Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?

Anbefalte innlegg

Jeg er S-ON og har brukt ROM Manager uten problemer i månedsvis. :)

Hva er egentlig S-ON of S-OFF for noe egentlig?

Kan jo begynne med å forklare hva Hboot er. Det kan sammenlignes med BIOS på en PC, og styrer blant annet partisjonene på minne i telefonen og hvilke ROM du kan installere. Så når du rooter telefonen får du administrator-rettigheter til operativsystemet, men Hboot forblir slik den er. På nyere HTC-telefoner har HTC lagt inn et sikkerhets-flagg i Hboot som stenger for del ting, som blant annet hvilke ROM/zip-filer du kan installere og hvordan minne i telefonen kan partisjoneres. Å være S-OFF betyr altså at dette flagget blir slått av og du får dermed fjernet dette mulige hinderet. Per idag er det ikke så mange fordeler (som jeg vet om) med S-OFF utenom at du da kan installere Clockwork Recovery 3.0. Med tiden kommer forhåpentligvis mulighet for å kunne endre på partisjonene på internminne, som igjen betyr at vi kan få mer plass til applikasjoner på telefonen :)

Husk på at det å begynne å endre på ting i Hboot (f.eks gå fra S-ON til S-OFF) er en av de få tingene som kan ødelegge telefonen din helt. Så med mindre du vet hva du gjør, så vil jeg latt være å gjøre det. Personlig har jeg ikke brydd meg siden fordelene per idag ikke er så store.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har prøvd å nedgradere min Legend til Android 2.1 lenge nå ( har 2.2 fra før av. Jeg har fulgt BÅDE guiden til xda developers:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430&page=43 og denne http://android.modaco.com/content/htc-legend-legend-modaco-com/323201/downgrading-from-froyo-ota/

Men får fortsatt opp samme feil : c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0

Jeg har laget 2 goldcards og begge fungerer. Så jeg fatter ikke hva som er feil. Telefonen er IKKE operatørlåst ( har aldri vært det).

Trenger hjelp A.S.A.P :cry:

Lenke til kommentar

Skal prøve å skrive omtrent hva jeg gjorde når jeg rootet min Legend med 2.2 for en uke siden.

Dette gjelder telefoner som ikke er operatørlåste, da jeg ikke har satt meg inn i hvordan man rooter med goldcard osv.

Du trenger

Nedgradere fra 2.2 til 2.1

Installer VISIONary

Åpne VISIONary, "Temproot now".

Nå burde du ha root, sjekk dette ved å koble telefonen til via USB, med USB-debugging på. Deretter åpner du et kommandovindu på din pc, og skriver inn følgende:

adb shell
su

Om du har root nå, fortsett nedover.

Pakk ut hack4legend-v5.zip til en mappe på din pc. Gjør følgende:

adb push <sti til mappe>/flash_image /data/local/
adb push <sti til mappe>/misc1-2.img /data/local/
adb shell
su
chmod 755 /data/local/flash_image
cat /dev/mtd/mtd0 > /sdcard/misc_backup.img
/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img
exit

Pakk ut r4-legend-root.zip. Der finner du en fil, testimage.zip, legg denne i toppnivået på ditt SD-kort, og gi den navnet LEGEIMG.zip

Skriv følgende i kommandovinduet ditt:

adb reboot bootloader

Nå starter telefonen på nytt, og du vil sitte med en 2.1-rom uten root.

Neste steg overså jeg, tilsynelatende uten å ha hatt noen problemer som følge av det:

adb shell
flash_image misc /sdcard/misc_backup.img
exit

Roote 2.1

Åpne mappen r4-legend-root.

Forsikre deg om at du har HTC Sync v. 2.0.33

Slett LEGEIMG.zip fra ditt SD-kort. Legg over rootetupdate.zip fra mappen r4-legend-root.

Skru av telefonen.

Skru den på slik:

Hold inn volum-ned tasten og på-knappen til du får opp Fastboot.

Velg Fastboot. - du navigerer med volumtastene og velger med på-knappen.

Nå kobler du telefonen til din pc via USB.

I mappen r4-legend-root finner du step1-windows.bat, åpne den, gjerne med administratorrettigheter.

Naviger i menyene på samme måte, velg Recovery.

Nå får du opp et utropstegn på skjermen.

Åpne da step2-windows.bat på samme måte som step1.

Ny meny, nye muligheter:

Finn "Wipe data" og gjør det.

Gå tilbake til hovedmenyen, velg Flash ZIP from SD. Du skal velge rootedupdate.zip

Start på nytt, og såvidt jeg husker, voila.

Endret av jonaseg
Lenke til kommentar

Skal prøve å skrive omtrent hva jeg gjorde når jeg rootet min Legend med 2.2 for en uke siden.

Dette gjelder telefoner som ikke er operatørlåste, da jeg ikke har satt meg inn i hvordan man rooter med goldcard osv.

Du trenger

Installer VISIONary

Nå burde du ha root, sjekk dette ved å koble telefonen til via USB, med USB-debugging på. Deretter åpner du et kommandovindu på din pc, og skriver inn følgende:

adb shell
su

adb shell
su
chmod 755 /data/local/flash_image
cat /dev/mtd/mtd0 > /sdcard/misc_backup.img
/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img
exit

Pakk ut r4-legend-root.zip. Der finner du en fil, testimage.zip, legg denne i toppnivået på ditt SD-kort, og gi den navnet LEGEIMG.zip

Skriv følgende i kommandovinduet ditt:

adb reboot bootloader

Nå starter telefonen på nytt, og du vil sitte med en 2.1-rom uten root.

Neste steg overså jeg, tilsyndelatende uten å ha hatt noen problemer som følge av det:

adb shell
flash_image misc /sdcard/misc_backup.img
exit

Roote 2.1

Hmm, får ikke til å åpne VISIONary. Det er ikke noe program som er tilknyttet til dette ( det ligger bare som et hvitt ark). :whistle:

Lenke til kommentar

Installer VISIONary

adb shell
su

adb shell

su

Jeg fikk ikke til resten. Får beskjed om at adb not found????

Lenke til kommentar

Forsikre deg om at du har HTC Sync v. 2.0.33

Slett LEGEIMG.zip fra ditt SD-kort. Legg over rootetupdate.zip fra mappen r4-legend-root.

Skru av telefonen.

Skru den på slik:

Hold inn volum-ned tasten og på-knappen til du får opp Fastboot.

Velg Fastboot. - du navigerer med volumtastene og velger med på-knappen.

Nå kobler du telefonen til din pc via USB.

I mappen r4-legend-root finner du step1-windows.bat, åpne den, gjerne med administratorrettigheter.

Naviger i menyene på samme måte, velg Recovery.

Nå får du opp et utropstegn på skjermen.

Åpne da step2-windows.bat på samme måte som step1.

Vel, da har jeg endelig klart det. NESTEN. Får fortsatt opp utropstegnet selv om jeg har trykkt på step2-windows.bat

Hvordan fikser jeg det? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...