Gå til innhold

Er mitt 4870x2 for varmt?

Ivantacus

Anbefalte innlegg

Hei,

HD radeon 4870x2

E8500 3,16 Ghz

Asus Pro P5Q

8Gb Extreme Performence DDR2

Lurte på om det er for varmt når kortet er 72 grader uten spilling? Har hatt problemer med dette kortet før med lave FPS i spill... Tok å sjekka hvor varmt det var på Catalyst control center og der stod det 72 grader, og da hadde jeg bare en internett browser oppe. Skrudde viftene på fullt og da gikk temperaturen ned til 65 grader. har ikke spillt spill på en stund og vet ikke om jeg tør siden jeg ikke vet hvilke temperaturer som er riktige.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke for varmt. Det er godt innenfor marginene. Begynner du å se over 100 kan du begynne å tenke på at det er litt varmt.

Det er mer effektivt støymessig å holde temperaturene så høyt som mulig, så det er bare en fordel at de ligger høyt. Høy temperatur betyr at viftene kan flytte mer varme på lavere hastighet.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Hei,

HD radeon 4870x2

Lurte på om det er for varmt når kortet er 72 grader uten spilling? Har hatt problemer med dette kortet før med lave FPS i spill... Tok å sjekka hvor varmt det var på Catalyst control center og der stod det 72 grader, og da hadde jeg bare en internett browser oppe. Skrudde viftene på fullt og da gikk temperaturen ned til 65 grader. har ikke spillt spill på en stund og vet ikke om jeg tør siden jeg ikke vet hvilke temperaturer som er riktige.

Takker for svar!

Jeg har samme kort som deg.

Hadde samme problem som deg.

Mitt kort lå på 102~ grader i load og rundt 70-80 idle.

Løste seg med trykkluft. Renska den kjøleribba ganske bra, nå er det 44 idle og rundt 65-70 i load :-) Prøv det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...