mtvw Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Har tatt opp studielån for høst 09/vår10 for høyere utdanning, (høst bestått) Mangler derimot motivasjon for å fortsette, (mistet interesse) Jeg fyller i utg.pkt ikke kravet for å få omgjort studielån (40%) til stipend ved bestått eksamen. Kan det få noen negative konsekvenser for meg hvis jeg velger å avslutte studiet mht studielån? Oppleve avkortning ved fremtidig lån? evt framtidig skolepenger osv? Takk (beklager hvis tråden passer bedre under annen kategori) Endret 15. februar 2010 av mtvw Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Har tatt opp studielån for høst 09/vår10 for høyere utdanning, (høst bestått)Mangler derimot motivasjon for å fortsette, (mistet interesse) Jeg fyller i utg.pkt ikke kravet for å få omgjort studielån (40%) til stipend ved bestått eksamen. Kan det få noen negative konsekvenser for meg hvis jeg velger å avslutte studiet mht studielån? Oppleve avkortning ved fremtidig lån? evt framtidig skolepenger osv? Takk (beklager hvis tråden passer bedre under annen kategori) Ingen negative konsekvenser utenom at stipend blir omgjort til lån. Men du må gi beskjed til Lånekassa at du har sluttet, og at du ikke kommer til å bli ferdig med studiet på normert tid. Da kan du gjøre andre ting i mellomtiden og hvis du da ønsker å studere igjen senere, så kan du få stipend og lån igjen uten at det vil få noen konsekvenser for deg. Hvis du ikke gir beskjed til Lånekassa, så fortsetter de å tro at du skal bli ferdig si våren 2013, så da hvis du vil studere igjen i 2014 så får du ikke stipend og lån fordi du er forsinket i utdanninga. Jeg gjorde den feilen og måtte klare meg uten stipend og lån det første halvannet året i utdanningen min. Kjipt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå