Thomas1992 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Hallo folkens, jeg sitter igjen med en gammel gamer pc, kjører mw2 og Age of Conan på fullt med litt lag, men problemet er at når jeg spiller Css, WoW, MW2 og grunnen til at jeg nevner disse er at det er de jeg spiller mest, men det skjer med alle spill, uansett grafikk instillinger. Spiller kanskje en time, så fryser hele skjermen, må restarte datan for at alt skal bli bra, det som skjer på wow og css før det fryser, kanskje 15 min før er at jeg kan faktisk se gjennom veggene osv.. alt klikker og er helt rart, men går jeg ut av spillet er alt fint.. skjermkortet ligger på rundt 100 grader når jeg spiller. Det jeg da lurer på er om det er skjermortet eller rammen, eller hva det er.. vært sånn lenge.. Her trenger jeg profesjonell hjelp Dataen min; Prossesor : DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (kopierer fra everest) --------------------------------------------------------------------------------------- Hovedkort : Asus P5B 64 - bit. (Operativsystem kjernetype Multiprocessor Free (32-bit)) 32 bit eller 64 bit? --------------------------------------------------------------------------------------- Minne : Corsair XMS2 2GB ram. DDR2 SDRAM. DDR2-800 (400 MHz). Håper dere skjønner --------------------------------------------------------------------------------------- Skjermkort : Sapphire Radeon X1950 Pro. 256mb. GPU Klokkehastiget, veit ikke om det har noe med det å gjøre, men dere veit sikkert :-) Her er den hvertfall: 580 MHz (orginal: 581 MHz). --------------------------------------------------------------------------------------- LYST Å SKIFTE TIL : Prossesor : DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (kopierer fra everest)( IKKE BYTTET ) --------------------------------------------------------------------------------------- Hovedkort : Asus P5B 64 - bit. (Operativsystem kjernetyp Multiprocessor Free (32-bit)) 32 bit eller 64 bit? ( IKKE BYTTET ) --------------------------------------------------------------------------------------- Minne : Corsair XMS2 2GB ram. DDR2 SDRAM. DDR2-800 (400 MHz). Minne byttet til : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347823 --------------------------------------------------------------------------------------- Skjermkort : Sapphire Radeon X1950 Pro. 256mb. GPU Klokkehastiget, veit ikke om det har noe med det å gjøre, men dere veit sikkert :-) Her er den hvertfall: 580 MHz (orginal: 581 MHz). Skjermkort byttet til : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512832 ---------------------------------------------------------------------------------------- Det jeg da lurer på er det det går an å bytte ut dette uten trøbbel? Og om det problemet vil slutte, og kanskje jeg kan kjøre spill på litt høyere grafikk. Strømforsyingen fant jeg ikke, men som jeg husker er det vel Hiper 750 watt eller noe.. Takker på forhånd Endret 15. februar 2010 av Thomas1992 Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Oppgraderte selv et Asus P5B DeLuxe med E6600 CPU og 8800 GTS til Q5600 8GB Ram, Intel X25 SSD og et Radeon 5850 kort. Vel verd pengene og alt av spill går som en drøm. Jeg ville nok vurdert å brukt noe mer penger på grafikk-kort. Er økonomien veldig presset hadde jeg heller droppet ram og bare kjøpt grafikkkort og et par vifter. Bruk heller et par timer i xp med å fjerne unødvendige tasks som du ikke trenger og spar ram den veien. Du har et seriøst varmeproblem i PC'n din. Det kan bare være støv så start med en skikkelig rengjøring. Rydd i kabelrotet for bedre gjennomstrømning og sjekk at alle vifter går og går rett vei. Sjekk deretter alle temperaturer og om nødvendig, legg til nye vifter. Endret 15. februar 2010 av Babelfisken Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Du har et seriøst varmeproblem i PC'n din. Det kan bare være støv så start med en skikkelig rengjøring. Rydd i kabelrotet for bedre gjennomstrømning og sjekk at alle vifter går og går rett vei. Sjekk deretter alle temperaturer og om nødvendig, legg til nye vifter. Sier meg enig der. du burde seriøst rengjøre pc'n hvist det ikke er gjort siden du kjøpte den (noe tempen din tyder på) Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 haha, ja. Det er kanskje på tide Har ikke gjort det på en stund som dere sier, men hva med at jeg rengjør det, og så kjøper jeg skjermkort å ram som sagt i første post. Pluss at jeg handler noen 120mm vifter som jeg kan sette inn osv. Men hva skal jeg rengjøre med da? Trykkluft? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 trykkluft eller hvist du er veldig forsiktig med støvsugeren kan du bruke den Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Takker for tipset, da skal jeg gjøre det asap ^^ Men hva sier du til den oppgraderingen etter jeg har ''rydda'' da ? Er det kompatibelt med de andre komponente i pc'n? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 tja hva mener du med den ram brikken? skal du bruke den du har nå og den du kjøper eller skal du bare ha en brikke? og grafikkortet er vel ikke av de beste men hva er budsjettet ditt? blir litt enklere og finne fram deler da Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 tja hva mener du med den ram brikken? skal du bruke den du har nå og den du kjøper eller skal du bare ha en brikke? og grafikkortet er vel ikke av de beste men hva er budsjettet ditt? blir litt enklere og finne fram deler da Bruke maks 2000, mindre om mulig. Å ta vare på 2 gamle brikker som står i pc'n, å kjøpe 2 av de samme ( tror de er samme) Jeg har 2 gb nå, så kjøper jeg 2gb til, altså 2 brikker på 1gb hver. Så setter jeg de inn, da har jeg 4 brikker, til sammen 4gb ram. Lyst på et decent skjermkort, om du skjønner. Ikke for overdrivet, men litt bra for dagens spill. Men ikke helt sick Lyst på noen 120mm vifter også.. men det kan jeg finne selv senere. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) ville heller valgt dette skjermkortet og fortsatt kjøpe samme ram Endret 16. februar 2010 av Cryztek Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 ville heller valgt dette skjermkortet og fortsatt kjøpe samme ram Får jeg utnyttet det der med de andre komponentene i pc'n da? Det jeg er litt redd for.. At liksom ikke skjermkortet får yte maks pga et eller annet.. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Se hva jeg fant : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781, innpå der, det der skal være hovedkortet mitt, så står det : Støttet RAM-teknologi DDR2 SDRAM. På skjermkortet står det : Videominne installert (maks) 1 GB - GDDR5 SDRAM. Går det da? ... En ting til, hva med strømuttaket? Er det no stor forskjell på det på dette skjermkortet å det jeg har. Endret 16. februar 2010 av Thomas1992 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Se hva jeg fant : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781, innpå der, det der skal være hovedkortet mitt, så står det : Støttet RAM-teknologi DDR2 SDRAM. På skjermkortet står det : Videominne installert (maks) 1 GB - GDDR5 SDRAM. Går det da? ... En ting til, hva med strømuttaket? Er det no stor forskjell på det på dette skjermkortet å det jeg har. hehe hvilken ram skjermkortet bruker har ingenting med hva hovedkortet støtter den ram'en hovedkortet støtter er den brikken du har valgt skjermkortet er uavhengig av dette strøm er ingenting og bry seg om 750w holder i massevis til dette oppsettet og hvist du ikke har 6pin power til skjermkortet ligger det en adapter fra molex til 6pin i skjermkort esken Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Se hva jeg fant : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781, innpå der, det der skal være hovedkortet mitt, så står det : Støttet RAM-teknologi DDR2 SDRAM. På skjermkortet står det : Videominne installert (maks) 1 GB - GDDR5 SDRAM. Går det da? ... En ting til, hva med strømuttaket? Er det no stor forskjell på det på dette skjermkortet å det jeg har. hehe hvilken ram skjermkortet bruker har ingenting med hva hovedkortet støtter den ram'en hovedkortet støtter er den brikken du har valgt skjermkortet er uavhengig av dette strøm er ingenting og bry seg om 750w holder i massevis til dette oppsettet og hvist du ikke har 6pin power til skjermkortet ligger det en adapter fra molex til 6pin i skjermkort esken Kanskje alle spørsmålene er domme, men må bare være på den sikre siden ^^ Men tusn takk for alle svar, nå veit jeg hvertfall at alt passer osv Supert! Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 det er ikke alltid lett og være "ny" i data Derfor man har forumet og liknende Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 det er ikke alltid lett og være "ny" i data Derfor man har forumet og liknende Hehe, er ikke ny i data, men eller, er jo egentlig ny liksom inne i kabinettet? Men veit hva som er hva xD Men inne på data, liksom det som skjer på skjermen er jeg ikke ny til Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hehe, er ikke ny i data, men eller, er jo egentlig ny liksom inne i kabinettet? Men veit hva som er hva xD Men inne på data, liksom det som skjer på skjermen er jeg ikke ny til pleier og være sånn man kjøper seg som regel en ferdig pc først og så etter hvert som man blir kjent med pc'n så kjøper man seg et selvbygg Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Hehe, er ikke ny i data, men eller, er jo egentlig ny liksom inne i kabinettet? Men veit hva som er hva xD Men inne på data, liksom det som skjer på skjermen er jeg ikke ny til pleier og være sånn man kjøper seg som regel en ferdig pc først og så etter hvert som man blir kjent med pc'n så kjøper man seg et selvbygg Ja, kjøpte denne av broren min da, til konfirmasjon, altså 3 år siden snart. Liksom fra da jeg har hatt en bra egen data Ble mye offtopic.. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ble mye offtopic.. din tråd "dine" regler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå