Rockna Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Søk etter fakeflash på xda hvis du ikke får til step2 Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jippi. Jeg har fått det til. Måtte gjøre det 2 ganger, men til slutt gikk det. Så neste skritt: Hvilken ROM er best\ mest stabil? Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Flott : ) Det finnes mange roms, du må bare prøve litt, se hva du liker. Selv bruker jeg BlaY0's rom. Dette da jeg liker Sense. Ellers er CM populært. Men prøv litt forskjellig : ) Når du nå får opp utropstegnet skal du bruke recovery-windows.bat, ikke step2. Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Ok, nettopp installert en ROM med Sense og Facebook for Sense er helt retard! La meg gi et eksempel: På Facebook så kan man legge inn mobilnr, da skriver man inn xxxxxxxx og velger Norge +47 fra en drop-down meny. Problemet er at Facebook for Sense ikke skjønner dette systemet og leser mobilnr fra Facebook som 47xxxxxxxx og om man bruker nr er det 47xxxxxx som blir brukt og man ender opp hos noen helt andre enn den personen man ville. Noen som har en løsing bortsett fra å ikke linke med Facebook? Edit: Fikk det til, om en litt tungvindt. unlink kontakten og facebooken gå inn på kontakten (ikke FB) og forandre mobilnr så det er kategorisert som hjem nr sett det til primær nr link kontakt og facebook igjen, sett det som er riktig mobil nr men nå kategorisert som hjem nr som primær nr gjør om nr til et mobil nr igjen Endret 8. februar 2011 av koots Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Så, jeg har instalert Cyanogen mod 6.1 og da er Android market borte. Så mitt spørsmål blir da: Hvordan får jeg instalert aplikasjoner og gjerne de jeg hadde fra før ( android kan jo instalere apps fra internett nå, market.android.com) Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Du må flashe Gapps til romet, bruk rom manager Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Du må flashe Gapps til romet, bruk rom manager Hmm, jeg var så dum å laste inn for cyanogen 6 i stedet for 7. Hvordan får jeg endret dette?? Endret 8. februar 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Wipe, og legg inn CM7 Og da mener du "Recovery", Clear storage eller må jeg fastboote? Sorry for mitt noob spørsmål Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Bruker du ikke ROM Manager? Om du gjør det så er det jo bare å velge hvilken ROM du vil ha fra listen, og så fikser programmet resten selv Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Noen som har noen Micro SD kort på 8 GB som er å anbefale? Kjøpte Kingston 8 GB Class 4, men det fungerte vist ikke med Legend. Får ikke formatert det slik det skal... Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Bruker du ikke ROM Manager? Om du gjør det så er det jo bare å velge hvilken ROM du vil ha fra listen, og så fikser programmet resten selv Kommer jo ikke inn på ROM Manager. Telefonen restarter jo seg selv hele tiden Men prøver nå å laste det inn på nytt. Venter i spenning Endret 8. februar 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Oh. Så ikke at du skrev noe om at telefonen restartet seg selv hele tida, fikk bare med meg at du hadde lagt inn CM6 Lenke til kommentar
Plankehaug Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Funker det med root, når telefonen er operatørlåst`? Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Da er jeg endelig tilbake til 1.31 Endret 8. februar 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Etter fire timer med knoting igår fant jeg til slutt ut at jeg måtte gjenoppta fabrikkinnstillingene før jeg fikk nedgradert telefonen. Nå sitter jeg, og er blitt glad i legenden min igjen, med CM7 og Gapps i orden. Så et par spørsmål til dere erfarne rootere. Må man ta wipe hver gang man legger inn nytt rom, f.eks oppgraderer nightlien til CM7? Har lagt inn Rom Manager, men den sier den må legge inn ClockworkMod, hva er dette? Det eneste jeg savner fra sense er at den koblet kontaktene med facebook-kontaktene (htc people?). Noen åpne apps som gjør dette? p.s. hjertelig takk til jonaseg for flott guide. Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Da jeg brukte CM så var kontakter koblet med facebook da også. Husker ikke om det var default eller om jeg brukte en app. Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Finns det en stabil Cyanogen mod til Legend?? Finner bare Nightly og de er vel ustabil eller?? Evt. gi meg tips på god Cyanogen mod Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Etter fire timer med knoting igår fant jeg til slutt ut at jeg måtte gjenoppta fabrikkinnstillingene før jeg fikk nedgradert telefonen. Nå sitter jeg, og er blitt glad i legenden min igjen, med CM7 og Gapps i orden. Så et par spørsmål til dere erfarne rootere. Må man ta wipe hver gang man legger inn nytt rom, f.eks oppgraderer nightlien til CM7? Har lagt inn Rom Manager, men den sier den må legge inn ClockworkMod, hva er dette? Det eneste jeg savner fra sense er at den koblet kontaktene med facebook-kontaktene (htc people?). Noen åpne apps som gjør dette? p.s. hjertelig takk til jonaseg for flott guide. Du trenger som regel ikke "wipe" hvis du installerer ny versjon av en ROM, men ta backup først i tilfellet du skulle få problemer. Hvis du bytter til en annen ROM må du som regel velge wipe. ClockworkMod må du ha for å legge inn ROM o.l. Finns det en stabil Cyanogen mod til Legend?? Finner bare Nightly og de er vel ustabil eller?? Evt. gi meg tips på god Cyanogen mod CM7 er per i dag bare i nightly, men er jeg har ikke opplevd at den har vært ustabil. Det ligger final CM6.1 (Froyo) i ROM-manger hvis du heller ønsker å installere det. Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Da laster jeg ned CM/ Build 8. Er det noen kjente problemer med den?? Endret 9. februar 2011 av Valtam666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå