Gå til innhold

OL2010:Tidenes OL-fiasko på ski, vi har aldri vært dårligere

Ideal

Anbefalte innlegg

Vi har aldri vært dårligere enn dette.

Hva i all verden er det som foregår? Dette var jo total-fiasko, mageplask, totalt Jørgen Brink.

Ingen vil engang innrømme at det er en total-fiasko, Martin Johnsrud Sundby kom med ti tusen unnskyldninger.

Selv om han ikke er noen 15km-spesialist må man vel for faen kunne forvente at han blir blandt de 30 beste?

Hva er vitsen med at Norge sender folk til OL som bare såvidt klarer å hevde seg i NM???

Utrolig skuffet over den norske innsatsen.

Er dette et resuiltat av lang tids satsing på "sprintere"???

Er treneren god nok?

Hvorfor fikk ikke Aukland være med til OL?

...forbannet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... antar konklusjonen er trukket på grunnlag av hva vi har sett våre antatt beste utføre, med unntak av Hagle.

Selv om prestasjonene til både Svindal og Bjørgen var kjempebra, hadde ingen av dem like stort favorittstempel som Bjørndalen, Jacobsen og Northug har (hadde?)

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Altså, Petter var ingen favoritt på 15 km individuell start. Han gjorde en innsats (lå veldig godt ann etter første passering), men fikk det tungt etter hvert pga. de elendige skiene han hadde. Da han skjønte at det ikke gikk noen vei, måtte han bare gi opp. Bedre å spare krefter enn å slite seg helt ut. For han er i OL for å ta medaljer. Bedre å ende på 41. plass uten å ha brukt krefter, enn å komme på 5. plass og ha slitt seg ut.

Lenke til kommentar

Folk er latterlig bortskjemte. Vi har to sølv og en bronse. Selvsagt ville det vært gøy med et gull til nå, men den eneste KLARE gullkandidaten som har sviktet til nå er Bjørndalen. Som Latias nevner var Northug aldri blant de øverste favorittene på 15km intervall. At han velger å drite i løpet når han tydelig ser at det ikke går er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/02/16/sport/o..._2010/10426240/

"Jeg tror ikke det bare var smørebom"

"

Han er mer skeptisk til bredden i norsk herrelangrenn, han lot seg provosere at flere av gutta i går sa seg fornøyde med plasser fra 28. plass og nedover på resultatlista.

- Da blir jeg skeptisk. Det er bedre å kaste inn folk som har lyst til å gå fort. Lars Berger er regjerende verdensmester i langrenn, han kunne sikkert tenkt seg å gå fort i går. Det er skremmende at folk som var fornøyd i går får plass på et OL-lag for Norge, sier Langli.

Den tidligere herrelandslagstreneren spør seg om den norske langrennsledelsen er moden for utskiftning.

- Jeg tror de må få inn noen som kan se ting fra en annen vinkel. Nå har det vært samme folk i lang tid, de trenger et friskt pust, sier mannen som er fagsjef for Peltonen-ski og Rex-smørning i Norge."

Lenke til kommentar

En fyr som Martin Johnsrud Sundby, BØR faktisk bruke ALT av krefter for å få en så god plassering som mulig.

Det finnes nok FULLT av løpere hjemme i Norge som ville dødd for å være med i OL, men så har vi sendt disse sløvingene som sier de er fornøyde med 33. plass.

Vi har jo folk som ville gitt full gass.

http://www.dagbladet.no/2010/02/16/sport/o...grenn/10422506/

Selv folk fra Afrika synes vår fiasko var i overkant overraskende.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar
Jeg synes i allefall det er patetisk at våre løpere sier seg fornøyde med 33. plass og værre.

Tror du at løperne våre var fornøyd plasseringene?

Du så ikke intervjuene med løperne?

Sundby virket å være totalfornøyd og så på det hele som en treningstur.

Jeg synes vi heller burde ha latt noen som ØNSKET Å KONKURRERE delta i stedet for folk som ønsker Å GÅ TRENINGSTUR

Eller er det for mye å forvente?

Endret av Ideal
Lenke til kommentar
Jeg synes i allefall det er patetisk at våre løpere sier seg fornøyde med 33. plass og værre.

Tror du at løperne våre var fornøyd plasseringene?

Du så ikke intervjuene med løperne?

Sundby virket å være totalfornøyd og så på det hele som en treningstur.

Jeg synes vi heller burde ha latt noen som ØNSKET Å KONKURRERE delta i stedet for folk som ønsker Å GÅ TRENINGSTUR.

Sundby hadde hverken forventninger eller spesiell målsetting om en høy plassering, men Northug som var forhåndsfavoritt til tusen blir noe annet.

Lenke til kommentar

At resultatene i dette løpet var tidenes dårligste OL forestilling er fakta, og er per definisjin ikke mulig å fornekte.

Vi har ALDRI gjort det dårligere før. Det er faktisk tidenes dårligste resultat for Norge.

At det kun er EN av løperne som er misfornøyd etter løpet, er ikke annet enn sjokkerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...