Gå til innhold

Ny PC jeg også

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny PC og har funnet ut at jeg kan mye mindre om data enn hva jeg først trodde.

Jeg kommer til å bruke dataen til litt spilling (selv om jeg nok kommer til å bruke Gamecuben mest), photoshop, og nedlastning/se på filmer brenning.

Derfor har jeg tenkt at jeg trenger noe som 120 GB HD, 512 MBit RAM, god CD Brenner eller DVD brenner. Det er også viktig at den er stillegående fordi jeg kommer nok til å la den jobbe om natta og den kommer til å stå på rommet mitt.

Har også tenkt på en 17tommers grei LCD skjerm med DVI inngang (eget emne her) Det blir denne skjermen fra PS Data eller denne fra support-datahjelp

Jeg har ingen ting ekstra.

Jeg har også sett litt på denne ferdig PCen fra Komplett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdig PC'en på Komplett er hvertfall et glimrende utgangspunkt. Jeg ville ha forandret følgende:

- CPU til XP2500+ Barton

- RAM til TwinMOS 2x256 MB m/Winbond (hvis du skal klokke, hvis ikke kan du utelate Winbond)

- Skjermkort til 9700non-pro

- Mus til Logitech MX500

Nå vet ikke jeg hvor mye mer en slik PC ville koste, men tilbudet hos Komplett så meget bra ut prismessig også.

Lenke til kommentar

Når det gjelder PC-byggern så er den litt skrudd noen ganger, tror det har noe med lagerstatus. Jeg ville ringt Komplett og hørt med dem hvis du ikke finner komponentene i PC-byggern. Eller du kan bestille delene å bygge den selv.

Uansett så er det ingen dum PC den kampanjemodellen. Om du ikke forandrer noen komponenter på denne så har du fremdeles en meget bra PC til en meget bra pris. Endringene jeg foreslo var bare for å gjøre meget bra til glimrende :wink:

Uansett gjør følgende: Lag et oppsett i Excel el. med alle komponentene og deres "webpris" og sammenlign hvos mye du sparer på å bare gå for kampanjemodellen slik den er eller kjøpe å kjøpe i deler med mine forslag.

Ellers bør du få noen andre tilbakemeldinger enn bare fra meg... greit å få andre/varierte synspunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...