catosim Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei Har nettopp kjøpt en Macbook Pro, og tenker å utvide med et lydkort. Nå er det noe år siden sist jeg kjøpte lydkort, og tenkte det kunne være greit å få noen kjøpsråd fra andre (siste interfacet var et M-Audio 410). Det jeg har som krav er at det skal være FW-basert, med minimum 2 mic-innganger (med pre-amp). Utover det er jeg åpen for det meste, tenker prismessig å legge meg mellom 2-4 . Bruksområder blir portable opptaksjobber, gjerne kor og andre stereo oppmikkinger. Mvh Ca2 Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Tja, hva med Focusrite? Jeg synes pre-ampene låter veldig fint. http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/24565 Ellers er det mange muligheter i den prisklassen, du får sikkert flere forslag Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 I øvre delen av ditt prisintervall, men ta en titt på Apogee Duet. Jeg kjører selv Ensemble og er storfornøyd med kvaliteten, og Duet er mye det samme i en portabel boks. Den er bus-powered, så du trenger ikke ekstern strømforsyning. 3995,- hos 4sound, mulig den kan fåes noe billigere andre steder, eventuelt fra utlandet. Geir Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 ta en titt på Echo Audio, da AudioFire =) Veldige gode preamper og en knall god AD/DA til en rimelig pris. sjekk ut på www.sound1.no Lenke til kommentar
catosim Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann Tusen takk for svar fra alle sammen. har lest litt om de forskjelllige interfacene, og heller vel mest mot Echo-serien. En del blandet kritikk tilknytte FOCUSRITE-kortet. Fleste som slet brukte PC og ikke MAC, i den grad det betyr noe. Apogee kortet er litt dyrt - jeg må forsvare innkjøpet med at det også blir stående i lange perioder. Nok en gang takk for gode råd. Ca2 Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Echo er også laget for MAC.. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå