SML Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Omtrent. Vet ikke om jeg skal tolke det som om du mener Petter også hadde vært dopa om han vant, ettersom han heller ikke omtrent har meritter i klassisk sprint? OL handler om å være i form når det gjelder, og jeg ser ikke hvorfor ikke russerne kunne klart å bli det like godt som nordmennene. Nei, at 2 noe ukjente russere vinner OL i sprint er litt mistenksomt. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bare fordi du aldri har hørt om dem, gjør dem ikke ukjent. Kriukov for eksempel har vært en av storfavorittene hele tiden. La meg tippe, hvis Ustyugov vinner skiskytingen ikveld kommer hele Norge til å ta av og rope doping. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Kriukov var vel heller en outsider? Trodde de aller aller fleste betegnet Hattestad, Joensson & Northug som favoritter, samt Pølsa. Lenke til kommentar
SML Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Kriukov var vel heller en outsider? Trodde de aller aller fleste betegnet Hattestad, Joensson & Northug som favoritter, samt Pølsa. ^This Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bare fordi du aldri har hørt om dem, gjør dem ikke ukjent. Kriukov for eksempel har vært en av storfavorittene hele tiden. La meg tippe, hvis Ustyugov vinner skiskytingen ikveld kommer hele Norge til å ta av og rope doping. Det var en tåpelig sammenligning. Ustyugov har gjort det bra hele sesongen, og ledet verdenscupen over lengre tid denne sesongen. I motsetning til de russerne på sprinten som ikke sto med en verdenscupseier i karrieren. Men når det skal sies, så er de fleste dopavsløringene innen skiskyttermiljøet i Russland, så en vet aldri. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Kriukov og Panchinskiy har da gjort det bra hele sesongen de også? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bra og bra. Krijukov med en 3 og 4 plass, Panchinskiy med 8 og 10 plass. Jeg mener forsatt at det ikke er gode nok resultater i grunn til å ta OL gull og sølv. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Er Vincent Jay dopet? Bjørn Ferry? Tae-Bum Mo? Hvis tidligere resultater er det som skal gjelde for å ta OL-gull, skulle nordmenn gjort rent bord i OL. Men som kjent skal man prestere når det gjelder. Aksel Lund Svindal har vært direkte dårlig i utfor i år. Jukser han da siden han tar sølv? Tåpelig argument. EDIT: Kriukov ligger forresten på tredjeplass i sprintverdenscupen. Endret 18. februar 2010 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er Vincent Jay dopet? Bjørn Ferry? Tae-Bum Mo?\ Nei, men snøen i Vancouver. Dette var en patetisk sammenligning og det vet du godt selv. Samtlige som kommenterte seieren kommenterte at dette var en overraskelse at de skulle være så mye bedre. BASERT på tidligere resultater i år. Fantastisk at du hever deg over alle sammen... Dog, eg håper ikke de er dopet. Orker ikke mer dritt fra Russerhorene. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Jeg har vært skeptisk til russerne hele denne sesongen, og forbeholder meg retten til å være like kritisk til seieren i sprinten. Når 10 utøvere fra samme nasjon blir tatt i doping, og hele sprintlaget trekkes før generalprøven, så er det ugler i mosen. Men ja, mye står på tidligere resultater også, slik somm Vonn, Kramer, Amman, White osv. edit: Sant det som Jotun sier. Tror ikke like mange hadde reagert om det ble avgjort med fotofinish eller spurt, men de var totalt overlegne mot sprintere i verdensklasse som Northug, Hattestad og Pettersen allerede i første bakke, og forsatte i neste(dog med hjelp av fall, men uansett) Endret 18. februar 2010 av Pirja Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Men som eg har sagt tidligere: De var overlegne pga omstendighetene. Eg synest ikke, i etterkant, at de var så innmari overlegne. De ble det pga pølsa falt, hindret Petter og de fikk gå i tet ilag og drog god nytte av dette. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Etter endt skoledag har jeg fått inntrykket av at alle er bombesikre på at det er doping med i bildet. Jeg har mine mistanker, i og med at tempoet til russerne var skyhøyt når de dro ifra, samt at ordet "russerne" alltid vil være negativt ladet med tanke på langrenn og idrett generelt. Fellesnevneren for omtrent alle russiske langrennsløpere som har hevdet seg i verdenseliten har vært bloddoping eller noe annet snusk, og da er det klart at man aner ugler i mosen når to russere dominerer sprintfinalen så til de grader. At de er forholdsvis umeritterte løpere eller at Russland trakk sprintlaget før Canmore demper som sagt ikke mistenksomheten heller. Alt i alt er jeg litt mer tolerant i dag enn jeg var i går etter å ha fått reflektert litt, men det er ikke akkurat århundrets sjokknyhet om et par prøver viser seg å være positive. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er Vincent Jay dopet? Bjørn Ferry? Tae-Bum Mo?\ Nei, men snøen i Vancouver. Dette var en patetisk sammenligning og det vet du godt selv. Det er ikke snø på skøytebaner. Poenget var at det kan skje overraskelser i OL. Noen presterer bedre da de har alt å vinne, mens andre har alt å tape. Patetisk kan du værra sjæl. Samtlige som kommenterte seieren kommenterte at dette var en overraskelse at de skulle være så mye bedre. BASERT på tidligere resultater i år. Det viser vel bare hvor lite resten av landet følger med. At det er en overraskelse for dere at det var Kriukov som skulle stikke av med gullet, kan da neppe være en overraskelse hvis man har fulgt med på sprint denne sesongen. Panchinskiy har vist i år at han er en sterk løper. At han fikk luke på akkurat de rette tidspunktene gjør han ikke til et dopsvin. Fantastisk at du hever deg over alle sammen... Vi har hatt denne diskusjonen før, etter Petukhovs dominans på fri teknikk-sprinten. At du igjen velger å slenge unødvendig dritt etter meg er ingen overraskelse. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er ikke snø på skøytebaner. Der satt du strek under denne diskusjonen også med å oppføre deg som en bedreviter av dimensjoner. Må være vondt å være deg.... Det viser vel bare hvor lite resten av landet følger med. At det er en overraskelse for dere at det var Kriukov som skulle stikke av med gullet, kan da neppe være en overraskelse hvis man har fulgt med på sprint denne sesongen. Eg snakker ikke om resten av landet. Eg snakker om de som kommenterer løpene. Men du har vel sett flere løp og har som vanlig bedre peiling enn alle? Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Jeg har det godt med meg selv, takk skal du ha. At du velger å bruke en setning som åpenbar er ment i humoristisk sammenheng viser hvor lite du har å komme med. EDIT: Jeg er blant landets beste, ja. Endret 18. februar 2010 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg har det godt med meg selv, takk skal du ha. At du velger å bruke en setning som åpenbar er ment i humoristisk sammenheng viser hvor lite du har å komme med. Nei, det viser bare at eg synest din humor er veldig veldig dårlig. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er det faktum at russerne gikk mot en av verdens antatt beste sprinter, Hattestad, og to kanoner Northug og Pettersen, der Northug har seier fra tidligere sprinter, og andre toppresultater, mens Pettersen viste hvor sterk han var i kvart- og semifinale idag. Basert på dette så kom det som en sjokk at det ble dobbelt russisk, og at de var så overlegne fra startskuddet til mål. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Hattestad har forkklart sin "nedtur" med at han var pinne stiv og sliten helt fra start. Petter har forklart det med at han var uheldig å komme bak Hattestad i første bakken og måtte dermed gå rundt. Forklaringen til Pølsa så alle sammen. Hvorfor da bruke det at de liksom skal være så gode som argument for at russerne doper? Er det slik da at nordmenna er hyggelige og svarer bullshit for ikke å si rett ut at de mistenker russerne, eller kan de faktisk snakke sant? Så ærlige og redelige vi anser nordmenn for å være er det vel mest sannsynlig det siste. La nå dopingkontrollørene ta dem om de har dopet, de ble garantert testet igjen etter løpet, så får man heller bare innse til noe annet blir kjent at vi var for dårlige og hadde uflaks når det gjaldt. Endret 18. februar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 En liten kommentar archon: De ville ikke sagt det om de visste at vedkommede var dopet. Det er bare ikke sånn man gjør. Og takk og lov at nordmennene ikke gjør det. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nei de ville jo ikke det, men forklaringene de kom med backes jo opp av tv bildene som viser det samme som de sier, så da skjønner jeg ikke argumentene til visse her inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå