Gå til innhold

OL2010:Tidenes OL-fiasko på ski, vi har aldri vært dårligere

Ideal

Anbefalte innlegg

At resultatene i dette løpet var tidenes dårligste OL forestilling er fakta, og er per definisjin ikke mulig å fornekte.

Vi har ALDRI gjort det dårligere før. Det er faktisk tidenes dårligste resultat for Norge.

At det kun er EN av løperne som er misfornøyd etter løpet, er ikke annet enn sjokkerende.

Hva er det som er så vanskelig å forstå? På forhånd var det nokså klart at Northug var vårt største håp på denne distansen. Når han da ikke slår til, er det ingen stor overraskelse at vi ikke får noen topplasseringer. Grunnen til det er at det ikke er "distansen" til de andre norske løperne. Derfor er det heller ingen grunn til å kaste bort unødvendige krefter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har aldri vært dårligere enn dette.

Hva i all verden er det som foregår? Dette var jo total-fiasko, mageplask, totalt Jørgen Brink.

Ingen vil engang innrømme at det er en total-fiasko, Martin Johnsrud Sundby kom med ti tusen unnskyldninger.

Selv om han ikke er noen 15km-spesialist må man vel for faen kunne forvente at han blir blandt de 30 beste?

Hva er vitsen med at Norge sender folk til OL som bare såvidt klarer å hevde seg i NM???

Utrolig skuffet over den norske innsatsen.

Er dette et resuiltat av lang tids satsing på "sprintere"???

Er treneren god nok?

Hvorfor fikk ikke Aukland være med til OL?

...forbannet..

Har ikke lest svarene her, men du er faen meg bak mål.

Nr 1. Dette er distansen Norge er dårligst i. Hadde du fulgt med uten om ol hadd du vist at medalje sjangsene var mikroskopiske.

Nr. 2 Martin går dette løpet bare for å få en gjennomgang. Hans beste tid på distansen er i WC er 20.

Nr. 3 Northug merket etter første runde at han ikke hadde sjangse på medalje og roet ned. Han skal gå alle løp og trenger for faen ikke å spreng gå for å få en tiende plass?

Nr. 4 Hvem Aukland? Du vet det er 2?

Nr. 5 smørebom.

Nr. 6 tenk før du skriver

Har sittet og hørt på folk som deg i hele dag, som ikke har peil i det hele tatt. Kommentarer som "herregud at Northug ikke tok gull, elendig altså" osv.

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
om han har rett i at det er tidenes OL-fiasko gjenstår å se

Det gjør det da slett ikke, vi har aldri hatt dårligere resultater i et OL-skirenn før, det er dermed ikke mulig å argumentere mot at dette har vært tidenes værste norske OL-resultat.

Det er veldig interessant å se kontrasten til i dag, hvor Ole Einar Bjørndalen er håpløst langt bak, men likevel gir full gass, og med litt flaks kunne han ha vunnet.

Han tok ikke "søndagstur"..

Endret av Ideal
Lenke til kommentar
om han har rett i at det er tidenes OL-fiasko gjenstår å se

Det gjør det da slett ikke, vi har aldri hatt dårligere resultater i et OL-skirenn før, det er dermed ikke mulig å argumentere mot at dette har vært tidenes værste norske OL-resultat.

Ja du har delvis rett. Men hvem bryr seg om du kommer på 10' eller 30'??

Nei neste gang får de sprenge seg slik at de får en 10' plass og ødelegger sjangsene for neste distanse....

"Dramaqueen" er et godt ord for sånne om deg

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Nr. 2 Martin går dette løpet bare for å få en gjennomgang. Hans beste tid på distansen er i WC er 20.

Må si meg enig med tråstarter på dette punktet. Å sende en mann ut i løypa for gjennomkjøring i et OL er helt på trynet. Vi har løpere som Lars Berger (regjerende verdensmester!) og Sjur Røthe som knuste Sundby under tilsvarende konkurranse i NM. Det var dårlige ski så ingen ville hevdet seg likevel, men her er det prinsippet som gjelder, man sender ikke ut mann i en OL distanse for å få gjennomkjøring.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Enig med Ideal i de punktene han klager på. JA, det var alt for tidlig å kalle noe som helst en fiasko, men dette løpet var iallfall en fiasko. Mulig MJS var den beste Norge hadde å sende ut på distansen, men for pokker, hvis det gror så dårlig rundt Petter så får de heller la noen supertalenter få seg litt OL erfaring, slik at når neste talent starter i OL om fire år med skyhøye forventninger som Petter har hatt i år, så er det hvertfall ikke for første gang.

MJS har vel knapt bevist en dritt på det norske landslaget, og det er for meg også veldig provoserende å stå i OL og si at han såg på åpningsdistansen i OL som en gjennomkjøring. Da har han faktisk ikke noe der å gjøre. Da får han heller spenne på seg skøyteskiene og frese ut i løypa og sekundere. Like fin gjennomkjøring det.

Problemet her er at bak Petter har vi ikke en dritt. Petter må jo pinadø forsvare æren innen sprint også nå. DET er igrunn ganske skuff, for Petter er ingen utpreget sprinter. Han er long distance. Heldigvis har han en syk vinnervilje. Uten Petter hadde Norge faktisk vært en skikkelig dårlig nasjon som kunne på en god dag havne på pallen. Med Petter er vi en nasjon som det forventes gull av på flere distanser. 15km fri er ikke en av de, og det er ene og alene fordi Petter ikke er god nok. Da burde en skinasjon klare å fostre opp en og annen løper som kan gjøre jobben.

Ta Albertville: Ulvang og Langli var jo de store. Når disse sviktet, hvem gjorde jobben?

Lillehammer: Dæhlie dæhlie og dæhlie. Men hvem hadde vi bak?

Nagano: Samme ulla

Salt lake: Hadde vel en haug klassikere, bak Alsgård var det vel tynt på fristil? Litt usikker her.

Men vi hadde alltid mer enn en løper selv om en var suveren og hadde presset. Nå? Kun Petter. De andre er jo med på pynt, og for å trene til andre distanser. MJS overrasker meg stort hvis han er i nærheten av å hevde seg i noe som helst i OL. Håper eg tar feil. Men har er hvertfall ikke god nok til å bruke en OL distanse som trening. Det kan Petter.

Lenke til kommentar
Ta Albertville: Ulvang og Langli var jo de store. Når disse sviktet, hvem gjorde jobben?

Lillehammer: Dæhlie dæhlie og dæhlie. Men hvem hadde vi bak?

Nagano: Samme ulla

Salt lake: Hadde vel en haug klassikere, bak Alsgård var det vel tynt på fristil? Litt usikker her.

Kristen Skjeldal, Sture Sivertsen, Erling Jevne og Alsgaard som alle var stabile gode skiløpere topp 15.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med tråstarter på dette punktet. Å sende en mann ut i løypa for gjennomkjøring i et OL er helt på trynet. Vi har løpere som Lars Berger (regjerende verdensmester!) og Sjur Røthe som knuste Sundby under tilsvarende konkurranse i NM. Det var dårlige ski så ingen ville hevdet seg likevel, men her er det prinsippet som gjelder, man sender ikke ut mann i en OL distanse for å få gjennomkjøring.

Akkurat det der er jeg helt enig i. Skjønner meg ikke på ol-utaket/taktikken til trener teamet. Vi brukte vel heller ikke hele kvoten vår gjorde vi?

Lenke til kommentar
Vil til og med strekke meg så langt at Frode Andresen burde få gå til og med. Er iallfall mye bedre enn MJS...

Haha, hadde vært så typisk nå om Sundby havner på pallen på lørdag. :!:

Nåja, det har jeg vanskelig for å se for meg, fyren klarte jo ikke å hevde seg i NM engang.

Lenke til kommentar
Vil til og med strekke meg så langt at Frode Andresen burde få gå til og med. Er iallfall mye bedre enn MJS...

Haha, hadde vært så typisk nå om Sundby havner på pallen på lørdag. :!:

Jada, så vil ikke eg ha Frode til å gå et løp som inneholder klassisk stil Latias....

Ich gemeinte auf das 15km.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...