KNurven Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har reinstallert min pc fra win2k til winxppro. Problemet er at jeg får melding om at jeg ikke har tilgang, når jeg prøver og aksesere en win98 maskin fra det lokale nettverket. Dette gikk fint i win2k. Har beholdt den samme ipadressen samt dns/wins navnet. Når jeg prøver motsatt, og aksesere xp`n fra 98`n så går det greit. bare jeg logger inn men ret brukeridentitet. disse maskinene er koblet i sammen med et helt vanlig svitjs. Resursen jeg prøver og aksesere er en vanlig mappe som er delt ut med full tilgang. Noen som har at forslag. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Var borte i samme problem i forrige uke og det løste seg fint med en gang XP sin innebygde firewall ble deaktivert. Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Var borte i samme problem i forrige uke og det løste seg fint med en gang XP sin innebygde firewall ble deaktivert. ok. er newbie med xp her. hvordan deaktiveres denne. en service? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 se etter på egenskaper på nettverkskoblingen antar det er der. (er ikke helt sikker) hos meg funker dette veldig greit. Trenger ikke skru av noe firewall eller noen ting for at jeg skulle få tilgang til xp maskinen. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvis du går inn i windows explorer og trykker på verktøy og går inn på mappealternativer, helt på bånn er det noe som heter enkel deling, sett på den så kommer du inn me win 98 Lenke til kommentar
KriB Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 For ordens skyld...: Kontrollpanel - Nettverkstilkoplinger - "Nettverkskortet ditt"/høyre-knapp/egenskaper - fliken helt til høyre i vinduet som åpner seg - fjern haken foran "beskytt datamaskinen min blablablabla... (eller noe sånt)" Vips ingen brannmur. Men du bør ha en eller annen brannmur installert!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå