pesaroso Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Har hatt denne telefonen en måneds tid nå, og er storfornøyd! Tenkte å oppgradere minnekortet mitt fra 2GB til 16, men er veldig usikker på dette med MicroSDHC og class.. Jeg skal ikke bruke mobilen min som mp3-spiller, ei heller Spotify. Jeg tenkte å ha mer plass for å laste ned f.eks. Europa-kart til navigering, Wikipedia-dumps for offline WikiDroyd, o.l. Er det en veldig stor fordel for meg å gå høyt opp i class for dette, eller duger det med class 2, f.eks.? Takk for info! Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ut ifra bruksområdene du spesifiserer ser det ikke ut til at du trenger et veldig kjapt kort. Men ved kjøring av programmer fra SD vil du kanskje nyte godt av å ha et raskere kort(da class 4 eller høyere). Kjøring av programmer fra SD er aktuelt om du skal roote og bruke Apps2SD. Dette er også en innebygd funksjon i Android 2.2. Så om du vil gå etter dine nåværende behov bør du gå for det billigste kortet med 16GB du kan finne. Om du vil være sikker på at du ved et eventuelt endret bruksmønster eller ønske om installasjon av programmer til SD har et passende kort bør du kjøpe et kort med class 4 eller høyere. Og om prisforskjellen ikke er veldig stor kan du jo like godt kjøpe et kort med høyere hastighet. Jeg for min del har et kort på 8GB, class 2, som jeg blant annet bruker til GPS-navigasjon med CoPilot(kart på SD). Og det kjører i mine øyne helt fint. Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Tusen takk for svar! Jeg har rootet telefonen min ja, men apps2sd fungerte ikke så bra. Venter heller en kort stund til FroYo kommer hvor det er standard Om det er faktisk en forskjell i ytelse på kortene i henhold til å kjøre apps fra dem som du sier, kjøper jeg nok en kort med høyere hastighet. Jeg liker at ting går snappy, men har liksom ikke tenkt noe over at kortet kan øke hastigheten hittil. Jeg tenkte å kjøre CoPilot selv, så flotters med slik info! Takk igjen! EDIT: Det er vel SanDisk og Kingston jeg bør satse på, eller har det lite å si? Ser blant annet på eBay at merker som "3C_PRO" og "TopRam" kjører for langt billigere priser med god class; http://cgi.ebay.com/3C-Pro-16GB-16G-microSD-microSDHC-SD-SDHC-Card-CLASS-6-/390210538406?cmd=ViewItem&pt=PCC_Drives_Storage_Internal&hash=item5ada5c4ba6 http://cgi.ebay.com/TOPRAM-16GB-16G-microSD-microSDHC-SD-Class4-Card-1AR10b-/320528783537?cmd=ViewItem&pt=AU_Electronics_Memory_Cards&hash=item4aa10118b1 Eller bør jeg kanskje gå for noe ala dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604226 Litt dyrere, men. Endret 3. august 2010 av pesaroso Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) "Kinamerker" varierer veldig. Det ene kortet fra en produsent kan være like godt, om ikke bedre, enn ett kort fra et mer kjent merke. Det neste kortet fra en annen batch, samme produsent, kan være elendig. Du har heller ingen garanti utover det selgeren av kortet gir deg om det ikke skulle fungere. De fleste selgere på eBay er som regel ganske snille når det gjelder dette, de vil jo ikke få et dårlig rykte! Merk deg nå at jeg bare spekulerer, for alt jeg vet er 3C et kjent merke i USA, så dette bør du undersøke nærmere selv. Søk litt etter produsenten, finn omtaler og liknende. Husk også at ved kjøp av ting fra utlandet for over 200 NOK vil bli dyrere enn som så grunnet toll/mva. - Gitt at du ikke inngår en liten avtale med selger ; ) EDIT: Skulle jeg kjøpt minnekort i dag ville jeg definitivt lett på eBay, eller liknende, etter ett kort med god omtale og en tålelig pris. Ikke løpt innom nærmeste telekiosk for å betale 400 for et 8GB class 2 kort.. Dette var vel et resultat av gleden av å vite at jeg skulle komme hjem til min splitter nye telefon den kvelden. Endret 3. august 2010 av jonaseg Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Haha, ser hva du mener Will do, skal søke etter tester o.l.! Har gjort avtaler med selgere før, regner med at tollen skal gå OK! Vi har jo hatt den samme bedritne tollgrensa i dette landet i sånn 30 år snart, på tide at de øker imo Takk igjen for raskt og fyldig svar! Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Fikk bestilt kort, gikk for et merke som var ukjent for meg, men tydeligvis bra Forøvrig; Noen som vet hvordan jeg kan deaktivere datatrafikk helt? :/ Jeg får det ikke til. APNdroid suger jo, for man må reboote telefonen for å få datatrafikken PÅ igjen. Det finnes ingen lett "trykk her for å blokkere datatrafikk, og trykk her for å aktivere igjen" ? Takk for svar! Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Fikk bestilt kort, gikk for et merke som var ukjent for meg, men tydeligvis bra Forøvrig; Noen som vet hvordan jeg kan deaktivere datatrafikk helt? :/ Jeg får det ikke til. APNdroid suger jo, for man må reboote telefonen for å få datatrafikken PÅ igjen. Det finnes ingen lett "trykk her for å blokkere datatrafikk, og trykk her for å aktivere igjen" ? Takk for svar! sku av Bakgrunnsdata data. Mobilnett og WIFI Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ehrm, legenden min har plutserli begynt og bruke 50% av batteriet på natten. Laddet det opp før jeg la meg og nå har jeg bare 50% igjen. Den har lugget i standby uten mobil nettet, BT eller WIFI på. Tror det snart blir rooting og setCPU Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Prøv å slå av 'Bakgrunnsdata' under 'Kontoer & Synkronisering'. Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Eller sjekke "Hva som har brukt batteri".. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ehrm, legenden min har plutserli begynt og bruke 50% av batteriet på natten. Laddet det opp før jeg la meg og nå har jeg bare 50% igjen. Den har lugget i standby uten mobil nettet, BT eller WIFI på. Hadde samme problemet med min telefon forrige uke. Batteriet som vanligvis holdt til ca 3 døgns standby-tid gikk tomt etter 23 timer uten annen bruk en en håndfull tekstmeldinger. Det løste seg ved å skru den av og på igjen, så det er nok en eller annen bug i programvaren. I skrivende stund har den gått 12½ time siden jeg koblet den fra laderen og batteriet har bare sunket til 98%, så du burde kanskje vurdere en enkel restart før du gjør noe mer drastisk. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Takker, har restartet den nå på jobben har 20% nå. Men husker ikke pin-koden til det nye simkortet mitt her og nå Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg er like ved med å bestille en Legend nå, men er litt i tvil pga litt liten skjerm og dårlig oppløsning. Skal jeg gå for Legend? eller skal jeg gå 500 kr opp i pris og kjøpe Desire? Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg er like ved med å bestille en Legend nå, men er litt i tvil pga litt liten skjerm og dårlig oppløsning. Skal jeg gå for Legend? eller skal jeg gå 500 kr opp i pris og kjøpe Desire? Desire om du skulle være så heldig å få tak i en. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg er like ved med å bestille en Legend nå, men er litt i tvil pga litt liten skjerm og dårlig oppløsning. Skal jeg gå for Legend? eller skal jeg gå 500 kr opp i pris og kjøpe Desire? Desire om du skulle være så heldig å få tak i en. Jeg er egentlig ganske gjerrig så det er ikke gøy å bruke 3800kr på en telefon, det er mye penger for en tlf, men jaja, vi lever jo bare en gang :!: Lenke til kommentar
Concker Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg er like ved med å bestille en Legend nå, men er litt i tvil pga litt liten skjerm og dårlig oppløsning. Skal jeg gå for Legend? eller skal jeg gå 500 kr opp i pris og kjøpe Desire? For all del, vent og skaff deg en Desire, raskere, bedre skjerm android 2.2 osv. Etter min personlige mening synes jeg Desire ser bedre ut også, men meg om det Lenke til kommentar
mske Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Jeg har hatt Legend en måneds tid nå, og skal innrømme at jeg angret litt i begynnelsen på at jeg ikke kjøpte en Desire, etter å ha tatt i en (føltes litt raskere). Nå, derimot, nyter jeg at min Legend er hundre ganger penere og sitter mye bedre i hånda enn en Desire. Hastighetsforskjellen er ikke så drastisk uansett (dog litt mer smooth i menyene på Desire). Jeg er veldig godt fornøyd med mitt valg! Jeg sparte også 500 kr og en umenneskelig lang leveringstid Skjermen er absolutt ikke for liten, med mindre du ønsker å se film på den. Den er krystallklar og jeg savner ikke noe høyere oppløsning egentlig. Dessuten er høytaleren til Legend mye bedre enn Desire sin, hvis det skulle ha noe å si for deg. Endret 8. august 2010 av -Magne- Lenke til kommentar
SRD Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Når det gjelder Legend og ytelse, så kan en alltids overklokke prosessoren i den. Riktig nok er dette fortsatt på tidlig beta-stadiet, men det er en som har fått til å flashe med OC-kernel og oppnådd hastigheter på opp til 768 Mhz i kombinasjon med Android 2.2. Da har ytelsen gått opp til 940 poeng i Quadrant. Edit: Jeg får 776 med Android 2.2 med JIT og 600 Mhz Endret 8. august 2010 av SRD Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hvordan er batteri tiden på Legend? noen sier at det er kjempe bra og noen sier det er et dritt batteri. Hva skal en tro? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Laddet min opp rundt 17.00 i går og den har 65% nå. Helt greit batteri. Endel meldinger,samtaler, bilder og videoer ble tatt i natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå