KKake Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Er kanskje mulig å fjerne det ved hjelp av ADB? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er enkeleste er nok å legge inn en kernel som som kun støtter frekvenser på 600 MHz og ned. Eventuelt modifisere den som er i CM7 slik at den ikke støtter så høye frekvenser. Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fikk ordna det til slutt. jeg klokket maks og havnet i en bootloop. Trodde jeg hadde nand-backup gjennom rom manager, men det hadde jeg ikke... Så jeg wipet, la inn cm på nytt, la inn rom manager og fikk lastet backupen jeg tok sist gang jeg oppdaterte romen. Nå klokker jeg på 797, får 950 på quadrant, og er fornøyd med det Eneste er at jeg må spille de siste bretta på angry birds en gang til, da de ikke var med på backupen... Lenke til kommentar
SRD Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det var bra det ordnet seg. Når du overklokker er det lurte å passe på at Set on Boot ikke krysset av. Da vil du ikke få bootloop om du klokker for langt. Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg har nå bootloop og jeg har ikke krysset av for Set on boot. Hvis jeg wiper allt og laster inn CM7 og Rom Manager vil jeg få tilbake allt jeg har mistet ? Endret 15. februar 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hvis du har tatt en backup med rom manager ja... Jeg hadde krysset av for backup sist gang jeg oppdaterte romen med rom manager, og det ble min redning. Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fikk det til. Men hvorfor kan jeg ikke overklokke mere enn 600 MHz?? Det er jo litt "lite" etter min mening. Jeg bruker kernel 768. Bør jeg instalere kernel 806 for å få allt over 600 til å fungere?? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg har nå bootloop og jeg har ikke krysset av for Set on boot. Hvis jeg wiper allt og laster inn CM7 og Rom Manager vil jeg få tilbake allt jeg har mistet ? Selv om du ikke har krysset av for Set on boot ville jeg ha prøvd følgende før wiping: Added a "safe mode" function that prevents SetCPU from running any tasks during boot if a file called "setcpu_safemode" exists in /sdcard or /data/local. This is useful if unstable settings were saved with "set on boot" checked. Antar at det lar deg tweake litt på innstillingene, evt. fjerne hele programmet, uten at det forårsaker boot loop. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fikk det til. Men hvorfor kan jeg ikke overklokke mere enn 600 MHz?? Det er jo litt "lite" etter min mening. Jeg bruker kernel 768. Bør jeg instalere kernel 806 for å få allt over 600 til å fungere?? Hvis du legger inn ny kernel som tvinger telefonen opp på høyere hastighet er det ikke rart du får bootloop. Hvorfor ikke bare bruke den som er i CM7 ? Den starter på 600 MHz (og så kan du klokke opp til og med 864 MHz etter telefonen har bootet) med mindre du har krysset av for Set on boot, og dermed slipper du at telefonen klokkes høyere enn den klarer Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Noen som kan forklare va egentlig nightlies er? Har kjørt 01/03 siden tidlig januar fra siden : http://derhofbauer.at/android/ Er det noen forskjell mellom denne og nightly build 40? Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Nightlies er builds som kompileres jevnlig(hver natt?), ut ifra koden som den er på det tidspunktet. De kan derfor inneholde feil. Er nok en forskjell mellom de, men om den er merkbar for deg vet jeg ikke. Ta backup av din rom nå, og prøv, så kan du rulle tilbake om du ikke liker de eventuelle endringene. Edit: Er forklart her : ) Endret 16. februar 2011 av jonaseg Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har nå prøvd å nedgradere til versjon 1.31 Allt har fungert perfekt. MEN, når jeg går inn på telefonens innstillinger får jeg opp følgende: Firmware: 2.1 Bygge nummer: 1.31 programvare nummer 1.31 Nettleser 1.31 Så mitt spørmål blir: har jeg klart å nedgradere til 1.31 eller er jeg fortsatt på android 2.1?? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Du har nok 1.31, men 2.1 betyr vel bare at den er basert på Android 2.1. Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Går det ann å overklokke cm 6.1?? Endret 22. februar 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Noen som har problemer med løst tastatur? Spesielt hjem knappen har blitt skikkelig løs. Endret 14. mars 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
SRD Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Går det ann å overklokke cm 6.1?? Ja, men om jeg ikke husker feil så trenger du SetCPU. Klarer ikke å huske om 6.1 stock kernel støtter overklokking, men det finner du fort ut av Det er forresten stor sannsynlighet at det kommer en ROM med Android 2.3 og nye Sense til Legend. Dette kommer av at Wildfire S ser ut til å ha veldig lik innmat, og dermed er det forhåpentligvis noen som klarer å få portet ROM-en over på Legend. Lenke til kommentar
mellow_d Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Denna blei feil.... Endret 3. mars 2011 av mellow_d Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Nvm.. Endret 11. mars 2011 av Rockna Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Søster min lurer på Legend. Hva sier dere som bruker denne? Verdt kronasjene? Hun sier at kamera bør være godt, min Desire har ikke godt kamera, er det bedre på Legend? batteri, lading hver natt? Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det spørs hva hun er opptatt av, hva budsjettet hennes er osv. Jeg angrer egentlig litt selv på Legend-kjøpet, burde heller ha kjøpt Desire. Så vidt jeg vet er kameraet på Desire hakket bedre enn Legend, og batteriet må nok lades hver natt. Dersom man ikke har på WiFi og ikke bruker den så altfor mye kan du kanskje klare deg med lading annenhver dag. Ellers er det generelt lite å utsette på Legend, den har tøft design og svært god skjerm. Jeg har riktignok et lite problem med at Legenden min er SVÆÆÆRT treg etter 2.2 update, med store 20-sekunders pauser ofte og tregt tastatur. Burde ikke ha noe med apps å gjøre, da problemet fortsatt er der selv etter hard-reset. Må bare knø meg til å roote så er problemet forhåpentligvis løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå