Gå til innhold

Valg av lydkort til Macbook Pro

catosim

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kjøpt en Macbook Pro, og tenker å utvide med et lydkort. Nå er det noe år siden sist jeg kjøpte lydkort, og tenkte det kunne være greit å få noen kjøpsråd fra andre (siste interfacet var et M-Audio 410).

Det jeg har som krav er at det skal være FW-basert, med minimum 2 mic-innganger (med pre-amp).

Utover det er jeg åpen for det meste, tenker prismessig å legge meg mellom 2-4 .

Bruksområder blir portable opptaksjobber, gjerne kor og andre stereo oppmikkinger.

Mvh

Ca2

Videoannonse
Annonse

I øvre delen av ditt prisintervall, men ta en titt på Apogee Duet. Jeg kjører selv Ensemble og er storfornøyd med kvaliteten, og Duet er mye det samme i en portabel boks. Den er bus-powered, så du trenger ikke ekstern strømforsyning.

3995,- hos 4sound, mulig den kan fåes noe billigere andre steder, eventuelt fra utlandet.

Geir :)

Heisann

Tusen takk for svar fra alle sammen.

har lest litt om de forskjelllige interfacene, og heller vel mest mot Echo-serien.

En del blandet kritikk tilknytte FOCUSRITE-kortet. Fleste som slet brukte PC og ikke MAC, i den grad det betyr noe.

Apogee kortet er litt dyrt - jeg må forsvare innkjøpet med at det også blir stående i lange perioder.

Nok en gang takk for gode råd.

Ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...