Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Div Problemer med FoxServ

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt problemer med FoxServ som jeg installerte på serveren min i går.

For det første så vil ikke æ, ø og å vises på sidene mine, og da blir de fleste linker feil og allt ser dumt ut. Hvordan setter jeg det slik at den kan vise norske tegn?

Her er siden: www.nokiabilder.tk

Og for det andre:

Jeg får ikke PHP til å fungere. Har lastet ned en gjestebok og lagt filene i //www/guestbook

Og når jeg da linker til www.nokiabilder.tk/guestbook/index.php kommer jeg bare til hovedsiden.. -Noen som har peiling på hvordan jeg ordner dette også? PHP har jeg ikke peiling på i det hele tatt altså..

Mvh

Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har litt problemer med FoxServ som jeg installerte på serveren min i går.

For det første så vil ikke æ, ø og å vises på sidene mine, og da blir de fleste linker feil og allt ser dumt ut. Hvordan setter jeg det slik at den kan vise norske tegn?

Her er siden: www.nokiabilder.tk

Og for det andre:

Jeg får ikke PHP til å fungere. Har lastet ned en gjestebok og lagt filene i //www/guestbook

Og når jeg da linker til www.nokiabilder.tk/guestbook/index.php kommer jeg bare til hovedsiden.. -Noen som har peiling på hvordan jeg ordner dette også? PHP har jeg ikke peiling på i det hele tatt altså..

Mvh

Robert

Ang. Æ, Ø, Å :

Regner med at du bruker Apache som fulgte med FoxServ.

I Apache config-fila står det sikkert iso-8859-2, mens forumet er satt opp med iso-8859-1. Sett iso-8859-1 i Apache Config-fila så skal Æ, Ø, Å virke... :)

Ang. PHP :

Etter at du har installert FoxServ og startet Apache kunne du da se en velkomstside med litt info om apache og php ? Hvis du så denne hjemmesiden så virker php. Da er det ikke php det er noe galt med, men heller oppsettet ditt.

I utgangspunktet så bruker FoxServ www-katalogen som HomeDirectory og ikke htdocs som apache bruker vanligvis.

Derfor må php-sidene dine ligge i katalogen www hvis du ikke har satt opp noe annet.

Lenke til kommentar

Ang. PHP får jeg denne feilen:

Warning: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in C:FoxServwwwguestbookconfig.php on line 22

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in C:FoxServwwwguestbookconfig.php on line 22

Unable to connect to MySQL database server, please check your config.php and confirm your settings are correct.

http://80.202.229.158/guestbook

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...