koots Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Batteriet mitt holder 2 dager, med wifi, mobilt bredbånd og auto-sync av mail skrudd på hele tiden. Nå er riktig nok telefonen min rootet med custom rom, men mener å huske at jeg klarte to dager på HTC Sense også. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Da bør jo det holde en del lenger til hun som neppe kommer til å kjøre så knallhardt på internett på mobilen. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvorfor ha WIFI påskrudd hele tiden? Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg har selv WiFi påskrudd hele tiden fordi jeg er for lat til å slå det på når jeg trenger det koots: vet ikke helt hvordan du klarte en lading på 2 dager med Sense, selv på dager hvor jeg knapt rører på-knappen etter å ha trukket ut ladekabelen klokka 07 ender den opp med 20-30% batteri som blir drainet i løpet av natten. Jeg kan riktignok huske at telefonen min lett klarte 2 dager de første månedene jeg hadde den, så batteriet mitt kan kanskje være noe redusert? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Får man mye bedre batteri vd rooting? Litt dårlig gjennomført teleofon syns jeg da batteri tiden er ganske dårlig og den har for dårlig hardware for at alt skal flyte bra.. Lenke til kommentar
koots Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg har selv WiFi påskrudd hele tiden fordi jeg er for lat til å slå det på når jeg trenger det koots: vet ikke helt hvordan du klarte en lading på 2 dager med Sense, selv på dager hvor jeg knapt rører på-knappen etter å ha trukket ut ladekabelen klokka 07 ender den opp med 20-30% batteri som blir drainet i løpet av natten. Jeg kan riktignok huske at telefonen min lett klarte 2 dager de første månedene jeg hadde den, så batteriet mitt kan kanskje være noe redusert? Jeg husker ikke om jeg klarte 2 dager med stock Sense, mulig det var fordi jeg var mer forsiktig med datatrafikken og bare skrudde det på når jeg trengte det. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Får man mye bedre batteri vd rooting? Litt dårlig gjennomført teleofon syns jeg da batteri tiden er ganske dårlig og den har for dårlig hardware for at alt skal flyte bra.. Rooting i seg selv gjør ikke en dritt med batteritiden din, men det gjør at du kan installere programvare med flere tilganger, slik at du f.eks. kan stille på prosessorhastighet o.l. Eller legge inn en "custom ROM" (godt norsk uttrykk plix ... tilpasset minnebilde?) som har mer effektiv strømstyring. Lenke til kommentar
mske Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Min Legend har blitt utrolig treg de siste par ukene. Det går som sirup i menyene, og det tar ofte flere sekunder fra jeg starter f. eks facebook, til appen åpner seg. Å scrolle i statusoppdateringene er en forferdelig opplevelse. Det hjelper av og til å starte telefonen på nytt, da fungerer den litt mer smooth i noen minutter, før den blir treg igjen. Prøvde å sette den til fabrikkinnstillinger igjen uten at det hjalp noen ting. Kan det være minnekortet og alt som ligger der som gjør telefonen treg? Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Du kan prøve dette : ) Hopp gjerne over resettingen om du er lei av den, burde nok funke likevel. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1204383&view=findpost&p=16645247 Lenke til kommentar
mske Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jøss, det ser jammen ut til at det funket. Den er skikkelig smooth igjen! tusen takk Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei! Jeg er plaget med at min Legend er treg. Jeg har derfor planer om å roote den, og legge inn den nyeste Androidversjonen 2.3. Men, jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør dette, og jeg gidder rett å slett ikke å lese gjennom alle de 40 sidene... Noen som kan legge ved noen linker, evt. forklare litt hvordan dette gjøres. Jeg har en helt vanlig Legend. Har ikke roota den. Kjøpt med Telenorabbn., så er ikke helt sikker på om den er operatørlåst. Jeg er veldig takknemlig for hjelp! takk, takk Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 http://www.amobil.no/artikler/slik_rooter_du_htc-telefoner/77972 Hvis du plages så les litt på XDA Lenke til kommentar
SRD Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Har teste Honeycomb litt på min Legend. For øyeblikket går det treigt, og fungerer ikke helt som det skal (Google har jo ikke gitt ut hele kildekoden enda). Uansett så er det veldig positivt at noen prøve å få 3.0 over på Legend. Kan også nevne at det ser ut som det ikke er så veldig lenge igjen før vi kan legge inn fullt fungerende 2.3 med Sense på Legend. Selve ROM-en fungerer idag, men Wi-Fi og FM og akselerometeret fungerer ikke enda. Endret 23. april 2011 av SRD Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Haha, ren og pen telefon ser jeg Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Prøvde 3.0 nå. Men er "stuck" i det romet, recovery funker ikke å var ikke rom manager med i 3.0 romet -.- Lenke til kommentar
SRD Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Prøvde 3.0 nå. Men er "stuck" i det romet, recovery funker ikke å var ikke rom manager med i 3.0 romet -.- Recovery fungerte hos meg. Startet telefonen på nytt ved å holde inn volum-ned. Valgte å starte i recovery. Trykket så volum opp og påknappen til det kom frem meny, for å så velge flash update.zip. Etter det kan du velge om du skal installere en ROM på SD-kortet, eller gjennopprette en backup. @Cellon: Stemmer nok det ja Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Vet hvordan jeg skal installere et rom i recovery, men kommer meg ikke inn der Lenke til kommentar
SRD Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hehe, godt poeng :-p. Hvor "langt" kommer du da? Du kommer vel inn i bootloader (Hboot-menyen)? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Kommer inn i bootloader ja, men når jeg skal inn i recovery så kommer det en rød trekant med et utropstegn inni. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Når den kommer opp holder du inne volum opp og på knappen i noen sekunder. Da får du opp en meny der du kan trykk "flash update.zip" (eller noe lignende). Trykk på den. Deretter vil du få opp en ny meny der du kan legge inn en valgfri ROM eller gjenopprette fra en sikkerhetskopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå