Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ordna det til slutt. jeg klokket maks og havnet i en bootloop. Trodde jeg hadde nand-backup gjennom rom manager, men det hadde jeg ikke... Så jeg wipet, la inn cm på nytt, la inn rom manager og fikk lastet backupen jeg tok sist gang jeg oppdaterte romen. Nå klokker jeg på 797, får 950 på quadrant, og er fornøyd med det :)

Eneste er at jeg må spille de siste bretta på angry birds en gang til, da de ikke var med på backupen... :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har nå bootloop og jeg har ikke krysset av for Set on boot.

Hvis jeg wiper allt og laster inn CM7 og Rom Manager vil jeg få tilbake allt jeg har mistet ?

Selv om du ikke har krysset av for Set on boot ville jeg ha prøvd følgende før wiping:

Added a "safe mode" function that prevents SetCPU from running any tasks during boot if a file called "setcpu_safemode" exists in /sdcard or /data/local. This is useful if unstable settings were saved with "set on boot" checked.

Antar at det lar deg tweake litt på innstillingene, evt. fjerne hele programmet, uten at det forårsaker boot loop.

Lenke til kommentar

Fikk det til. Men hvorfor kan jeg ikke overklokke mere enn 600 MHz??

Det er jo litt "lite" etter min mening. Jeg bruker kernel 768.

Bør jeg instalere kernel 806 for å få allt over 600 til å fungere?? :cool:

Hvis du legger inn ny kernel som tvinger telefonen opp på høyere hastighet er det ikke rart du får bootloop. Hvorfor ikke bare bruke den som er i CM7 ? Den starter på 600 MHz (og så kan du klokke opp til og med 864 MHz etter telefonen har bootet) med mindre du har krysset av for Set on boot, og dermed slipper du at telefonen klokkes høyere enn den klarer

Lenke til kommentar

Nightlies er builds som kompileres jevnlig(hver natt?), ut ifra koden som den er på det tidspunktet. De kan derfor inneholde feil.

Er nok en forskjell mellom de, men om den er merkbar for deg vet jeg ikke. Ta backup av din rom nå, og prøv, så kan du rulle tilbake om du ikke liker de eventuelle endringene.

Edit:

Er forklart her : )

Endret av jonaseg
Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å nedgradere til versjon 1.31

Allt har fungert perfekt. MEN, når jeg går inn på telefonens innstillinger får jeg opp følgende: Firmware: 2.1 Bygge nummer: 1.31 programvare nummer 1.31 Nettleser 1.31

Så mitt spørmål blir: har jeg klart å nedgradere til 1.31 eller er jeg fortsatt på android 2.1??

Lenke til kommentar

Går det ann å overklokke cm 6.1??

Ja, men om jeg ikke husker feil så trenger du SetCPU. Klarer ikke å huske om 6.1 stock kernel støtter overklokking, men det finner du fort ut av ;)

Det er forresten stor sannsynlighet at det kommer en ROM med Android 2.3 og nye Sense til Legend. Dette kommer av at Wildfire S ser ut til å ha veldig lik innmat, og dermed er det forhåpentligvis noen som klarer å få portet ROM-en over på Legend. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det spørs hva hun er opptatt av, hva budsjettet hennes er osv. Jeg angrer egentlig litt selv på Legend-kjøpet, burde heller ha kjøpt Desire. Så vidt jeg vet er kameraet på Desire hakket bedre enn Legend, og batteriet må nok lades hver natt. Dersom man ikke har på WiFi og ikke bruker den så altfor mye kan du kanskje klare deg med lading annenhver dag. Ellers er det generelt lite å utsette på Legend, den har tøft design og svært god skjerm.

Jeg har riktignok et lite problem med at Legenden min er SVÆÆÆRT treg etter 2.2 update, med store 20-sekunders pauser ofte og tregt tastatur. Burde ikke ha noe med apps å gjøre, da problemet fortsatt er der selv etter hard-reset. Må bare knø meg til å roote så er problemet forhåpentligvis løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...