Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar at du mente ROM på slutten der, og ikke root.

 

Cyanogen 6.1 fungerte helt fint, og egen erfaring med Cyanogen 7 "nightly build" er at det også fungerer helt fint. Skal visstnok være problemer med 3D, men jeg orker ikke å laste ned noe 3D-spill el.l. bare for å sjekke det. Uansett, Cyanogen kan anbefales, men vær klar til å tweake littegrann - min mening er i alle fall at ser rimelig heslig ut "out of the box".

 

Ellers er det ikke noe stort poeng i å kjøre 2.3, det var større grunn til å oppgradere fra 2.1 til 2.2. UIet er litt annerledes - for det meste bedre, på et par punkter verre. Ytelsen skal visst være bedre, men Cyanogen 7 er ikke helt der ennå, så ytelsen på Cyanogen 6.1 er foreløpig best.

 

Nytt i Android 2.3: http://developer.android.com/sdk/android-2.3-highlights.html

Nytt i Android 2.2: http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html

 

Her er forøvrig Cyanogen 7 med Android 2.3 og ADW.Launcher:

 

post-14496-0-48510800-1295523671_thumb.png

Lenke til kommentar

Får heller ikke ADB til å funke ... For det første leser jeg litt forskjellig om hvilken tilstand mobilen skal være i under ADB, er det i recoverymodus eller skrudd med på USB-debugging på? Og prøver å få kontakt med AB via cmd, men det skjer ikke noe samme hvilken kommando jeg prøver meg på.

Lenke til kommentar

Laget en tråd i går som omhandlet minnekortproblemer på min Legend. Ser nå i etterkant at dette tydeligvis er en form for samletråd om legend, så jeg burde kanskje skrevet det her. Uansett, tråden ligger her.

 

Hei,

 

For godt over et år siden kjøpte jeg meg en HTC Legend. Lenge var minnekortet som fulgte med tilstrekkelig, men da jeg i det siste har tatt i bruk dens funksjon som mp3-spiller fant jeg ut at jeg trengte å utvide kapasiteteten. Jeg kjøpte derfor et nytt SDHC-kort på 8GB i klasse 6 fra Kingston like før jul.

 

Jeg tok det i bruk umiddelbart, og forsøkte å overføre alt av innhold fra det gamle minnekortet over. I tillegg la jeg over noen album bare for å teste at alt gikk greit for seg. Jeg brukte da kabelen som følger med og USB. Etter jeg løste ut minnekortet, og skulle prøve å spille av musikken, viste deg seg at minnekortet var korrumpert. Greit nok - jeg satt minnekortet inn i den medfølgende adapteren og satt den inn i PC-ens minnekortleser. Formaterte kortet, prøvde å overføre filer på nytt, men med samme problem. Jeg kom da til den konklusjonen at minnekortet var ødelagt, og leverte det inn der jeg kjøpte det. Etter langt om lenge, og lengre enn langt, fikk jeg et nytt minnekort tilbake.

 

Beklageligvis skjedde akkurat det samme med dette minnekortet. Det virker som om minnekortet fungerer helt fint så lenge jeg har det i PC-en, men i det jeg tar det i bruk i telefonen, korrumperes det og diverse feilmeldinger kommer opp. Det nevnes filsystem, at det er ødelagt, at det må formateres osv. Feilmeldingene varierer litt.

 

Hva er galt? Er det minnekortet eller telefonen? Hva kan jeg gjøre?

 

Minnekortet har for øvrig FAT32 som filsystem. Skulle det ellers være relevant informasjon jeg har utelatt må dere bare spørre, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Hjelp vil bli satt stor pris på

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Får heller ikke ADB til å funke ... For det første leser jeg litt forskjellig om hvilken tilstand mobilen skal være i under ADB, er det i recoverymodus eller skrudd med på USB-debugging på? Og prøver å få kontakt med AB via cmd, men det skjer ikke noe samme hvilken kommando jeg prøver meg på.

Hvilken tilstand telefonen skal være i varierer ut i fra hva du skal gjøre. Men de kommandoene jeg skrev over skal fungere når telefonen er slått på og USB-debugging er aktivert. Så hvis de ikke fungerer er ikke ADB satt riktig opp, eller dere mangler driver til telefonen. Hvilket operativsystem bruker dere?

 

Laget en tråd i går som omhandlet minnekortproblemer på min Legend. Ser nå i etterkant at dette tydeligvis er en form for samletråd om legend, så jeg burde kanskje skrevet det her. Uansett, tråden ligger her.

 

Hei,

 

For godt over et år siden kjøpte jeg meg en HTC Legend. Lenge var minnekortet som fulgte med tilstrekkelig, men da jeg i det siste har tatt i bruk dens funksjon som mp3-spiller fant jeg ut at jeg trengte å utvide kapasiteteten. Jeg kjøpte derfor et nytt SDHC-kort på 8GB i klasse 6 fra Kingston like før jul.

 

Jeg tok det i bruk umiddelbart, og forsøkte å overføre alt av innhold fra det gamle minnekortet over. I tillegg la jeg over noen album bare for å teste at alt gikk greit for seg. Jeg brukte da kabelen som følger med og USB. Etter jeg løste ut minnekortet, og skulle prøve å spille av musikken, viste deg seg at minnekortet var korrumpert. Greit nok - jeg satt minnekortet inn i den medfølgende adapteren og satt den inn i PC-ens minnekortleser. Formaterte kortet, prøvde å overføre filer på nytt, men med samme problem. Jeg kom da til den konklusjonen at minnekortet var ødelagt, og leverte det inn der jeg kjøpte det. Etter langt om lenge, og lengre enn langt, fikk jeg et nytt minnekort tilbake.

 

Beklageligvis skjedde akkurat det samme med dette minnekortet. Det virker som om minnekortet fungerer helt fint så lenge jeg har det i PC-en, men i det jeg tar det i bruk i telefonen, korrumperes det og diverse feilmeldinger kommer opp. Det nevnes filsystem, at det er ødelagt, at det må formateres osv. Feilmeldingene varierer litt.

 

Hva er galt? Er det minnekortet eller telefonen? Hva kan jeg gjøre?

 

Minnekortet har for øvrig FAT32 som filsystem. Skulle det ellers være relevant informasjon jeg har utelatt må dere bare spørre, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Hjelp vil bli satt stor pris på

 

Noen som har noen ideer?

Har du prøvd å formatere kortet fra telefonen? Hvilke filer har du overført(alle, eller bare musikk)?

Lenke til kommentar

 

Laget en tråd i går som omhandlet minnekortproblemer på min Legend. Ser nå i etterkant at dette tydeligvis er en form for samletråd om legend, så jeg burde kanskje skrevet det her. Uansett, tråden ligger her.

 

Hei,

 

For godt over et år siden kjøpte jeg meg en HTC Legend. Lenge var minnekortet som fulgte med tilstrekkelig, men da jeg i det siste har tatt i bruk dens funksjon som mp3-spiller fant jeg ut at jeg trengte å utvide kapasiteteten. Jeg kjøpte derfor et nytt SDHC-kort på 8GB i klasse 6 fra Kingston like før jul.

 

Jeg tok det i bruk umiddelbart, og forsøkte å overføre alt av innhold fra det gamle minnekortet over. I tillegg la jeg over noen album bare for å teste at alt gikk greit for seg. Jeg brukte da kabelen som følger med og USB. Etter jeg løste ut minnekortet, og skulle prøve å spille av musikken, viste deg seg at minnekortet var korrumpert. Greit nok - jeg satt minnekortet inn i den medfølgende adapteren og satt den inn i PC-ens minnekortleser. Formaterte kortet, prøvde å overføre filer på nytt, men med samme problem. Jeg kom da til den konklusjonen at minnekortet var ødelagt, og leverte det inn der jeg kjøpte det. Etter langt om lenge, og lengre enn langt, fikk jeg et nytt minnekort tilbake.

 

Beklageligvis skjedde akkurat det samme med dette minnekortet. Det virker som om minnekortet fungerer helt fint så lenge jeg har det i PC-en, men i det jeg tar det i bruk i telefonen, korrumperes det og diverse feilmeldinger kommer opp. Det nevnes filsystem, at det er ødelagt, at det må formateres osv. Feilmeldingene varierer litt.

 

Hva er galt? Er det minnekortet eller telefonen? Hva kan jeg gjøre?

 

Minnekortet har for øvrig FAT32 som filsystem. Skulle det ellers være relevant informasjon jeg har utelatt må dere bare spørre, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Hjelp vil bli satt stor pris på

 

Noen som har noen ideer?

Har du prøvd å formatere kortet fra telefonen? Hvilke filer har du overført(alle, eller bare musikk)?

 

Har prøvd å formatere via telefonen, ja, men det gav ingen annen virkning. Har prøvd å overføre bare enkeltfiler og hele backupen jeg laget meg, men det hadde heller ingen effekt.

 

Noe jeg ikke har prøvd ennå er å gå tilbake til opprinnelige fabrikkinnstillinger. Dersom jeg gjør det, vil jeg måtte synce vennelista fra facebook på nytt, eller er det mulig å lagre dette pluss meldinger på pc-en eller via en internettjeneste? :)

Lenke til kommentar

Bruker W7 64-bit. Det kan ha noe med at det ikke ligger noen ADB-filer i toolsmappen, men hvordan skal jeg få dem dit?

Jeg bruker Mac, men kan se om jeg finner ut hvordan det gjøres på Windows 7 64 bit.

 

 

Laget en tråd i går som omhandlet minnekortproblemer på min Legend. Ser nå i etterkant at dette tydeligvis er en form for samletråd om legend, så jeg burde kanskje skrevet det her. Uansett, tråden ligger her.

 

Har prøvd å formatere via telefonen, ja, men det gav ingen annen virkning. Har prøvd å overføre bare enkeltfiler og hele backupen jeg laget meg, men det hadde heller ingen effekt.

 

Noe jeg ikke har prøvd ennå er å gå tilbake til opprinnelige fabrikkinnstillinger. Dersom jeg gjør det, vil jeg måtte synce vennelista fra facebook på nytt, eller er det mulig å lagre dette pluss meldinger på pc-en eller via en internettjeneste? :)

Da må du synke alt på nytt ja. Meldinger og slikt forsvinner også.

 

Går det ann å få flashplayer 10.1 på legend? Evt vil det gå etterhvert?

Nei, per i dag er det bare for telefoner med en prosessortype som er nyere enn den i Legend. Tviler på at det noen gang vil komme for Legend.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så anbefaler jeg Cyanogen 7 nightly builds på det varmeste. Jeg har prøvd build # 3, build # 7 og kjører nå build # 11, og de har alle sammen fungert helt feilfritt. Mobilen har ingen problemer med å kjøre Gingerbread (2.3.2, samme versjon som nettopp ble pushet til Nexus S, inkluderer fiks for den beryktede SMS-buggen). Alt som trengs er å roote, så blir du kvitt Sense, Froyo og alt annet utdatert og unødvendig dilldall.

Lenke til kommentar

Legend 2.2 bruker Hboot 1.01 og derfor fungerer ikke guiden til Amobil. Så følg denne guiden her, så kan du senere bruke Amobil-guiden til å bytte ROM, overklokke osv osv.

 

 

 

Takk for guiden ;) Men får et lite problem når jeg skal kjøre “step1-windows.bat” . Får denne feilmeldingen : <remote: 43 main version check fail>

 

Dermed blir ikke booten ferdig. Hva er feil? Jeg har ikke laget Goldcard ettersom telefonen ikke er operatørlåst. Ble kjøpt uten binding hos Expert =)

Lenke til kommentar

Kjører nå CyanogenMod 7 nightly build # 19, og scoret nettopp 943 i Quadrant. Det er faktisk høyere enn en Samsung Galaxy S rett ut av boksen (dvs. ikke oppdatert til Android 2.2):

 

post-14496-0-76143600-1296336986_thumb.png

 

Telefonen hakker ikke i det hele tatt selv om den kjører Android og ikke har hardwareaksellerert GUI. OMG, skulle nesten tro at det var en iPhone :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...