nomore Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 hva synes dere om sideoppsettet? skal få lagd en kul logo. hva med fargene? selve innholdet har eg ikke fått satt farge på enda, eller formatert... måtte bare få med innholdet Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Funker det. Kanskje laget noe mouse-over på menyen Når det kommer en logo over bildet tror jeg det blir enda bedre også. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 eg hadde en roll-over på menyen også, og når du påpekte det nå såg eg at den ikke fungerte... er nå fikset, takk for tipset! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Ang. strømforsyning i bil.... Er en synkrongenerator som står i dem. Dvs, de produserer vekselstrøm. Denne vekselstrømmen blir så likeretter over en kraftig likeretter bro. Hvis du modifiserer generatoren en smule, så kan du hente ut 12V AC fra denne. Spenningen ut vil sikkert variere med noen volt avh. av turtall, men det er ikke noe problem. Du kobler så denne AC spenningen inn på en transformator med viklingsforhold 12/220. Dermed får du ut 220V AC i bilen nesten gratis.. En vanlig pc psu er laget for å kunne takle store spenningsvariasjoner. Så selv om spenningen varierer med f.eks 40 volt, så går det fint. Det vil heller ikke bli noe støy av dette. Det er fordi man henter ut strømmen fra generator via stator til transformator. Ulempen er at motoren må gå for å kunne starte opp maskinen. En billig løsning. :-) PS! nomore: Fine hjulkapsler...... ;-D Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 dette hørtes faktisk ganske spennende ut, og genial. men hva mener du med når du sier "Er en synkrongenerator som står i dem.". hvem er dem? bilen? toyotaer? ang. hjulkapslene: må eg si at de ikke er mine? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Står synkrongeneratorer i alle moderne biler. Dvs, statoren har viklinger og rotoren blir magnetisert via børster på sleperinger. Ble kanskje litt mye fagsprog ? ;/ Iallefall.. modifiseringen går ut på å hente ut 12V AC fra bil generatoren istendenfor 12V DC, man må altså koble seg på før likeretterbroen inne i generatoren. Du må da ha 2 godt isolerte ledninger ut fra generatoren kun til transformatoren. Du lar diodebroen stå i generatoren, slik at den leverer AC og DC spenning samtidig. Transformator kan du finne fra en gammel batterilader eller lignene. Kjører 12 volt ac inn på den og du får 220 volt ac ut.. Trafoen bør være på 200-250W til et enkelt system.. =) Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 hmm.. menyen var for liten og for lys. Det under det og var ganske lys synest jeg... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 hmm.. menyen var for liten og for lys.Det under det og var ganske lys synest jeg... fikset Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 fin side. ryddig å grei. Terningkast:5- Lenke til kommentar
Neo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Fin side, men jeg ville ha droppet rammer. Man klarer seg fint med tabeller og man slipper masse kompabilitetsproblemer med skjermoppløsninger og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå