Rob3rt Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei! Har litt problemer med FoxServ som jeg installerte på serveren min i går. For det første så vil ikke æ, ø og å vises på sidene mine, og da blir de fleste linker feil og allt ser dumt ut. Hvordan setter jeg det slik at den kan vise norske tegn? Her er siden: www.nokiabilder.tk Og for det andre: Jeg får ikke PHP til å fungere. Har lastet ned en gjestebok og lagt filene i //www/guestbook Og når jeg da linker til www.nokiabilder.tk/guestbook/index.php kommer jeg bare til hovedsiden.. -Noen som har peiling på hvordan jeg ordner dette også? PHP har jeg ikke peiling på i det hele tatt altså.. Mvh Robert Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei! Har litt problemer med FoxServ som jeg installerte på serveren min i går. For det første så vil ikke æ, ø og å vises på sidene mine, og da blir de fleste linker feil og allt ser dumt ut. Hvordan setter jeg det slik at den kan vise norske tegn? Her er siden: www.nokiabilder.tk Og for det andre: Jeg får ikke PHP til å fungere. Har lastet ned en gjestebok og lagt filene i //www/guestbook Og når jeg da linker til www.nokiabilder.tk/guestbook/index.php kommer jeg bare til hovedsiden.. -Noen som har peiling på hvordan jeg ordner dette også? PHP har jeg ikke peiling på i det hele tatt altså.. Mvh Robert Ang. Æ, Ø, Å : Regner med at du bruker Apache som fulgte med FoxServ. I Apache config-fila står det sikkert iso-8859-2, mens forumet er satt opp med iso-8859-1. Sett iso-8859-1 i Apache Config-fila så skal Æ, Ø, Å virke... Ang. PHP : Etter at du har installert FoxServ og startet Apache kunne du da se en velkomstside med litt info om apache og php ? Hvis du så denne hjemmesiden så virker php. Da er det ikke php det er noe galt med, men heller oppsettet ditt. I utgangspunktet så bruker FoxServ www-katalogen som HomeDirectory og ikke htdocs som apache bruker vanligvis. Derfor må php-sidene dine ligge i katalogen www hvis du ikke har satt opp noe annet. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 iso-8859-1 hjalp ikke... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Ang. PHP får jeg denne feilen: Warning: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in C:FoxServwwwguestbookconfig.php on line 22 Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in C:FoxServwwwguestbookconfig.php on line 22 Unable to connect to MySQL database server, please check your config.php and confirm your settings are correct. http://80.202.229.158/guestbook Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Oki, kan du poste selve stringen som feilmeldingene kommer på ? f.eks linje 7 (include.php), linje 31 + 110 (index.php). Ikke bare selve linjen men hele stringen ("kapittelet") som den linjen omfatter. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Ser ut som jeg får det til nå. Takk for hjelpen. Prøver og feiler litt, så spør jeg etter videre hjellp når jeg ikke gidder å prøve mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå