stasomfaen Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Nå har jeg ikke sett igjennom alt som er på forumet av sosiale aktiviteter, men jeg har da en liten idé om det ikke er en slik tråd... Vet det er treff og sånt her, men tenkte på at det kunne bli en tråd om mer uformelle treff... For eksempel; jeg skal til oslo i morgen. Noen som kunne vist meg rundt/har lyst til å bli kjent? Altså at man kan møtes via denne tråden når som helst egentlig. Eller f.eks. hvis noen sliter med å bytte tog på Oslo S, så kunne noen vært villig til å hjelpe? Uansett må denne brukes med omhu, føler jeg... For å bare møte noen man ikke kjenner er ikke så smart. Men folk kjenner jo hverandre fra forumet og kan sikkert anbefale hverandre om det er nødvendig. Finnes en slik tråd? Så tenkte jeg jo da også at man kan opprette litt kontakt om man f.eks. trenger anbefalinger til f.eks. den feteste skatesjappa i Oslo og sånt om man ikke vet hvor man skal hen... Tar gjerne mot tips/forslag til ting som kan stå i beskrivelsen om denne tråden blir aktuell. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hah, kult. Skal du faktisk til Oslo i morgen, eller var det bare et eksempel? Jeg bor nå ikke i Oslo, så ork å betale 300-et-eller-annet KR for å hjelpe deg Ikke så altfor kjent er jeg i Oslo heller, selv om jeg er født og oppvokst der til fylte 7år. Tråden høres kul ut ;P Akkurat sånt som det her jeg selv leter etter Finnes jo ikke noen alternativer til sånt noe sted. Det beste man kan gjøre er å stikke innom en tilfeldig pub eller noe for å møte på nye mennesker (som er interessert i å sosialisere).. Tror nesten du skal slite med å finne noen i Oslo da, ettersom jeg er litt skeptisk til at det finnes så mange ensomme, venneløse folk i Oslo med tid. Men det er bare å ta seg en tur til indre Østfold, så skal me sjå (hah, right, for her er det jo mye å gjøre, annet enn å kjøre traktor og drikke seg full). Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Skal ikke til Oslo i morgen, men en gang i ferien! Så ja, det var et eksempel Men det jeg tenkte da... Som sagt ja, for å sosialisere seg litt og hvis det er noen i Oslo en dag, si ifra og kanskje andre er interessert i å vise deg de kuleste butikkene, hjelpe deg med noe, guide deg osv... Man møter jo også nye folk! Kanskje noen får et nytt vennskap også? Hvem vet? Men ja, derfor jeg skriver denne tråden, siden jeg ikke har sett akkurat dette! Er liksom en tråd der man kan sosialisere seg når som helst! Ikke en avtalt tid en gang i året o.l. Men nå er det ikke BARE Oslo det er snakk om! Hele landet! Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Men nå er det ikke BARE Oslo det er snakk om! Hele landet! Jau du, men lykke til med å finne andre her på forumet som er interessert i å møtes, fra byen (host, bonde-hølet, host) jeg bor i. Greia er da: det er i de største byene folket bor, men: #1 De største byene har da størst areal, altså lengre å dra, altså lavere sansynlighet for at noen gidder. #2 Større byer har også flere folk, altså er de i gjennomsnitt mere opptatt, eller har allerede nok venner/bekjente, e.l (mine hypoteser dette, altså). På den andre siden: små byer, ingen på forumet og de tør ikke å treffe noen, for det er så lokalt at "alle kjenner alle" Men jo, jeg skjønner idéen, og det er nok størst sansynlighet for å finne noen I storbyer som Oslo: og man finner nok noen. Men poengene jeg drar opp kan nok kanskje ha en innvirkning. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Hele idéen går ikke ut på å møte for å møte, men som sagt da... Sliter man med å bytte tog på Oslo S, så kanskje en som bor i Oslo kan hjelpe osv. Eller i en annen by, selvfølgelig. Men det er jo liksom en åpen tråd. "Hei, jeg skal til Halden i morgen, kan noen hjelpe meg og vise hvor jeg går for å nå toget som går videre til Halden?". "Ja, jeg bor i Oslo, jeg kan møte deg på Oslo S og vise deg!" Dårlig eksempel kanskje, men det er et stort spekter. Trenger ikke alltid å bli venner, men man møter i hvertfall folk! Det er det som er poenget. Få hjelp, hjelpe, møtes. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 "Hei, jeg skal til Halden i morgen, kan noen hjelpe meg og vise hvor jeg går for å nå toget som går videre til Halden?". "Ja, jeg bor i Oslo, jeg kan møte deg på Oslo S og vise deg!" Gule sider? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Det var som sagt et lite eksempel. Et dårlig eksempel. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Det var som sagt et lite eksempel. Et dårlig eksempel. Jeg tror poenget mitt var at man sjeldent trenger hjelp til å finne frem til noe pga bl.a gule sider. Derimot ville det nettopp vært det du nevner på starten "sosialt, kanskje vennskap", osv. Men da er vi tilbake på de punktene mine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå