Gå til innhold

Få HDMI på en xbox360 som ikke har det orginalt?

heggo0

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Trenger litt hjelp. Har en Xbox360 Arcade, av den gamle typen som ikke har HDMI tilkobling bak. Så da lurer jeg på om det er noe overgang eller converter jeg kan bruke som gjør at jeg kan koble den på TVen min med HDMI?

Tven har bare Analog VGA ingang, DVI og HDMI inganger, så jeg kan ikke bruke den Component kabelen som man får kjøpt på Elkjøp f.eks.

Noen som kan hjelpe? har søkt litt rundt og finner ikke det jeg vil ha :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvaliteten til VGA og YPbPr("komponent") avhenger av hva som sender, hva som overfører og hva som mottar. Dvs. at bruker man en dårlig sender (kan nevne at min erfaring er at HD-dekoderen til Canal Digital er en slik.. gir elendig kvalitet selv om kabelen er perfekt og TVen er perfekt (testet på annet)), dårlig kabel (VGA-kabler som følger med PC-skjermer er ofte elendig, og for YPbPr MÅ det brukes skikkelige 75-ohms coaxialkabler, går ikke med lydkabler selv om pluggene er like), og sist er det TVen som må ha en god mottaker. Billige TVer kan ha elendig mottaker for YPbPr og spesielt VGA (mange klarer ikke å synce annet enn 800x600 og 1024x768, som er ingen poeng på en 16:9-TV).

Lenke til kommentar

Rangering av kablene:

1) HDMI

2) VGA

3) Komponent

5) Kompositt

HDMI er digital og dermed øverst, kabel-tap er en ikke-sak.

VGA er rangert høyere enn komponent fordi VGA-kabelen har separate kabler for h-sync- og v-sync-signalet mens komponent har sync-signalet bakt inn i grønn-fargen. Denne forskjellen gjør VGA bedre på papiret, men i den virkelige verden vil forskjellen være marginal, om mulig å se i det hele tatt.

Kompositt er SD og naturligvis nederst i bunken.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...