Gå til innhold

[Løst]VIDEO_TS mappe :S - VLC-problemer på iMac

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dårlig tittel, men men.

Har en dvd innpå iMacen som er lagret som diverse filer i en mappe som heter VIDEO_TS. Disse filene heter eksempelvis:

VIDEO_TS.BUP

VIDEO_TS.IFO

VIDEO_TS.VOB

Sistnevnte er en videofil jeg kan åpne i VLC, den har både bilde og lyd.

Dette skjer faktisk ofte, om jeg putter en DVD i macen kan det samme skje. Blir like forbanna hver gang. Da ser jeg dvd'en på FrontRow. Så hvordan fikser jeg dette? Hvordan kan jeg se den som en "samlet" dvd istedenfor å måtte se disse enkeltfilene?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan faktisk spille av hele video_ts-mapper i VLC, men jeg tipper at det ikke er dette du spør om. Men hvis du slenger inn en DVD på maskinen din, kan du fra VLC velge å "åpne disk", altså å lese DVD-en direkte. Grunnen til at du får opp denne VIDEO_TS (Video Title Sets)-mappen når du setter inn en DVD og åpner den i Finder, er fordi en DVD faktisk kun består av denne ene mappen (noen har også i tillegg enn AUDIO_TS-mappe). VIDEO_TS-mappen inneholder alle filene en DVD-spiller trenger for å vite hvordan den skal spille av de forskjelllige delene av platen. Det er dette som gjør at FrontRow kjenner igjen at det faktisk er en DVD du spiller av, og det samme som gjør at VLC skjønner at det er en DVD du spiller av hvis du åpner disken der.

En enkel måte å spille av DVD-er i VLC på er å slenge inn DVD-en i Macen din, og dra den inn i VLC fra desktop. Eller som sagt over her; "åpne disk"/"open disk"/"+D".

Mer informasjon kan leses på denne siden om DVD og VIDEO_TS-mapper, og på Wikipedia om VOB-filendelsen. Håper dette hjalp deg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...