høyttaleren..). Etter noen dagers bruk nå så må jeg bare si jeg liker den bedre og bedre. Den føles rett og slett ikke solid ut, den føles ekstremt solid. Mer enn noen annen telefon jeg har hatt i hånden. Jeg har aldri brukt andriod telefoner før, men brukeropplevelsen med Android 2.1 + Sense er bare helt herlig. Alt føles liksom så nett ut. Animasjoner/grafikk i menyer o.l ser utrolig bra og profesjonelt laget ut. Eneste jeg savner er en enkel og god måte å holde oversikt over kjørende applikasjoner og hvordan man skifter mellom applikasjoner når man multitasker (f.eks å ha et sms vindu oppe, gå til browseren å kopiere tekst, og så switche tilbake til sms vinduet). Tilgjengelige funksjoner out of the box + market så finner man apps for det man trenger. Nå er ikke jeg noen ekstremt avansert telefonbruker, men jeg har ikke kommet over noe jeg har savnet hittil. Det som dog plager meg mest er den litt i overkant skarpe kanten på toppen som fort blir ubehagelig ved lengre telefonsamtaler eller samtaler i mye støy (hvor tlf må presses mot øret for å høre). De kunne godt ha freset denne ned 1-2mm slik at den ble mer avrundet. Endret 24. mars 2010 av Feh Lenke til kommentar
andromache Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 hvordan man skifter mellom applikasjoner når man multitasker (f.eks å ha et sms vindu oppe, gå til browseren å kopiere tekst, og så switche tilbake til sms vinduet). Hvis du holder inne home-knappen kan du skifte mellom de siste åpne programmer. Er ikke så lett å legge merke til! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) hvordan man skifter mellom applikasjoner når man multitasker (f.eks å ha et sms vindu oppe, gå til browseren å kopiere tekst, og så switche tilbake til sms vinduet). Hvis du holder inne home-knappen kan du skifte mellom de siste åpne programmer. Er ikke så lett å legge merke til! Ah, nå fant jeg det ut. For å multitaske må man starte et program, dobbelt tappe på home for å komme tilbake og så starte et nytt app. Videre holde inne home for å switche mellom de. Fordi det å holde inne home knappen viser vel egentlig bare recently used, ikke running? Hvis den viser running, hvordan i helvete terminerer man en app da? Hvis man går inn på f.eks instillinger, trykker på "back" knappen til man kommer tilbake til home screen, så vises "instillinger" når man holder inne home. Edit: Nevermind. Back knappen terminerer appet. Sjekket med "robo defense". Startet det og trykket new game, så back knappen (da går den fra gamet rett til homescreen), når jeg da holdt inne home og trykket på robo defense var jeg tilbake til title screen. Startet robo defense på nytt og startet et game, dobelt tappet home og da kom jeg tilbake rett i spillet (ikke til title) når jeg valgte den ved å holde inne home. Endret 24. mars 2010 av Feh Lenke til kommentar
mroek Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 GSMArena har testet Legend: http://www.gsmarena.com/htc_legend-review-462.php Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Brukte Advanced Task Killer Free idag, og med tilnærmet lik bruk så har batteriet faktisk overlevd hele dagen, så det har absolutt noe å si! Men hva skjer med at onsdager er forkortet til "A" på klokke-appen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Bare for å besvare tittelen: Tror at HTC Evo er den lekreste Android-telefonen, kommer til sommeren. Etter å ha sette denne bildeserien vil JEG fortsatt si at Legend er den lekreste. Woops, trodde det var snakk om specs Legend er snasen å se på, men jeg ville foretrukket Evo, da design ikke er så viktig for meg. khaffner out. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Får min legend i posten i mårra Men til dem som ikke følger helt med så har amobil testet legend http://www.amobil.no/artikler/htc_legend/75599 Overraskende at den "bare" fikk en firer Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 5'er i dagbladet (6'er vist den hadde bedre batteri) Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Kunne tenkt meg en sånn InvisibleShield, vet noen om de selger slik for Legend på Telebutikken? Eventuelt Expert eller Elkjøp? Nettbutikken er aldri til å stole på når det gjelder slikt. Lenke til kommentar
Appendix Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Har akkurat mottatt min lille koseklump også og førsteinntrykket er foreløpig veldig bra. Jeg har dog aldri eid en lignende telefon før, så føler meg litt som ei bestemor på 80 her jeg sitter og myser. En ting: Den registrerer ikke minnekortet? Hva gjør jeg feil? Foreløpig har jeg bare det som fulgte med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Prøvde å få tak i en ekstra datakabel når jeg var ute å handlet i dag, det var lettere sagt enn gjort. Clas Ohlson hadde ikke, og heller ikke de to mobilbutikkene hadde noe. Det nærmeste jeg kom var en lader, men det var ikke helt det jeg var ute etter. Er virkelig den kontaktstandarden HTC bruker på disse telefonene så ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå